کد خبر : 24257

طالبان | تاکسی طالبان

طالبان از تاکسی‌های جدید افغانستان که به زودی قرار است در تمامی ولایات این کشور فعالیت کنند، رونمایی کرد.

به گزارش ورنداز :

طالبان از تاکسی جدید افغانستان رونمایی کرد!

طالبان از تاکسی‌های جدید افغانستان که به زودی قرار است در تمامی ولایات این کشور فعالیت کنند، رونمایی کرد. 

این تاکسی‌ها تویوتا کرولا نسل قبل هستند که با کد E170 شناخته می‌شوند. آبی و سفید، رنگ جدید تاکسی‌های افغانستان خواهد بود.

روز گذشته مسئولان وزارت امور داخله و ریاست عمومی ترافیک طالبان از تاکسی جدید افغانستان رونمایی کردند. این تاکسی‌ها تویوتا کرولا نسل قبل هستند که با کد E170 شناخته می‌شود. رنگ آبی و سفید، رنگ جدید تاکسی‌های افغانستان در تمامی ولایات این کشور است.

«مولوی محمدنبی عمری»، معاون اول وزارت امور داخله، در یک نشست خبری گفت: «ارائه خدمات استاندارد یکی از اولویت‌های امارت اسلامی است. این وزارت متعهد به ارائه خدمات استاندارد به شهروندان است. رنگ تاکسی‌های افغانستان تا به امروز زرد بوده است و از این پس با رنگ جدید تردد خواهند کرد.»

تاکسی جدید افغانستان، یک تاکسی بین‌المللی است

تویوتا کرولا خودرویی پرفروش، کم‌استهلاک و بادوام است. نسل‌های مختلف این خودرو به‌عنوان تاکسی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. حتی نسل‌های پیشین این خودرو نیز به‌عنوان تاکسی در ایران فعالیت دارند. بااین‌حال مدت‌هاست که خبری از تویوتا پریوس، تویوتا کرولا یا هیوندای سوناتا هیبرید به‌عنوان خودروی حمل‌ونقل عمومی در ایران نیست. طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده به کندی پیش می‌رود؛ چرا که خرید سورن پلاس یا تارا صفرکیلومتر به‌عنوان تاکسی جدید، هزینه بسیاری را برای مالکان خودروها به‌همراه دارد. بنابراین در شرایطی که خودروسازان ایرانی قادر به تأمین تاکسی‌های جدید نیستند و رانندگان نیز قدرت تعویض تاکسی‌های فرسوده خود را ندارند، طالبان برای رانندگان افغان تویوتا کرولا فراهم کرده است!

اطلاعات فنی چند تاکسی جدید رونمایی‌شده منتشر نشده‌ است، اما براساس تصاویر منتشرشده و تطبیق آن با مدل‌های کرولا، تاکسی‌های جدید افغانستان از تریم‌های تویوتا کرولا XSE‌ و تویوتا کرولا LE هستند. این دو تریم در فاصله سال‌های 2017 تا 2019 به تولید رسیدند و اکنون نسخه‌های کارکرده آن‌ها به‌عنوان تاکسی وارد کابل شده است. در این سوی مرز مدت‌هاست که خبردرمانی با طرح واردات خودروهای صفر‌کیلومتر و کارکرده ادامه دارد، اما تاکنون خبری از واردات خودرو در عمل نبوده است!

 

منبع دیجیاتو
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی