کد خبر : 22926

قارچ | مضرات قارچ

تغییرات آب و هوایی قبلا به یک قارچ کمک کرده‌است تا انسان را مبتلا کند.

به گزارش ورنداز :

بیماری قارچ ها 

تغییرات آب و هوایی قبلا به یک قارچ کمک کرده‌است تا انسان را مبتلا کند.دمای بدن انسان، آن را عاری از قارچ  نگه می‌دارد، اما اگر جهان کمی گرم‌تر شود، ممکن است زمینه فعالیت در بدن انسان برای قارچ‌ها فراهم میکند 

عفونت قارچ ها 

با گرمایش جهانی، جهش قارچ‌ها سرعت گرفته‌است، اما جای خوشحالی دارد که حداقل یک گونه از آن‌ها به خاطر این تغییرات آب و هوایی توانایی آلوده کردن مردم را به دست آورده‌اند.

از زمان پاندمی کرونا، بحث ویروس‌ها و قارچ‌هایی که  انسان  را آلوده می‌کند، داغ شده‌است و از زمانی که سریال The Last Of Us منتشر شده‌است، موضوع قارچ‌هایی که انسان را آلوده می‌کنند بر سر زبان‌ها افتاده‌استسریال The Last Of Us نه تنها در دنیای سینما غوغا به پا کرده‌است بلکه توانسته‌است در زمینه علمی و پزشکی تلنگری به انسان‌ها بزند و این شک را که آیا امکان دارد انسان به نوعی ویروس، باکتری و یا قارچ مبتلا شود و تحت کنترل آن قرار گیرد را در دل انسان‌ها بیاندازد؛ به زبان عامیانه‌تر آیا انسان به زامبی تبدیل می‌شود؟ با این وجود دمای بدن انسان و مواد شیمیایی مغز ممکن است موانع غیرقابل نفوذی برای زامبی شدن انسان در مقابل این ویروس باشند.

در قسمت‌های اولیه این سریال، فرضیه‌ای مطرح شد که نوعی قارچ وجود دارد که میزبان خود را به جای کشتن کنترل می‌کند. در دنیای واقعی مثال‌هایی از این قبیل قارچ‌ها وجود دارند که مورچه‌ها را به زامبی‌های زنده تبدیل می‌کنند و مغز حشرات را با مواد توهم‌زا پر کرده و به عروس‌گردان بدل می‌شوند.

دمای بدن انسان، آن را عاری از قارچ نگه می‌دارد، اما اگر جهان کمی گرم‌تر شود، ممکن است زمینه فعالیت در بدن انسان برای قارچ‌ها فراهم شود.

آیا گرم شدن هوا باعث جهش و عفونی شدن قارچ‌ها شده است؟

تغییرات آب و هوایی قبلاً به یک قارچ کمک کرده‌است تا انسان را مبتلا کند. محققان بر این باورند که پرندگان و پستانداران برای آن که دچار چنین عفونت‌هایی نشوند، روند تکامل آن‌ها به سمت خون گرم‌تر شدن، پیش می‌رود.

اکثر گونه‌های قارچی به سادگی نمی‌توانند در دمای بدن انسان که ۳۷ درجه سانتیگراد است،  تولید مثل  کنند.

کاسادوال، میکروبیولوژیست می‌گوید: «با گرم شدن جهان «این گونه‌ها یا باید بمیرند یا سازگار شوند». این موضوع این احتمال را افزایش می‌دهد که قارچ‌هایی که اکنون حشرات یا خزندگان را آلوده می‌کنند می‌توانند در دمای نزدیک‌تر به دمای بدن انسان رشد کنند.»

منبع رکنا
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    کم‌ بی سر وته نبود

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی