کد خبر : 24241

لگو | لگوی معروف

در این مطلب لگو چند شرکت مشهور را مورد بحث قرار میدهیم .

به گزارش ورنداز :

در این مطلب لگو چند شرکت مشهور را مورد بحث قرار میدهیم .

لوگوی یک برند چهره ی آن محسوب می شود. ما وقتی با لوگویی آشنا مواجه می شویم به طور ناخودآگاه به آن اعتماد می کنیم. به همین دلیل طراحان زمان و تلاش زیادی را صرف خلق لوگویی می کنند که به راحتی به خاطر سپرده شود. لوگوها اما پیام ها و نمادهای نهفته ای هم دارند که طراحان به عمد برای جذابیت بخشی هر چه بیشتر به یک برند در آن ها می گنجانند.

1- پپسی

لوگوی پپسی یک دایره است که نیمی از آن به رنگ قرمز و نیم دیگرش به رنگ آبی است و آن ها را یک فرم انحنادار سفید رنگ از هم جدا ساخته است. ترکیب این رنگ ها فرمی شبیه به لبخند ایجاد کرده است که به عنوان نماد شادی و دوستی شناخته می شود.

 

هدف پپسی از گنجاندن یک صورت خندان در لوگوی خود ایجاد تصویری از کمتر رسمی و بیشتر دست یافتی از خود و همچنین ایجاد حس دوستی و اعتماد در مشتریان است. شکل طراحی این لوگو نشان می دهد هدف پپسی بخشیدن احساس شادی و رضایت از طریق محصولاتش به مشتریان خود است.

دیزنی

لوگوی دیزنی را در ابتدای اغلب آثار تولید شده توسط این شرکت می بینیم. این لوگو قصر درون انیمیشن های «زیبای خفته» و «سیندرلا» را به تصویر می کشد که بر اساس قصری واقعی «نویشوانشتین» در آلمان، متعلق به لودویگ دوم، پادشاه بایرن طراحی شده است.

نکته ای که بسیاری از مردم درباره ی لوگوی دیزنی نمی دانند این آن است که آن چیز درخشانی که بر بالای قصر پرواز می کند، یک ستاره ی دنباله دار نیست، بلکه تینکربل، پری انیمیشن «پیتر پن» استلوگوی مشهور ناسا در سال ۱۹۵۹ توسط یکی از کارکنان این آژانس فضایی به نام جیمز مودرلی طراحی شد. این طرح شامل عناصر مختلفی مرتبط با فضا و فضانوردی می شود.

دایره ی آبی رنگ نماد زمین و ستاره ها نماد فضا است. خط قرمز رنگ پرواز را تداعی می کند و سفینه ای که به دور نام آژانس در حال گردش است، نماد سفر به فضا است.

ورساچه

برند لباس سرشناس ورساچه توسط جیانی ورساچه تأسیس شد که لوگوی معروف آن را در سال ۱۹۸۷ طراحی کرد. منبع الهام طراحی این لوگو مجسمه ی مدوسا روندانینی است تغییر مدوسا از موجودی نفرت انگیز به زنی خیره کننده را به تصویر می کشد.

جیانی ورساچه به دلیل توانایی مدوسا در شیفته ساختن و افسون کردن آن هایی که به او نگاه می کنند، او را به عنوان نماد برند خود انتخاب کرد. او می خواست لوگوی ورساچه هم تأثیری مشابه بر کسانی داشته باشد که لباس های این برند را به تن می کنند.

گاو خندان

لوگوی گاو خندان که یک برند تولید پنیر فرانسوی است، گاو خوشحالی را نشان می دهد که به گوش هایش گوشواره دارد. گوشواره ها هم تصویر او با همان گوشواره ها را نشان می دهد و این طرح تا بی نهایت تکرار می شود. به این تکنیک طراح «اثر Droste » گفته می شود که به مبهم و فراموش نشدنی بودن این لوگو می افزاید.

نشنال جئوگرافیک

نشنال جئوگرافیک، نشریه ی ممحبوب و کانال تلویزیونی ای که در آن مستند پخش می شود، لوگویی به شکل یک مستطیل زرد رنگ دارد. این لوگو نمادی از یک در است که به دنیای دانش درباره ی طبیعت، علم و فرهنگ باز می شود. زرد بودن رنگ آن هم بی دلیل نیست. این رنگ استعاره ای خورشید است که به تمام دنیا می تابد و منبع انرژی و قدرت است.

هاریبو

هاریبو با آن پاستیل های خرسی اش شناخته می شود که هم بچه ها دوستش دارند و هم بزرگ ترها. نام این شرکت ایده ی مؤسس آن، هانس ریگل بود. او ۲ حرف نخست نام و نام خانوادگی خود را ۲ حرف اول نام زادگاهش، شهر بُن ترکیب کرد. هانس در گذشته در جشنواره ها که در آن ها خرس های رقصند وجود داشت، شیرینی می فروخت و این خاطره منبع الهام او برای شکل پاستیل های مشهورش شد.

موزیلا فایرفاکس

مرورگر مشهور موزیلا فایرفاکس در لوگوی خود یک روباه دارد که دور کره زمین می چرخد. اما اگر به شما بگوییم که این نه یک روباه، بلکه یک پاندای قرمز است چه؟ نکته اینجا است که «فایرفاکس» ترجمه ی انگلیسی نام چینی «پاندای قرمز» است. این شرکت می خواست با این کار منحصر به فرد بودن خود را نشان دهد چون پاندای قرمز یک حیوان بسیار کمیاب و در معرض خطر انقراض است. حتی در سال ۲۰۱۰ شرکت موزیلا فایرفاکس سرپرستی ۲ پاندای قرمز و مسئولیت زندگی آن ها را برعهده گرفت

اوربیت

اگر به لوگوی روی بسته ی آدامس های اوربیت با دقت نگاه کنید متوجه می شوید که حرف O آن به دو بخش تقسیم شده است: یک بخش تیره و یک بخش روشن، و در پس زمینه می توانید تصویر یک مدار را ببینید. بنابراین O نمادی از روز و شب و سیاره ای است که به دور خورشید می گردد.

منبع برات سایت
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی