کد خبر : 23674

رابطه جنسی | رابطه معقدی | دانستنی های جنسی

در این مطلب عوارض و خطرات رابطه معقدی را میخوانید

به گزارش ورنداز :

در این مطلب عوارض و خطرات رابطه معقدی را میخوانید 

رابطه جنسی از پشت در میان زن و مرد چه از نظر متخصصان بهداشت و چه از طرف ادیان منع شده است. لذت حاصل از رابطه مقعدی بسیار کمتر از رابطه واژینال در هر دو جنس می‌باشد، چرا که این ناحیه از لحاط زیستی برای کسب لذت طراحی نشده است. این نوع رابطه در میان همجنس گرایان شایع می‌باشد. طبق مطالعات شیوع بیماری‌های مقاربتی نیز در این جمعیت بیشتر است. لازم است بدانید حتی یک بار رابطه مقعدی می‌تواند به طرفین آسیب بزند.رابطه مقعدی، سکس از پشت یا Anal Sex، نوعی رابطه جنسی پر خطر است که در آن دخول از طریق مقعد انجام می‌شوند. این نوع رابطه هم در مردان هم در زنان وجود دارد و آسیب‌های آن بسیار شدید است و لازم است نسبت به آن آگاهی لازم را پیدا کنید. اشکال مختلفی که می‌توان با عنوان رابطه مقعدی شناخته شود شامل دخول آلت جنسی مردانه، ورود هر شیئی به مقعد به قصد لذت جنسی و ارضای دهانی مقعد است

عوارض جسمانی رابطه مقعدیمقعد خشک و فاقد لغزندگی و چربی واژن است

به دلیل خشکی دهانه مقعد، دخول می‌تواند باعث پارگی بافت داخل مقعد شده و علاوه بر خونریزی، باکتری‌ها و ویروس‌ها را وارد جریان خون کند. این اتفاق باعث گسترش بیماری‌های جنسی مانند بیماری ایدز یا HIV شود. رابطه مقعدی ۳۰ برابر بیشتر از رابطه واژنی، خطر ابتلا به ایدز را افزایش می‌دهد. همچنین قرار گرفتن در معرض ویروس HPV ممکن است به ایجاد زگیل‌های مقعد و در ادامه به سرطان مقعد منجر شود. در سکس مقعدی حتی استفاده از روان کننده‌ها و روغن‌ها با اینکه به ظاهر به رابطه کمک می‌کند، اما نمی‌تواند از پارگی‌ها این ناحیه جلوگیری کند. همچنین این رابطه برای مردان نیز مضر است. زیرا ماهیچه کروی دور مقعد مانند یک طناب دور آلت مرد می‌پیچد و خروج منی را با دشواری روبرو می‌کند. در این شرایط احتمال بازگشت منی به داخل کیسه‌های بیضه بسیار است که عوارض آسیب زایی دارد.

۲. بافت داخل مقعد آسیب پذیر استبافت خارجی پوست دارای لایه‌هایی از سلول‌های مرده است که به عنوان محافظ در برابر عفونت‌ها عمل می‌کند. اما بافت درون مقعد این لایه‌ها را ندارد و با آسیب دیدن یا پارگی، به سادگی عفونت‌ها وارد جریان خون می‌شود. با این وجود بسیاری از زنان قبل از ازدواج از ترس پاره شدن پرده بکارت رابطه مقعدی را ترجیح می‌دهند.

۳. مقعد برای نگهداری مدفوع طراحی شده

عضله حلقوی مقعد، بعد از دفع تنگ می‌شود، در این هنگام که عضله تنگ است، دخول بسیار دردناک و سخت می‌شود. به مرور زمان باعث آسیب دیدن اسفنکتر (عضله انعطاف پذیر در دهانه خارجی مقعد) شده و قابلیت انعطاف و کنترل آن از بین می‌رود. امکان بروز بیماری هموروئید، فیستول مقعدی در این نوع رابطه بسیار زیاد است.

۴. مقعد پر از باکتری و میکروب است

حتی اگر هر دو طرف سکس هیچ یک از بیماری‌های مقاربتی یا عفونی را نداشته باشند، باکتری‌های موجود در مقعد توانایی انتقال به آلت تناسلی مرد را دارد. به دلیل نزدیکی مقعد به واژن، ورود ترشحات مقعد به واژن به وسیله آلت تناسلی مرد، بسیار خطرناک است و می‌تواند منجر به عفونت واژن و آسیب‌های جدی واژن شود؛ بنابراین دخول آلت به واژن پس از رابطه مقعدی، به شدت خطرناک بوده و به هیچ وجه نباید انجام شود.

رابطه مقعدی می‌تواند خطرات زیادی داشته باشد. همچنین رابطه دهانی با مقعد می‌تواند برای هر دو طرف خطر هپاتیت، عفونت یا زگیل، ویروس HPV و دیگر عفونت‌ها را داشته باشد. همچنین در صورت ورود اسپرم از دهانه مقعد به واژن، حاملگی می‌تواند اتفاق بیفتد. به دلیل ماهیت انعطاف ناپذیر مقعد، بر اثر یک جابجایی یا فشار نابجا، امکان شکستگی آلت تناسلی مرد وجود دارد.آسیب‌های روانی از عوارض رابطه مقعدی

مقعد صرفا وسیله دفع مدفوع است و در هر دو جنس ساختار مشابهی دارد، بنابراین رابطه مقعدی برای زن به عنوان از بین رفتن زنانگی و ماهیت بدن اوست. این اتفاق باعث ایجاد بحران‌های وجودی و زیر سوال رفتن زن بودن می‌شود. به ویژه اگر اولین رابطه جنسی از پشت صورت بگیرد، ممکن است افسردگی، ترس از رابطه، بی میلی جنسی، جدایی عاطفی و مشکلات روحی و روانی در زنان ایجاد شود.در واقع رابطه واژینال و استفاده از قابلیت طبیعی بدن، علاوه بر لذت جسمی و جنسی، باعث تجربه لذت روحی و ارضای عاطفی زن نیز می‌شود. مردان به دلیل آسیبی که در حین رابطه مقعدی به زن وارد می‌کنند، در آینده احساس گناه را تجربه می‌کنند. مختل شدن هویت مردانه و زندگی جنسی سالم، افسردگی، احساس حقارت، اعتیاد به رابطه جنسی ناسالم و ضربه‌های روحی دیگر را به دنبال دارد.

رابطه مقعدی باعث زود انزالی می‌شود. مرد به سرعت از این ناحیه ارضا می‌شود و زن به دنبال راهی برای ارضای خود می‌گردد، این مسئله فشار روحی برای دو طرف ایجاد می‌کند؛ بنابراین عوارض رابطه مقعدی هم آسیب‌های جسمانی و هم آسیب‌های شدید روحی را به دنبال دارد. بهتر است برای کسب لذت زودگذر، آسیب‌های طولانی مدت را در خود و یا همسرتان ایجاد نکنید.راه‎‌کار‌های کاهش عوارض رابطه مقعدی

تنها راه از بین بردن خطرات و عوارض رابطه مقعدی، اجتناب و انجام ندادن آن است. نکاتی برای افزایش ایمنی رابطه مقعدی را بیان می‌کنیم، اما تاکید می‌کنیم هیچکدام از آن‌ها به طور کامل از آسیب دیدن شما محافظت نخواهد کرد:

استفاده از کاندوم برای محافظت از گسترش بیماری‌ها و عفونت‌ها بسیار مهم است.

از وارد کردن آلت به دهان یا واژن بعد از رابطه مقعدی جلوگیری کنید و حتما قبل از دخول و بعد از خروج از مقعد از کاندوم جدید استفاده کنید.

برای کاهش خطر آسیب به اسفکتر، از مقدار زیادی روان کننده مانند ژل لوبریکانت استفاده کنید. با این حال خطر پارگی و آسیب دیدن مقعد همچنان وجود دارد.

قبل از رابطه مقعدی، برای کاهش خطر پارگی و آسیب، ریلکس کنید. دوش آب گرم ممکن است به شما کمک کند.

اگر رابطه مقعدی دردناک است، در هر مرحله‌ای که بود آن را متوقف کنید.اگر بعد از رابطه مقعدی خونریزی داشتید یا هنگام تخلیه مدفوع سوزش یا درد احساس کردید حتما با پزشک مشورت کنید.

منبع فرتاک ورزشی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی