کد خبر : 24106

یارانه نقدی | واریز یارانه نقدی

جزییات مهم از کالابرگ الکترونیکی را در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

جزییات مهم از کالابرگ الکترونیکی را در این مطلب میخوانید یارانه نقدی | بیش از 20 میلیون نفر اردیبهشت ماه آخرین یارانه نقدی خود را دریافت می کنند. نرخ جدید یارانه نقدی به زودی اعلام خواهد شد. افزایش صددرصدی یارانه نقدی دهک های پایین. از امسال یارانه نقدی هدفمند خواهد شد

طرح کالابرگ الکترونیک به صورت ملّی و در سراسر کشور اجرا می شود. در این طرح، اعتبار کلیه خانوارهای یارانه‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، با کارت بانکی سرپرست خانوار از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.هادی کاشف مجری طرح کالابرگ الکترونیک و مدیرعامل شرکت خدمات فناوری اطلاعات رفاه ایرانیان(فارا) با اعلام واریز یارانه خرداد ماه به حساب سرپرستان خانوار و شارژ اعتبار خرید کالابرگ الکترونیکی، گفت: یارانه بگیران از امروز می توانند از اعتبار یارانه در قالب کالابرگ الکترونیکی اقلام اساسی خود را خرید کنند.

 
 

وی افزود: همچنین چنانچه سرپرستان خانوار در ماه گذشته از کالابرگ الکترونیکی استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.

با واریز یارانه فروردین ۱۴۰۲، اعتبار خرید کالابرگ الکترونیک شارژ شدمعاونت رفاه و امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: یارانه فروردین سال‌جاری به حساب سرپرستان خانوار واریز و اعتبار خرید کالابرگ الکترونیک شارژ شد و یارانه‌بگیران می‌توانند از اعتبار ماه بعد خرید کنند.

بر اساس این اطلاعیه مبلغ پرداخت یارانه برای دهک‌های اول تا سوم ۴۰۰ هزار تومان و دهک‌های چهارم تا نهم ۳۰۰ هزار تومان است.مجری طرح کالابرگ الکترونیک اعلام کرد که با واریز یارانه خردادماه به حساب سرپرستان خانوار، امکان خرید اعتباری ماه بعد نیز برای یارانه بگیران فراهم شد.یادآور می‌شود طرح کالابرگ الکترونیک به صورت ملّی و در سراسر کشور اجرا می‌شود و در قالب این طرح بالغ بر ۳۵ هزار فروشگاه در تمام نقاط کشور به این سامانه متصل شده‌اند.

در این طرح، اعتبار همه خانوارهای یارانه‌‌بگیر شارژ شده و آنان می‌توانند یک ماه زودتر از دریافت یارانه نقدی، با کارت بانکی سرپرست خانوار از این اعتبار جهت خرید ۱۰ قلم کالای اساسی مشمول طرح ملّی کالابرگ الکترونیک استفاده کنند.۱۰ قلم کالای اساسی در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی در استان هرمزگان به‌صورت اختیاری جایگزین یارانه نقدی ۳۰۰ هزارتومانی خواهد شد.

 

کالابرگ الکترونیکی شامل چه کالاهایی میشود

طرح کالابرگ الکترونیکی مشمول ۱۰ گروه کالایی (شیر، پنیر، ماست، روغن، برنج، مرغ، تخم‌مرغ، ماکارونی، قند و شکر) می‌شود.

 

جزئیات قیمت و سرانه ۱۰ قلم خوراکی در طرح کالابرگ الکترونیکیچنانچه سرپرستان خانوار از کالابرگ الکترونیک استفاده نکرده باشند، رقم کامل یارانه برایشان قابل برداشت است و در صورت استفاده به‌ همان میزان از یارانه خانوار کسر شده و باقی‌مانده مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

با واریز یارانه فروردین‌ماه، یارانه‌ بگیران می‌توانند از اعتبار یارانه ماه بعد نیز در قالب کالابرگ الکترونیک، اقلام اساسی مورد نیاز خود را خرید کنند.در جدول زیر میزان و عنوان کالاهای اعتباری را مشاهده میکنید.

 

به منظور حفظ حق آزادی در انتخاب و احترام به سلایق متفاوت در سبد مصرفی خانوار، امکان خرید از میان کالاهای متفاوت با برندهای مختلف میسر گردیده است؛ به گونه‌ای که مابه‌التفاوت احتمالی میان قیمت کالاهای انتخابی با قیمت کالاهای مرجع، توسط مردم پرداخت می‌شود.

 

این امکان نیز فراهم است که مردم براساس نیاز خانوار، مقدار کمتر یا بیشتری از کالاهای اساسی را به انتخاب خود و تا سقف میزان اعتبار خرید نمایند

مشخصات کالا قیمت فروش مصوب هر واحد (ریال) سرانه (گرم) قیمت فروش مصوب سرانه (ریال) سهم پرداختی مردم (ریال) میزان اعتبار تخصیصی (ریال)
۱ شیر بطری یک لیتری کم چرب ۱۸۰,۰۰۰ ۳,۰۰۰ ۵۴۰,۰۰۰ ۳۷۵,۰۰۰ ۱۶۵,۰۰۰
۲ پنیر یو اف ۴۰۰ گرمی ۳۷۰,۰۰۰ ۴۰۰ ۳۷۰,۰۰۰ ۱۷۰,۰۰۰ ۲۰۰,۰۰۰
۳ ماست دبه ۲.۵ کیلوگرمی کم چرب ۴۹۸,۰۰۰ ۲,۵۰۰ ۴۹۸,۰۰۰ ۲۱۰,۰۰۰ ۲۸۸,۰۰۰
۴ مرغ کشتار روز ۶۳۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰ ۱,۲۶۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰ ۶۶۰,۰۰۰
۵ تخم مرغ کیلویی ۴۷۲,۰۰۰ ۱,۰۰۰ ۴۷۲,۰۰۰ ۱۵۰,۰۰۰ ۳۲۲,۰۰۰
۶ روغن مایع پخت و پز ۸۱۰ گرمی ۶۲۰,۰۰۰ ۸۱۰ ۶۲۰,۰۰۰ ۱۴۰,۰۰۰ ۴۸۰,۰۰۰
۷ ماکارونی ۷۰۰ گرمی رشته‌ای ۲۴۰,۰۰۰ ۷۰۰ ۲۴۰,۰۰۰ ۷۰,۰۰۰ ۱۷۰,۰۰۰
۸ قند شکسته فله‌ای ۲۰۰,۰۰۰ ۲۵۰ ۵۰,۰۰۰ ۲۱,۲۵۰ ۲۸,۷۵۰
۹ شکر سفید فله‌ای ۲۰۰,۰۰۰ ۲۵۰ ۵۰,۰۰۰ ۲۱,۲۵۰ ۲۸,۷۵۰
۱۰ برنج ۶۰۰,۰۰۰ ۲,۰۰۰ ۱,۲۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰
جمع کل (ریال) ۵,۳۰۰,۰۰۰ ۲,۳۵۷,۵۰۰ ۲,۹۴۲,۵۰۰لازم به ذکر است، قیمت پرداختی مردم در خصوص ۱۰ قلم کالای مشمول طرح کالابرگ الکترونیک (که اکنون در استان هرمزگان اجرا می‌شود) بر مبنای شهریور ۱۴۰۰ است، به‌عنوان‌مثال قیمت امروز روغن ۸۱۰ گرمی: ۶۲۰۰۰ تومان، پرداختی فرد حدوداً ۱۴۰۰۰ تومان است. مابه‌التفاوت از محل یارانه فرد پرداخت می‌شود و «در سقف یارانه» خرید می‌کند البته ازاین‌پس هم سقف پرداخت مردم حتی در صورت افزایش قیمت‌ها، ثابت خواهد ماند.
منبع ۵۵ آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی