کد خبر : 22921

سود سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت

سود سهام عدالت 6 میلیونی شد  درباره جزییات بیشتر در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

سود سهام عدالت 6 میلیونی شد  درباره جزییات بیشتر در این مطلب میخوانید 

جزئیات جدید واریز سود سهام عدالت در سال 1402 اعلام شد.وی با بیان اینکه وعده "سود 5 میلیونی سهام عدالت" به هیچ عنوان صحت ندارد، افزود: سودجویان سایبری می‌توانند از طریق فیشینگ اطلاعات بانکی کاربر را به سرقت برده و حساب را خالی کنند.رئیس پلیس فتای تهران بزرگ گفت: اگر لینکی برای افراد با مضمون "سود 5 میلیونی سهام عدالت" ارسال شد به هیچ عنوان کلیک نکنند چراکه لینک حاوی بدافزار بوده و گوشی تلفن همراه فرد کلیک کننده را آلوده می‌کند و از این طریق از تمام اطلاعات موجود در تلفن همراه سوءاستفاده کند.

 
 
 

معظمی گودرزی گفت: اگر فردی وارد لینک شد، لازم است بلافاصله اینترنت گوشی خود را قطع کرده و به پلیس فتا یا کارشناسان متخصص و مورد تأیید امنیت سایبری مراجعه کند.زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد. سود سهام عدالت سال آینده چقدر می شود. افزایش سود سهام عدالت در سال آینده. آیا در تاریخ تعیین شده سود سهام عدالت واریز خواهد شد؟ مشمولان سود سهام عدالت چه کسانی هستند؟

سرهنگ داود معظمی گودرزی اظهار کرد: کلاهبرداران به تازگی با ترفند "سود 5 میلیونی سهام عدالت" اقدام به سرقت اطلاعات بانکی کاربران می‌کنند.

واریز 108 هزارتومان به جیب این گروه از سهام عدالتی هاشاخص کل بورس در اولین روز کاری هفته همانند روزهای اخیر سبزپوش ماند؛ با این‌ حال ارزش سهام عدالت امروز چقدر شد؟

شاخص کل بورس دوشنبه 14 فروردین روند صعودی داشت و با افزایش 0.5 درصدی به محدوده دو میلیون و 89 هزار واحدی رسید و شاخص هم وزن نیز با افزایش  بیش از 8 هزار واحدی در محدوده 630 هزار واحدی ایستاد.آقای طغیانی در خصوص خروج موضوع اعطای سهام به متولدین ۱۴۰۲ گفت: به این موضوع یک ایراد شورای نگهبان گرفته بود و همواره ابهامی که شورای نگهبان گرفت این بود که برخی از شرکت‌های دولتی یک اقلیتی سهامدار خصوصی دارند و زمانی که بخواهیم از هزینه‌ها برای اجرای چنین طرح‌هایی برداشت داشته باشیم، ظلم در حق چنین سهامدارانی است. منبع این طرح منابع مالی ۲ درصد هزینه شرکت‌های دولتی بود.

او افزود: فرض کنید یک بنگاهی ۶۰ درصد دولتی و ۴۰ درصد خصوصی است و در حکم اعطای سهام خطی بین این بخش‌ها کشیده نشده بود. عملا جمع بندی کمیسیون بر این بود که اصلاح این مورد خیلی دشوار است و فرصتی برای پیش بینی منبع جدید نبود و از سوی دیگر سقف بودجه بسته شده بود و با توجه به این که منابع این حکم از دست رفت مجلس ناچار به حذف آن شد.امروز دوشنبه سهام عدالت امروز همسو با شاخص کل حرکت کرد و روند مثبتی را تجربه کرد. ارزش سهام عدالت 532 هزار تومانی هم با افزایش 1.1 درصدی به 17 میلیون و 710 هزار تومان رسید.

ارزش روز سهام عدالت یک میلیون تومانی هم با افزایش 108 هزار تومانی به 33 میلیون و 150 هزار تومان رسید.طغیانی درباره اینکه آیا دیگر اعطای سهام به متولدین ۱۴۰۲ اجرایی نمی‌شود؟ می‌گوید: در طول سال برای منابع آن فکری خواهد شد و به عنوان اصلاح بودجه در خصوص آن تصمیم گیری می‌شود.

پیش از این او گفته بود‌،  منابع اعطای سهام به متولدین ۱۴۰۲ را در بودجه دیده ایم./باشگاه خبرنگاران

واریز سهام عدالت میلیونی در انتظار این افرادحداکثر ارزش سهام قابل واگذاری به هر یک از مشمولان سهام عدالت جدید، موضوع تصمیم مورخ ۱۶ اسفند شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی معادل حداکثر صد میلیون ریال تعیین می شود.هیات وزیران در جلسه ۲۸ اسفند ماه ۱۴۰۱ به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی و در اجرای بند الف تبصره ۲ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۱ کل کشور تخصیص سهام عدالت به جاماندگان را تصویب کرد که این مصوبه با امضای محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ابلاغ شده است.

بر اساس این مصوبه، حداکثر ارزش سهام قابل واگذاری به هر یک از مشمولان سهام عدالت جدید، موضوع تصمیم مورخ ۱۶ اسفند شورای عالی اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی معادل حداکثر صد میلیون ریال تعیین می شود.

هیات وزیران به سازمان خصوصی سازی اجازه داد نسبت به واگذاری سهام دولت در بانک های ملت، تجارت و صادرات اقدام کند که بر این اساس ۲ درصد سهام بانک ملت، ۳ درصد از سهام بانک تجارت و ۲.۷ درصد سهام بانک صادرات مشمول این واگذاری می‌شود.

طبق این مصوبه حقوق مالکانه سهام این تصویب نامه به مشمولان تعلق خواهد گرفت.جامعه آماری وراث سهام عدالت چقدر است؟

سامانه ای که در شهریور ۱۴۰۱ هم آماده نشد و باشگاه خبرنگاران جوان در ۳۰ مهر ۱۴۰۱ برای پیگیری بیشتر به سراغ قائم مقام مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی آقای ابوترابی رفت و او در این زمینه بیان کرد: در خصوص سامانه انتقال سهام عدالت به وراث باید گفت این سامانه دو بخش دارد. بخش اول که باید یک سری زیر ساخت‌ها در قسمت فناوری اطلاعات آماده می‌شد که همکاران من در شرکت سپرده گذاری در حال تلاش هستند. اما یک بخش دیگر از این پروژه خارج از حیطه اختیارات سپرده گذاری مرکزی است.

او در ادامه افزود: قوه قضاییه باید به سپرده گذاری یک سرویسی ارائه کند که در آن متوفیان را مشخص و اطلاعات را به ما دهد تا ما بتوانیم بر اساس گواهی انحصار وراثتی که قوه قضائیه اعلام می‌کند و زیر ساخت‌های سرویسی که به ما می‌دهند موارد را اجرایی کنیم. پیگیر این موضوع هستیم و این مورد یکی از خواسته‌های خود مسئولان بازار سرمایه و سپرده گذاری مرکزی است.اما جامعه آماری وراث چقدر است؟ بر اساس آخرین مصاحبه‌های اعلامی بیش از ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت در سال‌های گذشته فوت شده اند که اگر برای هر فوت شده میانگین ۴ وارث را در نظر گرفت بیش از ۱۴ میلیون نفر در برگیری وجود دارد.

انتقال سهام عدالت متوفیان به وراث

همچنان که راه اندازی سامانه انتقال سهام عدالت به وراث در هاله‌ای از ابهام بود، در ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ آقای محمد کاظمی فرد رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه درباره اطلاعات فردی متوفیان سهامدار سامانه سهام عدالت به صورت الکترونیکی مطرح کرد: سازمان ثبت احوال کشور این خدمت را ارائه می‌دهد و اطلاعات متوفیان را به صورت برخط در اختیار دارد.او افزود: ما داده‌های خدمت انحصار ورثه را در اختیار سازمان بورس قرار داده ایم تا سهام عدالت متوفیان را به خانواده‌های آن‌ها منتقل کنند. این داده‌ها به صورت وب سرویس در اختیار سازمان بورس قرار گرفته و این سازمان می‌تواند در سامانه‌های خود استفاده کند.

اما برخلاف گفته رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه مبنی بر اعطای کامل اطلاعات فوت شدگان به سازمان بورس به علت انجام فرآیند انحصار وراثت به شکل دستی تحویل آمار فوت شدگان به طور کامل انجام نشده است که در همین رابطه آقای باغستانی مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی در گفت و گو با رسانه ملی گفت: فوتی‌ها از سال ۱۳۸۵ بودند از سال ۹۷ به قبل تنها عکس انحصار وراثت مبتنی بر سرویس به سازمان داده شده است و سال ۹۷ به بعد عملا تعداد متوفیان را کاور (پوشش) نمی‌کند.

منبع مه شو
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    بابا چرا همش واریز میشود خواهد شد چرا صحبت ازجامانده ها نمیکنید چرا ثبت نام نمیکنید اینا که ندارن سهام عدالت آخه این چه عدالت یه که من چیزی ندارم خداوکیلی بعد از من خیلی وضع مالی بهتر میگیره سهام عدالت و عدالت

  • ناشناس

    گو کجاست همش می دیم میدم ما از سحام عدالت هیچی نفهمیدیم یگ جوری ملت رو می پیچونید که کسی چیزی نفهمه

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی