کد خبر : 23857

دونر مرغ | طرز تهیه دونر مرغ

دونر مرغ لذیذ ترکیه ای رو تو خونه درست کن ...

به گزارش ورنداز :

دونر مرغ لذیذ ترکیه ای رو تو خونه درست کن

دونر مرغ یک غذای لذیذ اسن که به روش‌های مختلف آماده می‌شود. برای آشنایی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دونر مرغ در ادامه همراه ما باشید.

طرز تهیه دونر مرغ

طرز تهیه دونر مرغ

مرحله اول

ابتدا فیله مرغ در حالی که کمی یخ زده است به شکل ورقه‌های نازک برش بزنید، وقتی که کمی یخ زده است، راحت تر می‌توان آن را برش داد، سپس در یک ظرف مقداری ماست بریزید و رب را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

مرحله دوم

سپس روغن زیتون را هم‌ به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط یکدست شود و بعد سیر را له کنید و یا با رنده ریز رنده کنید و به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا عطر سیر در مواد آزاد شود و بعد مقداری نمک، فلفل سیاه و پول بیبر را اضافه کنید.

مرحله سوم

بعد مواد را کاملا با هم مخلوط کنید تا عطر ادویه‌ها کاملا پخش شود، سپس برش‌های مرغ را در سسی که درست کرده‌اید بریزید و کاملا با هم مخلوط کنید و بعد روی ظرف بپوشانید و به مدت تقریبا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.

مرحله چهارم

در این فاصله سیب زمینی‌ها را پوست بگیرید و خلالی خرد کنید و بشورید و بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود و خشک شوند بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود و سپس سیب زمینی‌ها را در آن سرخ کنید.

مرحله پنجم

وقتی که سس کاملاً به خورد برش‌های مرغ‌ رفت و مرغ‌ها طعم دار شدند، در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید، بعد از این که روغن داغ شد حرارت را کم کنید و برش‌های مرغ را در آن بریزید و کامل سرخ کنید.

مرحله ششم

سپس مرغ‌ها را برگردانید تا طرف دیگر آن‌ها هم سرخ شود و بعد از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید، سپس در یک ظرف کوچک مقداری روغن مایع بریزید و کمی پودر پاپریکا به آن اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله هفتم

بعد روی یک نان لواش را با مخلوط روغن مایع و پاپریکا رومال کنید و سپس گوجه فرنگی را تمیز بشورید و حلقه‌ای خرد کنید، خیار شورها را هم خرد کنید و کنار بگذارید، بعد پیاز را خلالی برش دهید و خرد کنید و مقدار جعفری را تمیز بشورید.

مرحله هشتم

وقتی آب اضافی جعفری‌ها گرفته شد و خشک شدند آن‌ها را ریز خرد کنید، سپس روی نان لواش یک لایه سیب زمینی سرخ شده بریزید و بعد چند برش گوجه فرنگی و خیار شور اضافه کنید و سپس پیازها و جعفری خرد شده را هم روی نان بریزید.

مرحله نهم

بعد برش‌های مرغ سرخ شده را هم اضافه کنید و نان را رول کنید و سپس رول را داخل یک تابه قرار دهید و روی حرارت ملایم بگذارید تا نان کاملا خودش را بگیرد و سپس نان را در اندازه‌های دلخواه برش دهید و در یک ظرف قرار دهید.

منبع فرتاک نیوز
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی