کد خبر : 24585

سوسیس بندری | طرز تهیه سوسیس بندری

در این مطلب به نحوه درست کردن سوسیس بندری می‌پردازیم.

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه سوسیس بندری

در این مطلب به نحوه درست کردن سوسیس بندری می‌پردازیم.

سوسیس بندری یکی از انواع غذاهای ساندویچی ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان های جنوبی کشورمان می باشد. این غذای لذیذ و فوری به دلیل طعم فوق العاده خوشمزه اش به تدریج از جنوب کشورمان به تمام شهرهای ایرانی منتقل شد و امروزه به یکی از محبوب ترین غذاهای ساندویچی تبدیل شده است. سوسیس بندری اصلی با ترکیب سوسیس و پیاز و طعم دهنده ها تهیه می شود، اما در برخی رستوران ها مضاف بر این مواد، از مواد غذایی دیگری مثل قارچ، پنیر ورقه ای و … نیز استفاده می کنند که البته با اضافه کردن این مواد دیگر نمی شود نام این غذا را سوسیس بندری گذاشت

مواد لازم برای ۴ نفر
سوسیس ۶ عدد
پیاز ۲ عدد بزرگ
سیب زمینی ( اختیاری ) ۲ عدد متوسط
رب گوجه فرنگی ۳ قاشق غذاخوری
سس کچاپ ۱ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز و فلفل سیاه به اندازه کافی
روغن و نمک به اندازه کافی

دستور پخت سوسیس بندری

مرحله اول

ابتدا سوسیس ها را به صورت ورقه ای خرد می کنیم ( برای زیبایی بیشتر غذا می توانید سوسیس ها را به صورت مُوَرب برش بزنید ) و کنار می گذاریم. توجه داشته باشید که سوسیس بندری اصیل ایرانی بدون سیب زمینی درست می شود.

مرحله دوم

اگر به سوسیس بندری سیب زمینی اضافه کنیم می شود سوسیس سیب زمینی و ماهیت اصلی خود را از دست می دهد. هر چند در صورتی که تمایل دارید به سوسیس بندری خود سیب زمینی اضافه کنید سیب زمینی ها را ابتدا تمیز می شوییم.

مرحله سوم

سپس به همراه مقداری آب و نمک داخل یک قابلمه کوچک بریزید و اجازه دهید نیمپز شوند. در ادامه پوست سیب زمینی ها را بگیرید و آنها را به صورت نگینی خرد کنید. در ادامه پیازها را به صورت خلالی درشت خرد می کنیم.

مرحله چهارم

سوسیس بندری جنوبی با پیاز فراوان و درشت تهیه می شود ( اگر پیازهای درشت در غذا را نمی پسندید می توانید پیازها را به صورت نگینی خرد کنید ) پیاز خرد شده را به همراه کمی روغن در یک تابه مناسب تفت دهید.

مرحله پنجم

پس از اینکه پیازها شفاف و نرم شدند سوسیس و سیب زمینی را به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا سوسیس و سیب زمینی کمی سرخ شوند. در ادامه مقداری نمک به همراه فلفل سیاه و فلفل قرمز به مواد اضافه می کنیم.

مرحله ششم

سپس چند دقیقه دیگر مواد را تفت می دهیم، توجه داشته باشید که در جنوب کشور این غذا با فلفل قرمز فراوان درست می شود. در این مرحله رب گوجه فرنگی را در یک تابه بسیار کوچک به صورت جداگانه با کمی روغن مایع تفت می دهیم.

مرحله هفتم

رب گوجه فرنگی باید کاملا سرخ شود تا طعم و بوی خامی آن به طور کامل گرفته شود. فقط در حین تفت دادن رب گوجه فرنگی مراقب باشید آنرا نسوزانید، چون باعث می شود روی طعم و عطر غذا تاثیر منفی بگذارد

مرحله هشتم

پس از اینکه رب گوجه فرنگی خوب سرخ شد آنرا به همراه سس کچاپ با نصف فنجان آب جوش مخلوط می کنیم و به تابه حاوی سوسیس اضافه می کنیم و با مواد مخلوط می کنیم. مجددا چند دقیقه مواد را تفت می دهیم تا رب گوجه فرنگی به تمام مواد برسد.

مرحله نهم

تفت دادن را باید تا زمانی که آب موجود در تابه تبخیر شود و غذا روغن بیندازد ادامه دهیم. در پایان سوسیس بندری را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و با پیاز سفید ، خیارشور و گوجه فرنگی خرد شده تزیین کرده و به همراه نان باگت و سس دلخواه سرو می کنیم.

منبع چی‌شی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی