کد خبر : 2193

تخم‌مرغ |کاهش وزن

تخم‌مرغ و انواع املت می‌توانند یک وعده‌ی غذایی بسیار سالم و مقوی باشند و پروتئین کافی به رژیم غذایی شما اضافه کنند. مصرف تخم‌مرغ در صبحانه راهکار بسیار خوبی برای افزایش انرژی صبحگاهی و آماده شدن برای یک روز شاداب و پرانرژی خواهد بود.

به گزارش ورنداز :

تخم‌مرغ یک منبع پروتئینی کامل است که شامل همه‌ی ۹ اسید آمینه‌ی ضروری می‌شود و می‌تواند فرآیند ساخت، رشد و ترمیم ماهیچه‌های بدن را سرعت ببخشد. بسیاری از مردم از این ماده‌ی غذایی کمک می‌گیرند تا سلامتی خود را حفظ کنند. تخم‌مرغ فواید فراوانی دارد که از بین آن‌ها می‌توانیم به افزایش سطح انرژی، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود کارکرد مغز، رفع التهاب‌های بدن، بهبود سطح کلسترول، تقویت استخوان و دندان‌ها، چربی‌سوزی و کاهش وزن، حفظ سلامت پوست و مو و همچنین کاهش ابتلا به بیماری‌های قلبی اشاره کنیم.

با وجود فواید تخم‌مرغ برای سلامت جسم و روان شاید برخی از مردم همچنان علاقه‌ای به خوردن این ماده‌ی خوراکی نداشته باشند. خیلی‌ها تخم‌مرغ را تنها به شکل نیمرو یا آب‌پز مصرف می‌کنند. این نوع مصرف تخم‌مرغ می‌تواند پس از مدتی تکراری شود و دل شما را بزند. به همین دلیل باید به سراغ راهکارهای جدیدی بروید و تنوع بیشتری به پخت‌وپز خود بدهید.

افزودن رنگ و طعم‌های جدید به غذای شما باعث می‌شود از وعده‌های غذایی خود بیشتر لذت ببرید و مواد خوراکی را که فواید فراوانی دارند همیشه به طور منظم مصرف کنید. شما با مصرف مرتب تخم‌مرغ می‌توانید چربی بسوزانید، وزن خود را کاهش دهید و ماهیچه‌های سراسر بدن را تقویت کنید. بنابراین باید تلاش کنید همیشه تخم‌مرغ را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

برای این کار به املت‌ها و تنوع بالای آن‌ها نیاز دارید. در نوشته‌ی امروز می‌خواهیم چند نوع املت را معرفی کنیم که کمکتان می‌کنند به‌آسانی تخم‌مرغ مصرف کنید و سریع‌تر وزن خود را کاهش دهید. این املت‌ها سرشار از پروتئین، فیبر، ویتامین، آنتی‌اکسیدان‌ها و چربی‌های سالم هستند و تنوع خوبی به رژیم غذایی شما می‌دهند. در ادامه با ما و بررسی این ۶ املت همراه باشید.

۱. دو سفیده‌ی تخم‌مرغ + یک تخم‌مرغ کامل

دو سفیده‌ی تخم‌مرغ + یک تخم‌مرغ کامل

اگر خواستید یک وعده‌ی غذایی سالم و سبک در خانه مصرف کنید می‌توانید به سراغ دو سفیده‌ی تخم‌مرغ و یک تخم‌مرغ کامل بروید و در کمترین زمان غذای خود را آماده کنید. حذف کردن دو زرده‌ی تخم‌مرغ باعث می‌شود کالری مصرفی خود را کاهش دهید و در عوض پروتئین بیشتری در اختیار داشته باشید.

با این کار کمک زیادی به سیر نگه داشتن بدن و کاهش وزن می‌کنید. در حقیقت، شما بدون اینکه کالری زیادی مصرف کنید مواد مغذی سالم را به بدن می‌رسانید و سلامتی خود را بهبود می‌بخشید.

البته حذف کردن زرده‌ی تخم‌مرغ بدین معنی نیست که این ماده‌ی خوراکی فایده‌ای ندارد و کاملا مضر است. زرده‌ی تخم‌مرغ مواد مغذی فراوانی از جمله کولین دارد که برای سلامت مغز مفید است. ولی مصرف زیادی آن منجر به بالا رفتن سطح کالری دریافتی می‌شود و ذخیره‌سازی چربی را افزایش می‌دهد. به همین دلیل برای این وعده باید تنها از یک زرده‌ی تخم‌مرغ استفاده کنید تا بدون بالا بردن سطح کالری از مواد مغذی آن بهره‌مند شوید.

 

۲. تخم‌مرغ + فلفل سبز + گوجه‌فرنگی + پنیر چدار

تخم‌مرغ + فلفل سبز + گوجه فرنگی + پنیر چدار

اگر خواستید طعم و رنگ متفاوتی به تخم‌مرغ خود بدهید می‌توانید از فلفل سبز، گوجه‌فرنگی خردشده و ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری پنیر چدار استفاده کنید تا غذای خوش‌مزه و سبکی را برای خود ترتیب ببینید. این مقدار از مواد غذایی باعث می‌شود میزان کالری و چربی‌‌های اشباع‌شده را کنترل کنید و سطح پروتئین، فیبر، ویتامین و مواد معدنی ضروری را به حداکثر برسانید.

شما برای کاهش وزن لازم نیست خودتان را زجر بدهید و غذاهای بی‌مزه بخورید. نکته‌ی مهم میانه‌روی است، بنابراین تلاش کنید با مصرف کم خوردنی‌هایی مانند پنیر چدار میزان کالری دریافتی را کنترل کنید و هم‌زمان طعم متفاوتی به غذای خود بدهید.

شما همچنین می‌توانید کمی سس سالسا روی این غذا بریزید تا با افزودن چند کالری اضافی سطح فیبر و آنتی‌اکسیدان‌ها را هم افزایش دهید.

 

۳. تخم‌مرغ + هالاپینو + گوجه‌فرنگی

تخم‌مرغ + هالاپینو + گوجه فرنگی

با این املت می‌توانید مزه‌ای تند و مکزیکی به غذای خود بدهید. ترکیب تخم‌مرغ، هالاپینو و گوجه‌فرنگی می‌تواند یک غذای تند و خوش‌مزه در اختیار شما بگذارد. اگر دوست داشتید می‌توانید کمی پنیر هم به غذای خود اضافه کنید تا مزه‌ی آن را تغییر دهید و با افزایش سطح پروتئین شکم خود را برای مدت زمان بیشتری سیر نگه دارید. این سیر ماندن باعث می‌شود غذای کمتری مصرف کنید و هله هوله‌ها را کنار بگذارید.

هالاپینو یک فلفل تند است که اندازه‌ی متوسطی دارد و پیدایش آن به مکزیک برمی‌گردد. شما با افزودن این فلفل به غذای خود دیگر نیازی به نمک یا سایر چاشنی‌ها ندارید و وعده‌ی خود را سالم و مقوی نگه می‌دارید. این ماده‌ی خوراکی فواید فراوانی از جمله مبارزه با سرطان، درمان سردرد میگرن، تقویت بینایی، جلوگیری از سرماخوردگی و تقویت سیستم ایمنی بدن و همچنین جلوگیری از رشد باکتری‌ها دارد.

افزون بر این، تندی فلفل هالاپینو میزان سوخت‌وساز بدن را بالا نگه می‌دارد و با افزایش سطح چربی‌سوزی منجر به کاهش وزن می‌شود.

 

۴. تخم‌مرغ + پیاز کاراملی

تخم‌مرغ + پیاز کاراملی

پیاز کاراملی بسیار خوش‌مزه است و به شما کمک می‌کند بدون نیاز به سایر افزودنی‌ها از غذای خود لذت ببرید. شما با افزودن پیاز کاراملی می‌توانید نمک و ادویه را کنار بگذارید و با کاهش میزان کالری، وعده‌ی غذایی خود را سالم نگه دارید. همچنین می‌توانید پنیر کمتری مصرف کنید و سطح کالری دریافتی را پایین‌تر بیاورید.

پروتئین تخم‌مرغ در کنار فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در پیاز این وعده‌ی غذایی را به انتخاب بسیار مناسب و سالمی تبدیل می‌کند. کاراملی کردن پیاز طعم این ماده‌ی غذایی را بسیار بهتر می‌کند، ولی می‌توانید کمی پنیر بز یا فتا هم به آن اضافه کنید تا طعم بهتری به غذای خود بدهید.

 

۵. تخم‌مرغ + ماهی سالمون دودی

تخم‌مرغ + ماهی سالمون دودی

ترکیب تخم‌مرغ و ماهی سالمون دودی پروتئین فراوانی دارند و اسیدهای چرب امگا ۳ بسیاری به رژیم غذایی شما اضافه می‌کند. جدا از این، طعم بسیار خوبی دارد و سلامتی بدن را هم بهبود می‌بخشد.

شما می‌توانید از تخم‌مرغ‌های سرشار از امگا ۳ استفاده کرده و کمی ماست یونانی بدون چربی و پیازچه‌ی تازه هم به غذا اضافه کنید. این کار باعث می‌شود پروتئین، کلسیم، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های زیادی دریافت کنید که برای سلامتی بسیار مفید هستند. جدا از این، ماست یونانی باکتری‌های مفید پروبیوتیک هم دارد که سلامت روده را حفظ می‌کنند.

 

۶. تخم‌مرغ + اسفناج + گوجه‌فرنگی + زیتون

تخم‌مرغ + اسفناج + گوجه فرنگی + زیتون

یک رژیم غذایی سالم باید سرشار از سبزیجات باشد. شما با افزودن اسفناج و زیتون می‌توانید یک وعده‌ی غذایی سالم و مقوی برای خود آماده کرده و در درازای روز سبزیجات بیشتری مصرف کنید.

این املت مدیترانه‌ی بسیار خوش‌مزه است و پروتئین، فیبر، آنتی‌اکسیدان و چربی‌های سالم فراوانی دارد. ترکیب فیبر و پروتئین دریافتی از تخم‌مرغ و سایر سبزیجات باعث می‌شود احساس سیری بیشتری داشته باشید و روز خود را با انرژی بیشتری آغاز کنید. سیر ماندن در آغاز روز به شما کمک می‌کند غذای کمتری در درازای روز مصرف کنید و عادت‌‌های غذایی ناسالم را کنار بگذارید. به همین دلیل می‌توانید به‌آسانی کالری مصرفی و وزن خود را کاهش دهید و سلامتی‌تان را حفظ کنید.

شما همچنین می‌توانید کمی پنیر فتا یا آووکادوی خردشده هم به این املت اضافه کنید تا جدا از خوش‌مزه‌تر شدن غذا، سطح ویتامین و پروتئین و چربی‌های سالم آن را هم افزایش دهید.

 

سخن پایانی

تخم‌مرغ یک منبع فوق‌العاده‌ی پروتئینی است که شامل مواد مغذی دیگری از جمله ویتامین B12، فسفر، ریبوفلاوین و چربی‌های سالم می‌شود. این مواد مغذی به شما کمک می‌کنند زندگی سالم‌تری داشته باشید و از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کنید.

تخم‌مرغ غذای کاملی است که در رژیم غذایی بسیاری از مردم پیدا می‌شود. شما با مصرف مرتب این ماده‌ی خوراکی می‌توانید سطح انرژی خود را افزایش دهید، سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید، کارکرد مغز خود را بهبود ببخشید، التهاب‌های بدن را رفع کنید، سطح کلسترول را کنترل کنید، استحکام استخوان و دندان‌های خود را تقویت کنید، چربی بسوزانید و وزنتان را کاهش دهید، سلامت پوست و موی خود را حفظ کنید و همچنین خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهید.

از این پس تلاش کنید این ۶ املت را که معرفی کردیم به برنامه‌ی غذایی خود اضافه کنید تا از فواید مصرف تخم‌مرغ بهره‌مند شوید. شما گزینه‌های زیادی برای مصرف تخم‌مرغ پیش رو دارید و لازم نیست تنها به نیمرو یا تخم‌مرغ آب‌پز بسنده کنید. این املت‌ها جدا از فواید زیادی که دارند بسیار خوش‌مزه هم هستند و در کنار کاهش وزن منجر می‌شوند از غذا خوردن لذت ببرید.

شما همچنین می‌توانید از خلاقیت خود کمک بگیرید و طرز تهیه‌ی این املت‌ها را تغییر دهید و افزودنی‌های دیگری به آن‌ها اضافه کنید. البته دقت داشته باشید که این املت‌ها باید همچنان سالم و مقوی باشند تا سلامتی شما را بهبود ببخشند. بنابراین نباید به سراغ افزودنی‌های ناسالم بروید و حجم زیادی از آن‌ها را استفاده کنید. اگر ایده‌ی سالم، جذاب و جدیدی هم به ذهنتان می‌رسد آن را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید.

 

منبع Eat This Not That
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی