کد خبر : 24505

خرما | نگهداری خرما

خرما همانند بسیاری از میوه دیگر بهتر است که به صورت تازه مصرف شود اما می‌توان بعضی از روش‌ها این میوه را حتی تا چند سال سالم نگه داشت. در این مطلب به معرفی این روش‌ها می‌پردازیم.

به گزارش ورنداز :

چگونه خرما را به بهترین شکل نگهداری کنیم؟

خرما همانند بسیاری از میوه دیگر بهتر است که به صورت تازه مصرف شود اما می‌توان بعضی از روش‌ها این میوه را حتی تا چند سال سالم نگه داشت. در این مطلب به معرفی این روش‌ها می‌پردازیم.

جای تعجب ندارد که خرما یکی از محبوب‌ترین میوه‌های امروزی در سراسر جهان است و طعم شیرین آن بسیار دلپذیر است. صدها گونه خرما در سراسر جهان وجود دارند که هر کدام با شکل و طعم متمایز خود همگی فواید تغذیه‌ای زیادی دارند. خرمای تازه رطوبت بیشتری دارد و به همین دلیل احتمال فاسد شدن آن نسبت به خرمای خشک بیشتر است. به منظور افزایش طول عمر خرما، نگهداری صحیح آن مهم است. 

بهترین روش‌های نگهداری خرما

مانند بسیاری از میوه‌ها، بهتر است خرما به صورت تازه مصرف شود اما اگر به طور صحیح آن را نگه‌دارید تا چند سال هم می‌توانید استفاده کنید. نکات زیر به شما برای نگهداری بهتر خرما کمک خواهند کرد:

نگهداری خرما در دمای اتاق

اکثر گونه‌های نیمه خشک خرما را می‌توان حداقل یک تا دو ماه در دمای اتاق نگهداری کرد. خرماها باید در یک ظرف یا شیشه دربسته نگهداری شوند تا طعم خود را حفظ کنند و در جای خشک و خنک نگه داشته شوند. انبار و کابینت‌های آشپزخانه که دور از نور هستند انتخاب ایده‌آلی هستند فقط مراقب باشید در معرض گرما نباشند.

نگهداری خرما در یخچال

اگر خرما به درستی در یخچال نگهداری شود، می‌تواند از شش ماه تا یک سال ماندگاری داشته‌باشد. خرماها را درون یک ظرف دربسته در دمای پایین‌تر از ۴ درجه سانتی‌گراد نگه دارید تا بو و طعم آن تغییر نکند و تازه بماند. 

نگهداری خرما در فریزر

اگر می‌خواهید خرما را برای چند سال ذخیره کنید، منجمد کردن آن راه خوبی است. از کیسه فریزر استفاده کنید اما قبل از قرار دادن در فریزر، زمان بگذارید و اطمینان حاصل کنید تمام هوای داخل کیسه فریزر را خارج کرده‌اید. خرما به خاطر داشتن محتوای قند زیادی که دارد به خوبی منجمد می‌شود. تحقیقات نشان داده‌اند دمای ۱۸- درجه سانتی‌گراد بهترین دما برای نگهداری خرما است. 

خرما طعم و بافت خود را به مدت طولانی می‌تواند حفظ کند اما اگر لکه‌های سفید نازک روی خرما دیدید نگران نشوید، این لکه‌ها به دلیل حرکت آهسته کریستال‌های قند روی سطح خرما هستند.

منبع ستاره
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • مهین

    قبل از اینکه شما این چیزها رو بفرمایید ما سالها رطب خرما در فریزر نگهداری میکنیم مثلا از الان تا رمضان سال آینده که استفاده می‌کنیم

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی