کد خبر : 24579

کیک یزدی | طرز تهیه کیک یزدی

در این مطلب به نحوه درست کردن کیک یزدی می‌پردازیم.

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه کیک یزدی

در این مطلب به نحوه درست کردن کیک یزدی می‌پردازیم.

کیک یزدی یکی از انواع کیک های خوشمزه پر طرفدار ایرانی است که معمولا برای پذیرایی در مناسبت های مذهبی تهیه می شود

مواد لازم کیک یزدی
آرد ۲٫۵ لیوان
شکر ۱ لیوان
تخم مرغ ۳ عدد
ماست ۱ لیوان سرخالی
روغن مایع ۱ لیوان سرخالی
پودر هل ۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر ۱ قاشق غذاخوری
گلاب ۳ قاشق غذاخوری
عسل ۱ قاشق غذاخوری
جوش شیرین ½ قاشق چایخوری
کنجد به مقدار دلخواه

طرز تهیه کیک یزدی ساده

مرحله اول

برای تهیه کیک یزدی بازاری ابتدا تخم مرغ ها را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن برقی حدودا به مدت ۵ دقیقه مواد را مخلوط می کنیم تا بافت شان کشدار و رنگشان تقریبا کرمی شود.

مرحله دوم

پس از اینکه تخم مرغ و شکر را به خوبی مخلوط کردیم، روغن مایع را به کاسه اضافه می کنیم و کمی هم می زنیم تا روغن با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه جوش شیرین را به صورت جداگانه با ماست ترکیب می کنیم.

 
 

مرحله سوم

حالا ترکیب ماست و جوش شیرین را به مواد درون کاسه اضافه می کنیم و با همزن ۱ دقیقه مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند. در ادامه پودر هل را به همراه گلاب و عسل اضافه کرده و آنها را نیز ۱ دقیقه مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود، سپس آرد را با بکینگ پودر ترکیب می کنیم و یک مرتبه الک می کنیم. در ادامه ترکیب آرد و بکینگ پودر را مجددا درون الک می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا آرد و بکینگ پودر را روی مواد درون کاسه الک می کنیم و با لیسک مواد را از یک سمت به آرامی مخلوط می کنیم تا مایه کیک کاملا یکدست شود. در ادامه برای راحتی بیشتر مایه کیک را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم.

مرحله ششم

حالا کپسول های مخصوص کیک یزدی را درون قالب مافین قرار می دهیم. در ادامه مایه کیک را درون کپسول ها می ریزیم. توجه داشته باشید که چون پف کیک یزدی خیلی زیاد است باید قالب ها را تا نیمه پر کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب مافین را در طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بپزند. در پایان قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک ها خنک شوند، سپس آنها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.

 
منبع چی‌شی
ارسال نظر

تبلیغات متنی