کد خبر : 23622

مدارس تهران | شهریه دلاری مدارس تهران

این روزها مدارسی در تهران وجود دارند که شهریه دانش آموزان را با دلار محاسبه می‌کنند.

به گزارش ورنداز :

شهریه دلاری مدارس در تهران

این روزها مدارسی در تهران وجود دارند که شهریه دانش آموزان را با دلار محاسبه می‌کنند.

حیدر زندیه، معلم و فعال صنفی می‌گوید: هرچند این کار از اساس اشتباه است، اما مدارس برای مدیریت هزینه‌هایشان مجبور هستند که به دلار شهریه بگیرند. هر سال اگر مدرسه استیجاری باشد حدود ۴۰ درصد به هزینه اجاره آن اضافه می‌شود، هزینه‌های جاری از جمله تفریحات و سرگرمی دانش‌آموزان این مدارس و مواد خوراکی هم که مدام در حال افزایش است، پس از دید آن‌ها منطقی است که وقتی اقتصاد مملکت با نرخ دلار بالا و پایین می‌شود، هزینه را هم به دلار بگیرند که بتوانند مدیریت کنند.

دریافت شهریه‌های عجیب‌وغریب و نجومی وارد فاز جدیدی شده است. تا دیروز صحبت از شهریه‌های ۱۰۰ میلیون تومانی بود حالا دیگر برخی از این مدارس به ریال شهریه نمی‌گیرند و واحد پول‌شان دلار شده است. علی ضیا، مجری سابق تلویزیون این خبر را روز سه‌شنبه هفته گذشته در اینستاگرام خود منتشر کرد او گفت: «از دوستم پرسیدم امسال شهریه مدرسه دخترش چقدر شده، گفت ۱۵۰۰ دلار! بعد یک آقایی گفته مشکل اقتصادی ما این است که مردم ریال را دوست ندارند، وسط تهران شهریه به دلار می‌گیرند، آن وقت ایشان می‌گویند مردم ریال را دوست ندارند؟»

موضوع دریافت ارقام نجومی از سوی مدارس موضوع جدید نیست و طبقاتی شدن آموزش طی چند سال اخیر ضربه خود را به آموزش کشور زده است، به‌طوری که با اعلام اسامی ۴۰ نفر برتر کنکور ۱۴۰۱ در گروه‌های آموزشی مختلف مشخص شد، سال گذشته همانند چند سال اخیر رتبه‌های برتر در تصاحب مدارس خاص بوده و ه و از میان نفرات برتر کنکور امسال صرفاً یک دانش‌آموز در مدرسه دولتی عادی تحصیل کرده است! ۲۹ نفر از مدارس استعداد‌های درخشان، ۹ نفر مدارس غیر انتفاعی، و یک نفر هم مدارس نمونه دولتی بودند!

منبع فرارو
ارسال نظر

تبلیغات متنی