کد خبر : 24542

کیک لیمو ترش | طرز تهیه کیک لیمو ترش

در این مطلب به آموزش درست کردن کیک لیمو ترش می‌پردازیم.

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه کیک لیمو ترش

در این مطلب به آموزش درست کردن کیک لیمو ترش می‌پردازیم.

کیک لیمو ترش تازه یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار بین المللی است که مواد و رسپی های متنوعی درست می شود.

مواد لازم کیک لیمو ترش
تخم مرغ ۴ عدد
آب لیمو ترش تازه ۴ قاشق غذاخوری
زست پوست لیمو ۲ قاشق غذاخوری
شکر ۱ پیمانه
شیر ۱ پیمانه
آرد ۲ پیمانه
وانیل ۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر ۱  قاشق چایخوری
روغن مایع ۱ پیمانه

طرز تهیه کیک لیمو ترش

مرحله اول

برای تهیه کیک لیمو ترش خوشمزه ابتدا از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپز خانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم مواد با دمای محیط کاملا هماهنگ شوند.

مرحله دوم

حالا پوست لیمو ترش تازه را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم تا زست لیمو ترش درست شود، سپس آب لیمو ترش تازه را می گیریم. در ادامه درون یک کاسه مناسب تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه مخلوط می کنیم تا سفید و کش دار شود. در ادامه شیر را به همراه روغن مایع، آب لیمو ترش و زست لیمو ترش به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد را در حد مخلوط شدن با همزن برقی مخلوط می کنیم. در ادامه درون یک کاسه مناسب آرد را به همراه بکینگ پودر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مایه کیک را به صورت دورانی و چرخشی به یک سو مخلوط می کنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم.

مرحله ششم

حالا درون قالب کیک را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس آرد پاشی می کنیم و قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی درون قالب خارج شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم و قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم.

مرحله هفتم

در این مرحله یک سیخ چوبی را درون مایه کیک می چرخانیم تا حباب های درون مایه کیک از بین برود. در ادامه قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا بپزد.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید ۳۰ دقیقه اول پخت کیک به هیچ عنوان درب فر را باز نکنید به دلیل که پف کیک می خوابد و حفره ای می شود. در ادامه پس از گذشت ۴۵ دقیقه کیک را به خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت در صورت پخته بودن کیک آن را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود. در ادامه کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

منبع پانامگ
ارسال نظر

تبلیغات متنی