کد خبر : 21645

قیمت خودرو | کاهش قیمت خودرو

افت قیمت ایران خودرو در بازار آرام دلار، کاهش 130 میلیونی قیمت هایما S7 پلاس در بازار را داشتیم

به گزارش ورنداز :

افت قیمت ایران خودرو در بازار آرام دلار، کاهش 130 میلیونی قیمت هایما S7 پلاس در بازار را داشتیم 

محصولات ایران خودرو امروز با افت 10 تا 130 میلیون تومانی نسبت به آخرین روز هفته گذشته در بازار قیمت گذاری شدند و «سمند LX با موتورEF7» تنها خودرویی است که در میان پرطرفدارهای ایران خودرو تغییر قیمت نداشته است.براساس ارزیابی بازار خودرو امروز «هایما S7 پلاس» در بازار افتی 130 میلیونی داشت و «تارا دنده ای» هم با کاهش 30 میلیونی در بازار قیمت‌گذاری شد. افت قیمت «دنامعمولی» هم در بازار 20 میلیون تومان بوده است.

نوسان اندک نرخ دلار یکی از دلایلی است که فعالان بازار خودرو افت قیمت در بازار خودرو را به آن نسبت می دهند، اما در کنار این عامل فعالان بازار معتقدند طرح پیش فروش بدون قرعه‌کشی خودروسازان نیز در کاهشی شدن قیمت خودرو در بازار اثرگذار بوده است.  

قیمت محصولات ایران خودرو

از جمله محصولات پرتیراژ ایران خودرو می‌توان به «پژو 207 دنده ای»، «هایما S7 پلاس»، «سمند LX با موتورEF7»، «تارا دنده ای»، «دنا معمولی» و «دنا پلاس توربو اتوماتیک» اشاره کردرصد بازار خودرو نشان دهنده آن است که «سمند LX با موتورEF7 » بدون تغییر در بازار 483 میلیونی تومان قیمت گذاری شد. اما قیمت «هایما S7پلاس» امروز 130 میلیون تومان کاهش  قیمت داشت در بازار یک میلیارد و 680 میلیونی شد.

اما «تارا دنده ای» هم در بازار 760 میلیون تومان قیمت خورد و افزایش 30 میلیون تومانی داشت. از سوی دیگر ارزیابی‌ها نشان دهنده آن است که در میان خانواده دنا هم «دنامعمولی» در بازار 690 میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 20 میلیونی را تجربه کرد، «دنا پلاس توربو اتومات» هم در بازار 881 میلیون تومان قیمت خورد و افتی 9 میلیون تومانی را تجربه کرد. اما در میان پرطرفدارهای ایران خودرو امروز «پژو 207 دنده‌ای» هم در بازار 745میلیون تومان قیمت گذاری شد و افتی 10 میلیونی داشت.

منبع اقتصاد ۱۰۰
ارسال نظر

تبلیغات متنی