کد خبر : 24162

سرطان | سرطان تخمدان

سرطانی که چراغ خاموش پیشرفت می کند را بشناسید...

به گزارش ورنداز :

سرطانی که چراغ خاموش پیشرفت می کند را بشناسید

کارشناسان بهداشتی تاکید می کنند: زنان باید اطلاعات کافی از از سرطان تخمدان داشته باشند زیرا علائم هشداردهنده این بیماری معمولا تنها زمانی قابل مشاهده می شوند که سرطان به سایر قسمت های بدن گسترش یافته باشد. در این مرحله ، درمان سرطان تخمدان می تواند دشوارتر باشد اما مطمئنا غیرممکن نیست. با این حال، مهم است که یک زن علائم زمانی که تخمدان او در معرض خطر سرطان است را درک کند. این تشخیص سرطان تخمدان در مراحل اولیه می تواند به پزشکان در درمان موفقیت آمیز سرطان کمک کند.

علائم غیرمعمول و اغلب نادیده گرفته شده سرطان تخمدان

ممکن است از خود بپرسید چگونه باید بفهمیم که تخمدان شما نیز در معرض خطر قرار دارد یا خیر؟ همانطور که در بالا توضیح داده شد، این بیماری به طور کلی بدون علامت است. با این حال، هنوز راه هایی وجود دارد که از طریق آن ها  می توانید بفهمید که مشکلی در تخمدان های شما وجود دارد. به یاد داشته باشید این علائم نیاز به توجه ویژه و فوری دارند:

درد غیر قابل توضیح در نزدیکی ناحیه لگن یا شکم

از دست دادن اشتها یا احساس سیری دائمی

سوء هاضمه یا ناراحتی معده

حالت تهوع یا استفراغ

تکرر ادرار

خستگی یا فرسودگی شدید

احساس نفخ یا یبوست

دور شکم یا تورم شکم را افزایش دهید

درد هنگام رابطه جنسی

درد غیر قابل توضیح پس از انجام مقاربت جنسی

کاهش وزن ناگهانی

دشواری در تنفس

چه کسانی در معرض خطر سرطان تخمدان هستند؟

 عوامل خطر مرتبط با سرطان تخمدان به طور خاص طبقه بندی نشده و در حال حاضر هیچ کس نمی تواند شروع سرطان تخمدان را برای یک فرد خاص پیش بینی کند. با این حال، برخی از عوامل رایج وجود دارد که می تواند خطر ابتلا به سرطان تخمدان را در زنان افزایش دهد. این عوامل عبارتند از:

افزایش سن

سابقه خانوادگی

جهش ژنی ارثی

داشتن یک جهش ژنتیکی به نام BRCA1 یا BRCA2

سابقه سرطان پستان، رحم یا کولورکتال (کولون).

اندومتریوز

همچنین توجه داشته باشید که اگر یک یا چند مورد از عوامل ذکر شده در بالا برای شما صادق باشد، به این معنی نیست که به سرطان تخمدان مبتلا شده اید اما بررسی دقیق علائم مهم است.

 

منبع سینا پرس
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی