کد خبر : 24004

آیفون | گوشی آیفون

اخیرا خبر عرضه‌ی آیفون ۱۳ دست دوم امارات و کشورهای دیگر به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان بر سر زبان‌ها افتاده که در ادامه به جزئیات این خبر می‌پردازیم.

به گزارش ورنداز :

قیمت عجیب گوشی آیفون در ایران

اخیرا خبر عرضه‌ی آیفون ۱۳ دست دوم امارات و کشورهای دیگر به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان بر سر زبان‌ها افتاده که در ادامه به جزئیات این خبر می‌پردازیم.

عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان تلفن همراه از عرضه‌ی آیفون ۱۳ دست دوم امارات و کشورهای دیگر به قیمت ۱۲۰ میلیون تومان در بازار کشور خبر داد.

تلفن‌های همراه این ‌روزها به عضو جدانشدنی زندگی ما بدل شده‌اند و در بازار از تنوع بالایی هم برخوردار هستند اما برخی از برندها در میان مصرف‌کنندگان محبوبیت خاصی دارند. بدون شک آیفون یکی از برندهای قدرتمند بازار بوده و ‌طرفداران بسیاری در ایران دارد. این درحالی است که برخی محدودیت‌ها و ممنوعیت نتوانسته عطش بازار برای آیفون را از بین ببرد و ما هر روز شاهد خبرهای تازه‌ای از عرضه این محصول به بازار هستیم. 

به گفته‌ی حسین روزبه، از ۱۵ اسفند ارز موبایل تخصیص داده شده اما تامین نشده در نتیجه در سال جدید تعداد خیلی کمی موبایل وارد کشور شده است: «بانک مرکزی می‌گوید ارز را به بانک‌ها پرداخت کرده، اما هیچ بانکی به راحتی تامین ارز انجام نمی‌دهد. بنابراین یا شعب ارزشان به اندازه کافی تامین نمی‌شود یا سوء‌استفاده‌هایی از سوی برخی از افراد در حال رخ دادن است.»

عضو هیئت مدیره انجمن واردکنندگان تلفن همراه، تبلت و لوازم جانبی در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی کنترل سقف و سابقه‌ی بازرگانان توسط سامانه جامع تجارت گفت: «در حال حاضر بابت هر ثبت سفارش ماهانه، ماه اول پنج، ماه دوم ۱۰ درصد و همینطور ماهانه درصد بیشتری از بازرگانان دیپوزیت (سپرده) دریافت می‌کنند. این در شرایطی است که با توجه به تامین نشدن ارز برای تمدید ثبت سفارش در ماه‌های بعد دوباره باید در نوبت تخصیص بمانند و دیپوزیت‌ها درگیر بانک باقی می‌ماند. اگر سقف و سابقه طبق فرمول پیش رود و فاصله تخصیص و تامین کم باشد، وضعیت بازار بهتر خواهد شد، اما وقتی هم‌خوانی ندارد بازرگان نمی‌تواند مطابق آن واردات را انجام دهد و بازار به سمت انحصار پیش می‌رود.»

 

منبع رکنا
ارسال نظر

تبلیغات متنی