کد خبر : 22774

خودرو داخلی | ثبت نام خودرو داخلی

فرصت دوباره برای جاماندگان ثبت‌ نام داخلی را در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

فرصت دوباره برای جاماندگان ثبت‌ نام داخلی خودرو را در این مطلب میخوانید 

پس از آنکه متقاضیان شرکت در طرح یکپارچه فروش خودروهای داخلی در بازه ۲۰ تا ۲۳ اسفند ماه جهت افتتاح و تعریف حساب وکالتی به نام سازمان حمایت اقدام و وجه ۱۰۰ میلیون تومان را در حساب خود مسدود کردند، می‌توانستند در مهلت ۲۶ تا ۲۹ اسفند ماه، ثبت‌نام و در حقیقت ثبت درخواست خودرویی مورد نظر خود را داشته باشند؛ اما در این بازه زمانی متقاضیان به دلایل مختلف از جمله عدم ارسال به‌ موقع اسامی افراد حائز شرایط توسط بانک‌ها یا برخی اختلال‌های دیگر همچون تطابق نداشتن کد ملی و شماره تلفن همراه، تایید نشدن بانک در وکالتی شدن حساب مشتری، پیدا نشدن کدملی متقاضی در سامانه و... از ثبت‌نام طی چهار روز موعد ثبت‌نام پیش از سال، باز ماندند.وزارت صنعت، معدن و تجارت از امروز (۱۶ فروردین ماه) برای بار سوم این امکان را برای متقاضیان خودروهای داخلی که حائز همه شرایط هستند و مهمتر اینکه حساب وکالتی به‌نام "سازمان حمایت" در موعد مقرر تعریف کرده‌اند فراهم کرده تا درخواست خودرویی خود را ثبت کنند؛ این سومین بار است که سایت سامانه برای ثبت‌نام باز می‌شود اما دومین بار است که جاماندگان اولیه (۲۶ تا ۲۹ اسفند ماه) می‌توانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

بر همین اساس سایت سامانه یکپارچه عرضه خودرو داخلی مجدد از هفتم فروردین به مدت دو روز (تا هشتم فروردین ماه) بازگشایی شد تا افراد جامانده بتوانند ثبت‌نام خود را انجام دهند.

علیرغم در نظر گرفتن فرصت مجدد برای ثبت‌نام جاماندگان طی روزهای ۷ و ۸ فروردین ماه، اما باز هم تعدادی موفق به ثبت‌نام (به سبب اینکه بانک‌ها اسامی افراد دارای حساب وکالتی را اعلام نکرده بودند)، نشدند.  از همین روی، وزارت صنعت، معدن و تجارت تصمیم گرفت که مجدد فرصتی برای ثبت‌نام این افراد در نظر بگیرد و سایت سامانه از روز ۱۶ فروردین ماه برای بار سوم (در مجموع و از ابتدا) که بار دوم برای جاماندگان است، بازگشایی شود.

بدین ترتیب همانطور که وعده داده شده بود، برای جاماندگان ثبت‌نام طرح فروش یکپارچه خودروهای داخلی که حساب وکالتی در بازه ۲۰ تا ۲۳ اسفند ماه به‌ نام سازمان حمایت تعریف و واریز وجه داشتند و همچنین از تمامی شرایط عمومی ثبت‌نام (عدم پلاک انتظامی فعال، تطابق کد ملی و شماره تلفن همراه، عدم خرید ۴۸ ماه از خودروسازان بزرگ و طی ۲۴ ماه گذشته از سایر شرکت‌های خودروسازی و...) برخوردار بودند اما بانک‌ها در موعد مقرر اسامی آن‌ها را اعلام نکردند و مشتریان نتوانستند در آن مهلت مجدد دو روزه (۷ و ۸ فروردین) ثبت‌نام کنند. از همین روی، سایت سامانه یکپارچه از امروز (۱۶ فروردین ماه) بازگشایی شده است.

ثبت‌نام خودروهای داخلی از امروز  تا پایان روز جمعه (۱۸ فروردین ماه)، برای متقاضیان فراهم و سامانه فعال خواهد بود.

گفتنی است طبق آنچه که پیش‌تر وزارت صمت اعلام کرده بود، بلافاصله پس از پایان ثبت‌نام، علاوه بر اینکه اولویت‌بندی متقاضیان انجام می‌شود، با توجه به برنامه تولید، نسبت به زمانبندی خودروی درخواستی به متقاضی اقدام خواهد شد. این مرحله حداکثر تا پایان فروردین طول خواهد کشید و طی این مدت مبلغ مسدود شده باید در حساب وکالتی خریدار باقی بماند.

شایان ذکر است که تعداد بسیاری از متقاضیان بخاطر اشتباه در امر حساب وکالتی کردن حساب‌ها به نام (به نفع) سازمان حمایت، از ثبت‌نام در موعد مقرر باز مانده و از لیست واجدان شرایط حذف شده و نتوانستند به مرحله دوم دسترسی پیدا کنند. اما وزارت صمت در اواخر بهار امسال نیز فرصتی دیگر در نظر گرفته تا افرادی که نتوانستند در طرح فروش خودرو در سامانه یکپارچه ثبت‌نام کنند، بتوانند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

همچنین در این مهلت در نظر گرفته شده، افرادی که در مهلت ۲۰ تا ۲۳ اسفند ۱۴۰۱، حساب وکالتی ۱۰۰ میلیون تومانی به نام سازمان حمایت تعریف کرده بودند، اما تاکنون برای ثبت‌نام اقدام نکرده یا بانک‌ها اسامی آن‌ها را به سامانه اعلام نکرده  بودند (حدود ۱۰ هزار نفر) یا هنوز خودروی مورد نظر را انتخاب نکرده و در نهایت افرادی که قصد تغییر نوع خودروی انتخابی خود را دارند، می‌توانند اقدام کنند. این دسته آخر که قصد تغییر خودروی مورد نظر را دارند می‌توانند با انتخاب گزینه لغو سفارش، خودروی خود را تغییر دهند و طی این سه روز (۱۶ تا ۱۸ فروردین)  ثبت‌نام خود را ویرایش کنند.

تمدید حساب وکالتی از سوی یکی از بانک‌ها صحت ندارد

در پی بازگشایی مجدد سایت سامانه از امروز (چهارشنبه)، خبری مبنی بر ارسال یک پیامک از سوی یکی از بانک‌ها به‌جهت ایجاد فرصت برای تعریف حساب وکالتی و واریز وجه منتشر شد؛ این موضوع توسط سخنگوی وزارت صمت تکذیب شد.

منبع فرتاک نیوز
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی