کد خبر : 23272

گراتن گوشت | طرز تهیه گراتن گوشت

در این مطلب طرز تهیه گراتن گوشت را میخوانید

به گزارش ورنداز :

در این مطلب طرز تهیه گراتن گوشت را میخوانید 

گراتن گوشت یک غذای خوشمزه و فوق‌العاده لذیذ است که با توجه به مواد آن طعمی مانند پیتزا دارد و خیلی راحت و سریع درست و آماده می‌شود، این غذای خوش طعم بسیار پرطرفدار و محبوب است و به روش‌های مختلف و با مواد متنوعی درست می‌شود.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز خرد شده ۱ عدد
قارچ خرد شده ۲۵۰ گرم
فلفل دلمه‌ای خرد شده ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق غذا خوری سرپر
نمک و فلفل سیاه به مقدار لازم
آویشن و پودر سیر به مقدار لازم
روغن زیتون به مقدار لازم
پنیر پیتزا به مقدار لازم
مواد لازم برای سس بشامل
کره ۲ قاشق غذا خوری
شیر ۲ قاشق غذاخوری
آرد ۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه گراتن گوشت

 
 

مرحله اول

برای تهیه گراتن گوشت ابتدا پیاز را به شکل نگینی خرد کنید و سپس در یک تابه مقداری روغن زیتون بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا داغ شود، بعد پیازها را در روغن بریزید و تفت دهید تا سبک و طلایی شوند و سپس گوشت چرخ کرده را به پیازها اضافه کنید.

مرحله دوم

بعد گوشت را با کمک یک قاشق در تابه پخش کنید و تفت دهید تا همه قسمت‌های آن تفت داده شود و رنگ گوشت تغییر کند و سپس قارچ‌ها را که تمیز شسته‌اید و به شکل حلقه‌ای خرد کرده‌اید به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا آب قارچ‌ها جمع شود.

 
 

مرحله سوم

بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان فلفل دلمه‌ای را که از هر رنگی و یا ترکیبی از دو یا سه رنگ مختلف می‌توانید انتخاب کنید تمیز بشورید و به شکل مکعبی و ریز خرد کنید و در تابه بریزید و کمی تفت دهید تا عطر فلفل دلمه‌ای در مواد پخش شود.

مرحله چهارم

سپس رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا بوی خامی آن از بین برود و رنگ رب باز شود، بعد نمک و فلفل سیاه و به دلخواه خودتان مقداری آویشن و پودر سیر را به مواد اضافه کنید و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد و در مواد پخش شود.

 
 

مرحله پنجم

در این مرحله برای درست کردن سس بشامل در یک ظرف کره را بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود و سپس آرد را به آن اضافه کنید و تفت دهید و بعد شیر را بریزید و مدام هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند و به غلظت برسد.

 
 

مرحله ششم

سپس در ظرف‌های نسوز کوچک و مناسب ابتدا از مواد گوشتی بریزید و سطح آن را صاف کنید و بعد مقداری از سس بشامل روی آن بریزید و پخش کنید و سپس مقداری پنیر پیتزا روی مواد پخش کنید تا کاملا سطح مواد با پنیر پیتزا پوشانده شود.

 
 

مرحله هفتم

بعد ظرف‌ها را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر را روی ۱۹۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و به مدت تقریبا ده دقیقه اجازه دهید تا پنیر ذوب شود و سطح آن طلایی رنگ شود، سپس ظرف‌ها را از فر بیرون بیاورید.

مرحله هشتم

بعد گراتن گوشت را با سس کچاب یا سس مایونز و یا هر سس دیگری به دلخواه خودتان تزئین کنید و به عنوان یک فست فود لذیذ و خوشمزه و سریع و یا یک غذای ساده و مقوی آماده کنید و همراه با سالاد و انواع دورچین برای پذیرایی سرو کنید.

منبع نکته چی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی