کد خبر : 23580

مصرف خیار | تازه نگه داشتن خیار

اگه شماهم میوه و انواع سبزیجات و میگیرید اما مدام خراب میشن و تازه نمیمونن حتما این مطلب و دنبال کن چون خیلی بدردت میخوره.

به گزارش ورنداز :

روش نگهداری خیار و انواع سبزیجات 

اگه شماهم میوه و انواع سبزیجات و میگیرید اما مدام خراب میشن و تازه نمیمونن حتما این مطلب و دنبال کن چون خیلی بدردت میخوره.

بهترین روش نگهداری خیار برای مدت طولانی در یخچال را در این مطلب میخوانید .خیار

نگهداری طولانی مدت خیار در یخچال

میوه خیار جزو آن دسته از میوه‌های پر کاربردی است که فقط در صورت ترد و تازه بودن خوشمزه و لذیذ است. با استفاده از خیار می‌توان سالادهای تابستانی زیادی تهیه کرد، چه با کاهو، گوجه فرنگی و پیاز و چه همراه هندوانه، طالبی، گیاهان و غلات کامل. درهر حالت حضور خیار در کنار این ترکیب‌ها فوق العاده است.وقتی مشتاقانه منتظر یک ظرف خیار تازه هستید، هیچ چیز بدتر از این نیست که خیارها را لزج و له ببینید. ممکن است آن‌ها را به تازگی خریده باشید اما نحوه نگهداری خیارها قطعا تأثیر زیادی بر مدت زمان ترد و تازه ماندنشان خواهد داشتتحقیقات نشان می‌دهد از دست دادن رطوبت و همچنین وجود رطوبت زیاد، باعث می‌شود خیارها دچار لهیدگی شده یا لزج شوند. 

بهترین روش نگهداری خیاردر ادامه یکی از بهترین روش‌های نگهداری خیار را توضیح خواهیم داد.

روش نگهداری خیار: پیچیدن در حوله کاغذی، بسته شده در کیسه زیپ دار، نگهداری در قفسه یخچال

مدت زمان ماندگاری : ۱۰ تا ۱۵ روز 

درباره روش: روش کار به این صورت است که هر خیار را جداگانه در یک حوله کاغذی بپیچید، سپس آنها را در یک کیسه زیپ‌دار قرار داده، کیسه را ببندید و در یخچال نگهداری کنید (طبقه بالای یخچال بهتر است.)

در این روش بسته بندی، حضور دستمال کاغذی حوله‌ای باعث از بین رفتن رطوبت خیار شده و کیسه زیپ‌دار از خیار به خوبی محافظت می‌نماید.دقت کنید که از کیسه فریزر استفاده نشود، چرا که خیارها عمر کمتری خواهند داشت. علاوه بر آن از کیسه زیپ‌دار می‌توان تا چندین بار استفاده کرد.

به نظر می‌رسد استفاده از این روش خیارها را برای مدت زمان قابل توجهی تازه نگه می‌دارد و از پوسیدگی و لزج شدن زودهنگام آنها جلوگیری می‌کند.

شما برای نگهداری میوه خیار چه پیشنهادی دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

نوشین کلاته خبرنگار و دبیر سرویس

منبع ستاره
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    تومون میدونستیم.سیب زمینی رو هم لای پارچه بزاریم و در کارتن نگهداریم دوهفته خراب نمیشه

  • ناشناس

    سلام چند تا خلال دندون داخل کیسه خیار بیندازید از خراب شدن جلوگیری میکند

  • ناشناس

    برای نگهداری از خیار درصورتی که خیارها شسته نشوند ودر ظرفی در دار در یخچال نگهداری شوند خراب نمی شوند فقط هربار به اندازه مصرف برداشته وشسته شود

  • ناشناس

    استفاده کردن از حوله دستمالی بهترین روش برای نگه داری خیار است فقط کافیه یک یا دو دستمال حوله ای در کیسه قراردهید

  • مریم

    داخل قابلمه روحی روزنامه کف قابلمه قرار می دهیم وخیار رو داخل قابلمه ودر قابلمه رو میگذاریم ودر یخچال نگهداری می کنیم

  • 24342

    سلام..هرگز از روزنامه در یخچال ویا برای نگهداری موادغذایی استفاده نکنین چون سرب داره وخطرناکه. مخصوصا اگه بچه توخونه دارین!.⛔

تبلیغات متنی