کد خبر : 22346

ساعت کار | ساعت کار ادارات | ساعت کار ادارات در ماه رمضان

تغییر ساعات کار ادارات در ماه رمضان را در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

تغییر ساعات کار ادارات در ماه رمضان را در این مطلب میخوانید 

تغییر ساعات کار ادارات در ماه رمضان

 

ساعت کاری بانک ها در ماه رمضان

ساعت کاری بانک ها در ماه رمضان کاهش یافت، شورای هماهنگی بانک ها، ساعت کاری بانک ها را در ایام ماه رمضان اعلام کرد که براساس آن ساعت کاری شعب بانکی یک ساعت کمتر شد.

ساعات کار ادارات و بانک ها  ؛ ساعت شروع کار ادارات دولتی در ایام شب قدر و روزهای پس از شبهای قدر از برنامه های همه سال دولت برای راحتی و انجام مراسم پر فیض شبهای قدر برای کارمندان دولتی است.همه ساله طبق روال هر سال دولت تصمیم می گیرد که برای اینکه کارمندان و افراد بتوانند به مراسم و اعمال ارزشمند شبهای قدر برسند و روز بعد دغدغه زود بیدار شدن را نداشته باشند ساعات کاری ادارات را کم کرده و کاهش دهد و با دو ساعت تاخیر کارشان را شروع کند.

دستگاه‌های دولتی در ۱۹ و ۲۳ رمضان با دو ساعت تاخیر شروع به کار می‌کنند.

ساعات کار ادارات در ماه رمضان 1401

بدون تردید ایام ماه مهمانی خدا از جمله مهمترین مناسبت های مذهبی در تقویم کشورهای اسلامی است که هر سال با شکوه خاصی برگزار می شود.

در ایام این ماه که با روزه داری و عبادت از مهمترین ایام تاریخ اسلام  است، معمولا برخی تغییرات در وضعیت و روال عادی امور در کشور ما به وقوع می پیوندد.

برای مثال و از جمله مهمترین این موارد باید به تغییر ساعت کاری در رمضان هر سال اشاره کرد:

هرساله با نزدیک شدن ماه رمضان ساعت کاری ادارات کاهش پیدا می‌کند، سال گذشته نیز با توجه به شیوع کرونا و دورکاری کارمندان، برای بهره‌مندی از فضایل این ماه مبارک از جمله تذکیه نفس و خودسازی ساعت کاری ادارات کاهش پیدا کرد.

ساعت کار بانک های دولتی در ماه مبارک رمضان

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران طی بخشنامه ای به مدیران عامل بانک های دولتی ،ابلاغ کرد: به موجب تصمیم هیات محترم دولت برای بهره مندی مطلوب کارکنان از فضایل و معنویات ماه مبارک رمضان و به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهرمندی از برکات عدیده این ماه شریف و نورانی ،نسبت به تغییر ساعات کاری ادارات وبانک ها اقدام نمایند.بر همین اساس لازم است ساعات کاری بانک های دولتی در طول ماه مبارک رمضان به شرح زیر تغییر یابد:

  1. ادارات و واحد های ستادی بانک ها در کلیه استان ها به استثنای تهران ، فعالیت اداری را صبح ها با یک ساعت تاخیر شروع و بعد از ظهر نیز یک و نیم ساعت زودتر خاتمه دهند.
  2. ادارات و واحد های ستادی بانک های دولتی دراستان تهران ،فعالیت اداری خود راساعت 9 صبح شروع و ساعت 14خاتمه دهند.
  3. کلیه شعب و واحد های اجرایی بانک های دولتی در تهران و سایر استان ها ،نیم ساعت زودتر از ادارات و واحد های ستادی شروع به کار نمایند.
  4. ساعات کار کلیه شعب و واحد های تابعه بانک های دولتی در روز های نوزدهم (19) و بیست وسوم (23) ماه مبارک رمضان با یک ساعت تاخیر نسبت به سایرروزهای ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.
  5. لازم است هر گونه فعالیت فوق برنامه قبل یا بعد از پایان ساعت کار انجام گیرد.
  6. برنامه ریزی ایاب و ذهاب کارکنان به گونه ای تنظیم گردد که راس ساعت مقرر در محل کار حضور داشته باشند و در پایان راس ساعت معین محل کار خود را ترک نمایند.

    کاهش ساعت کاری ادارات دولتی در روزهای پس از شب‌های قدر

    دستگاه‌های دولتی در ۱۹ و ۲۳ رمضان با دو ساعت تاخیر شروع به کار می‌کنند.

    به موجب مصوبه هیات وزیران، شروع کار همه وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات دولتی در روزهای نوزدهم و بیست و سوم رمضان با دو ساعت تأخیر صورت می‌گیرد.

    آیا ساعت کار ادارات در ماه رمضان سال 1401 تغییر می‌کند؟

    معاون توسعه و منابع انسانی استانداری تهران درباره تغییر ساعت کار ادارات در ماه رمضان توضیحاتی داد.
    به گزارش مشاورگروپ، پاشا معاون توسعه و منابع انسانی استانداری تهران در خصوص کاهش ساعت کاری ادارات استان تهران در ماه رمضان 1401 اظهار کرد: هرگونه تغییر ساعت در ماه رمضان مبتنی بر مصوبه هیئت وزیران است.

    وی افزود: تاکنون هیچ گونه تغییری در ساعت کاری ادارات استان تهران صورت نگرفته است.

    معاون توسعه و منابع انسانی استانداری تهران گفت: در صورت تأیید مصوبه هیئت وزیران به ویژه در لیالی قدر، تغییر ساعات اداری را به اطلاع مردم خواهیم رساند.

جدول تغییر ساعات کار ادارات در ماه رمضان 1401 : جدول ساعات کاری ادارات و بانک ها در ماه رمضان 1401… ساعت شروع کار ادارات دولتی در ایام شب قدر و روزهای پس از شبهای قدر از برنامه های همه سال دولت برای راحتی و انجام مراسم پر فیض شبهای قدر برای کارمندان دولتی است.

منبع خبربان
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    کارمندان کارهای بانکی خود را کی باید انجام دهند؟؟

  • ناشناس

    سلام، من نمیدونم چه گناهی مرتکب شدیم، خب برق اداراتی که کولرگازی دارند رو قطع کنید، چرا همش کارمند بدبخت دولت مثل گوشت قربونی، باید کله سحر بره سرکار، چرا فکر نمی کنند ما خانما چطورکله سحر از خونه بزنیم بیرون؟؟؟؟ چه حمایت از کانون خانواده است؟؟؟!!!!

تبلیغات متنی