کد خبر : 21717

گلاب | خواص گلاب

گلاب دارای خواص بیشماری است در این مطلب با چند مورد آن ها آشنا شوید

به گزارش ورنداز :

گلاب دارای خواص بیشماری است در این مطلب به چند مورد از آن ها اشاره میکنیم

اگر کمتر به سراغ استفاده از گلاب می روید این مطلب را بخوانید. فواید شگفت انگیز گلاب که نمی دانستید را می توانید در این مطلب بیابید. بهتر است هرچه زودتر با یک شیشه گلاب به خانه بروید چراکه فواید شگفت انگیز گلاب که نمی دانستید را در این مطلب یاد خواهید گرفت.گلاب را می‌توان معجزه طبیعت  نامید خواص و فواید بسیاری در این عصاره قرار دارد که در درمان  بسیاری از درد ها و بیماری ها می تواند موثر باشد. این گل بهاری از اواسط اردیبهشت تا اواخر خرداد رویش دارد و از خواص درمانی فراوانی برخوردار است. طبیعت گلاب گرم است و مقوی معده، قلب، کبد و اعصاب بوده و آرامبخشی قوی به حساب می آید. به همین دلیل است که قدیمی ترها مصرف گلاب را در روزهای سخت و پرتنش لازم می دانستند. این مایع خوشبو و معطر تا حدودی تحریک کننده جریان خون بوده و بافت پوست  را به تولید سلول های جدید تحریک می کند.دندان های زیبا با گلاب بسیاری از بیماری های دهان و دندان با استفاده از گلاب قابل درمان است. این عرق التهابات و مشکلات  لثه را تسکین می دهد و در درمان آن ها بسیار موثر است. گلاب دندان ها را تقویت می کند و درد لثه ناشی از دندان درد را تسکین می دهد. علاوه بر این گلاب می تواند در درمان بوی بد دهان موثر است. برای رفع این مشکل می توانید از گلاب به عنوان دهان شویه استفاده نمایید.درمانگران طب سنتی  برای افزایش استحکام و تقویت لثه قرقره گلاب را توصیه می‌کنند. آنها بر این باورند که نگه‌داشتن گلاب در دهان و قرقره کردن آن علاوه بر استحکام لثه به درمان برفک و آفت دهانی هم کمک می‌کند و سرعت از بین رفتن آلودگی‌ها و باکتری‌ها را در دهان بیشتر می‌کنند.گلاب، آرامبخش طبیعی

یکی از خواص گلاب برای سلامتی، کاهش استرس است. عطر و رایحه گلاب در درمان استرس بسیار موثر و در کاهش فوری استرس بسیار مفید است. این عرق در بسیاری از داروهای عطر درمانی مورد استفاده قرار می گیرد و با  استرس  مبارزه کرده و خلق و خوی را بهبود می بخشد. از گلاب در برخی از صابون ها و شوینده های بهداشتی برای افراد مبتلا به  فشار خون بالا  و استرس، استفاده می شود. یکی از مهمترین خواص عطر گلاب، کاهش خطر ابتلا به  افسردگی  می باشد. ریه پاک، معجزه گلاب

گلاب برای مجاری هوایی و ریه ها نیز مفید است. نرم کننده و لینت دهنده مجاری هوایی و گلو و حلق است. بخصوص برای افرادی که در شغلشان زیاد از حنجره خود استفاده می کنند نظیر  مداحان  و خوانندگان، آموزگاران، قاریان و امثالهم مفید است.

کام سالم با گلاب

غرغره کردن گلاب برای کاهش التهابات و سرخی حلق، کام، لوزه ها و حنجره موثر است. در افرادی که به علت گرمی مزاج، دچار خشکی مخاط و خونریزی (مثلاً در لثه یا مخاط دهان و بینی) می شوند، خوردن، استنشاق کردن (مکش از طریق بینی) و دهان شویه با گلاب، بسیار توصیه می شود.

خواص شگفت انگیز گلاب برای پوست

یکی از کاربردهای مهم  ، بهبود و درمان پوست های خشک و حساس است.  ماسک  کردن گلاب روی پوست یا جایگزین کردن آن به جای شیرپاک کن توسط افرادی که پوست خشک یا حساس دارند موجب می شود تا به مرور پوست آنها طراوت و نشاط خود را به دست آورد.

آب لیمو همیشه به عنوان یک درمان مؤثر برای آکنه شناخته شده است. علاوه بر این، گلاب و آب لیمو خواص یکدیگر را به خوبی تکمیل می کنند و ترکیب آن ها با هم، تأثیر بسیار قوی تری خواهد داشت. یک قاشق غذاخوری گلاب و یک قاشق غذاخوری آب لیمو را خوب با هم ترکیب کنید. ترکیب را روی منافذ باز پوست و روی جوش ها بمالید و ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس، صورت را آب بکشید. جوش ها به تدریج خشک می شوند و جای آن ها هم کمرنگ تر می شود. این ترکیب برای رفع جوش صورت بسیار توصیه شده است.

از گلاب به عنوان یک پاک کننده طبیعی پوست می توانید استفاده نمایید. به کمک یک پد پنبه ای تمیز و به آرامی با  گلاب می توانید پوست خود را از آرایش پاک کنید. بهتر است با ماساژ این کار را انجام دهید. برای داشتن یک پاک کننده آرایش بهتر و مؤثرتر، ابتدا یک پد  پنبه  ای را با  گلاب مرطوب کرده و سپس در کمی روغن نارگیل مایع قرار داده تا با هم مخلوط شوند. این یک محصول طبیعی مراقبت از پوست و پاک کننده آرایش عالی محسوب می گردد.

منبع فرتاک نیوز
ارسال نظر

تبلیغات متنی