کد خبر : 24383

سیر | فواید سیر | فواید گذاشتن سیر زیر بالشت

در این مطلب با فواید گذاشتن سیر زیر بالش آشنا میشوید اگردر محل خوابتان حشره زیاد است یا کم خواب هستید از سیر استفاده کنید .

به گزارش ورنداز :

فواید سیر 

در این مطلب با فواید گذاشتن سیر زیر بالش آشنا میشوید 

1. سیر پشه ها و حشرات دیگر را دفع می کند

سیر باعث دفع حشرات سمی و قدرتمند می شود. سیر یک دفع کننده طبیعی است و می توان، از آن به عنوان ابزاری مناسب برای دور نگه داشتن آفات از گیاهان استفاده کرد. آب سیر به سادگی تهیه می شود. می توان از آن برای ضد عفونی کردن سبزیجات یا گیاهان گلدار استفاده کرد. نگه داشتن سیر در زیر بالش از پشه ها و نیش های عنکبوتی جلوگیری می کند. پشه ها هنگام بیرون آمدن دی اکسید کربن جذب می کنند، بنابراین اگر می خواهید، حشرات را دفع کنید، از سیر استفاده کنید.

2. درمان بی خوابی با سیر

آیا از بی خوابی و مشکلات مربوط به خواب رنج می برید؟ قرار دادن سیر زیر بالش قطعاً باعث می شود، خواب بهتری داشته باشید. این خاصیت از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده بوده. خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی سیر، مایعات بدن و اندام ها را سالم و بدون عفونت نگه می دارد.

همچنین به عملکرد سالم قلب و مغز کمک می کند و چرخه خواب را تنظیم می کند. خوردن سیر، با افزایش منیزیم و پتاسیم زیاد همراه خواهد بود. سیر با تولید ماده شیمیایی بنام گابا، عضلات را شل می کند. گابا سیگنال بدن است، که سلول های مغزی را تحریک می‌کند، تا بتوانند، کار ترمیم و بازسازی سلول های آسیب دیده را یک شبه، انجام دهند.

3. سیر، ضد باکتری هاسیر تازه و خام از زمان های بسیار قدیم، به عنوان یک ماده کشنده و موثر برای باکتری ها و ویروس ها به کار می رفته است. این ماده ضد باکتریایی، در واقع می تواند، رشد عوامل عفونی را مهار کند و در عین حال بدن را از عوامل بیماری زا نیز محافظت کند.

آلیسین موجود در سیر قادر به مسدود کردن دو گروه آنزیم است، که به میکروب های عفونی اجازه می دهد، در بدن میزبان زنده بمانند. سیر می تواند، از عفونت داخل یا خارج بدن جلوگیری کند. بنابراین داشتن سیر در زیر بالش در زمان خواب باعث می شود، بیماری کمتر شود.

4. سیر باعث بهتر نفس کشیدن می شود

برخی از ترکیبات سیر می توانند، موجب بوی بد دهان و حتی بوی بدن باشند. هنگامی که سیر خرد شد، تبدیل به آلیسین می شود. آنتی بیوتیکی ضد عفونت های قارچی و باکتریایی است. سیر همچنین می تواند، به شما در بهتر نفس کشیدن در هنگام شب کمک کند و باعث پاک شدن معابر بینی نیز شود. به این صورت به داشتن خوابی آرام کمک می کند. همچنین می توانید، 3-4 حبه سیر را در آب جوش خرد کنید و بخار آن را استنشاق کنید.

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

منبع سلام نو
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    واقعا

  • باسلام و شب بسیر. واقعا سیر کار ساز است پیشنهاد خوبی در این امر می‌باشد دستتان درد نکنه و

    خسه نباشید. پیشنهاد خو بی دادید و من از مصرف سیر نتیجه خوبی گرفتم

  • ناشناس

    خیلی عالی بود

  • ناشناس

    دستتون درد نکنه دلتون شاد

  • ناشناس

    مو سیر بخورم نوو
    مو تریاک دامقان و عرق سگی یزد ..تو لبوان حل میکنم
    به

  • کت

    به هر حال هر کسی یک خصلتی داره
    تو از ان راه برو بنا گوش شیخ بخور
    مو از این راه مرم تریاک با عرق مخلوط ....
    خو بنا گوش شیخ هم چقله باید قلب ت جباب بده

  • ناشناس

    ولی خامنی هر ۳ را میزنه توجع نمودی هم بنا گوش شیخ میزنه هم تریاک با عرق سگی مخلوط میزنه قلب ش جت است فزاته
    هقب مندی تو سیر میزنی زعزفه

  • 09116457821

    بزن شبکه BBC فارسی حالیمون شه مشتی.
    خودت متوجه شدی چه شعری سرودی؟

  • ۲۲

    چرته

  • 27250

    باعرض سلام درموردخواص سیر بگو نه تهمت به دیگران ، ازقدیم گفتن سیدخوب به روی خودش سید بد به روی جدش ،توحین نکنید یه فردی که باخدا وقران سرکارداره خدااینطور مقامش میده ،تویک نفرتوطول تاریخ پیدا کن که ازعرق خوردن یا تریاک کشیدن خدا به اوعزت داده باشه نه نیست

  • عالیه مدل جدیدبفرستیدگشاد

    سلام ممنون مخصوصاً ازلباسهای گشادلذت میبرم درتابستان بفرستید

  • ناشناس

    مازش من همتو

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی