کد خبر : 23996

میگو کبابی | طرز تهیه میگو کبابی

در این مطلب به نحوه درست کردن میگو کبابی می‌پردازیم.

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه میگو کبابی خوشمزه و مجلسی

در این مطلب به نحوه درست کردن میگو کبابی می‌پردازیم.

میگو کبابی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و سالم دریایی است که با روش های متنوعی تهیه می شود

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو ۶۰۰ گرم
سیر ۴ حبه
کره ۵۰ گرم
جعفری ۵۰ گرم
لیمو ترش ۲ عدد
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری غلیظ
روغن زیتون ½ فنجان
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور پخت میگو کبابی

مرحله اول

برای تهیه میگو کبابی ابتدا میگوها را تمیز می کنیم و رگ های سیاه پشت کمرشان را خارج می کنیم، سپس داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه روغن زیتون را به کاسه اضافه می کنیم و چند دقیقه میگوها را ماساژ می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه میگوها را به خوبی با روغن زیتون کاور کردیم، آب لیمو ترش ها را می گیریم و به همراه جعفری خرد شده، سیر خرد شده و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم و چند دقیقه مواد را با دست مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله روی کاسه را با یک سلفون می پوشانیم و به مدت چند ساعت در یخچال قرار می دهیم تا میگوها طعم دار شوند. پس از اینکه میگوها طعم دار شدند، کاسه را از یخچال خارج می کنیم و به سراغ آماده کردن منقل می رویم.

مرحله چهارم

در حین اماده شدن زغال ها، سیخ های چوبی را داخل آب سرد قرار می دهیم تا به خوبی خیس بخورند و زمان کباب کردن میگوها نسوزند. در ادامه میگوها را به سیخ می کشیم و روی منقل می چینیم تا با حرارت ملایم کباب شوند.

مرحله پنجم

حالا کره و زعفران دم کرده را با هم مخلوط می کنیم و در حین کباب شدن میگو از این سس روی میگوها می مالیم. پس از اینکه کباب کردن میگوها به پایان رسید، آنها را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه نان یا برنج سرو می کنیم.

منبع چیشی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی