کد خبر : 21499

مسمومیت | مسمومیت دانش آموزان

در حالی که درست سه ماه از آغاز مسمومیت‌های سریالی در مدارس دخترانه قم می‌گذرد و هنوز علت این پدیده اعلام نشده امروز مسمومیت ها به صورت گسترده تری در نقاط مختلف کشور اتفاق افتاد

به گزارش ورنداز :

در حالی که درست سه ماه از آغاز مسمومیت‌های سریالی در مدارس دخترانه قم می‌گذرد و هنوز علت این پدیده اعلام نشده امروز مسمومیت ها به صورت گسترده تری در نقاط مختلف کشور اتفاق افتاد

بیشترین مسمومیت در مدارس دخترانه و مراکز آموزشی در روز جاری اتفاق افتاد. طبق اعلام منابع داخلی، امروز، دو مدرسه هاجر و سیزده آبان در تهرانسر تهران، دبیرستان دخترانه عصمت واقع در منطقه پنج تهران، دبستان دخترانه‌ی یارجانی در نارمک تهران، دو دبیرستان دخترانه در تهرانپارس، مدرسه دخترانه جاجرودی در شرق تهران، هفت مدرسه در اردبیل، دو دبیرستان و دبستان دخترانه در کرمانشاه، دو مدرسه دخترانه در فردیس، حداقل دو مدرسه در قم، دبیرستان دخترانه ۲۲ بهمن در شاهین‌شهر و دانشجویان دختر در دانشگاه آزاداسلامی لرستان دچار مسمومیت شدند.

در حالی که درست سه ماه از آغاز مسمومیت‌های سریالی در مدارس دخترانه قم می‌گذرد و هنوز علت این پدیده اعلام نشده امروز مسمومیت ها به صورت گسترده تری در نقاط مختلف کشور اتفاق افتاد.

نخستین مورد از مسمومیت ها، نهم آذرماه امسال در هنرستان دولتی «نور» در قم رخ داد و به مسمومیت ۱۸ دانش‌آموز دختر منجر شد. از آن روز تا کنون، شبیه این حادثه در مدارس دخترانه دیگری در قم و بروجرد رخ داده. امروز اما این حوادث سر از تهران و سایر استان ها مثل البرز، کرمانشاه و اردبیل هم درآورد.

دانش‌آموزانی که دچار این مسمومیت‌ شدند، معمولا علائمی نظیر بی‌حالی، سوزش گلو و سرگیجه داشته اند که تاکنون دلیلی قطعی برای آن اعلام نشده است.

طبق اعلام منابع داخلی، امروز، دو مدرسه هاجر و سیزده آبان در تهرانسر تهران، دبیرستان دخترانه عصمت واقع در منطقه پنج تهران، دبستان دخترانه‌ی یارجانی در نارمک تهران، دو دبیرستان دخترانه در تهرانپارس، مدرسه دخترانه جاجرودی در شرق تهران، هفت مدرسه در اردبیل، دو دبیرستان‌ و دبستان دخترانه در کرمانشاه، دو مدرسه دخترانه در فردیس، حداقل دو مدرسه در قم، دبیرستان دخترانه ۲۲ بهمن در شاهین‌شهر و دانشجویان دختر در دانشگاه آزاداسلامی لرستان دچار مسمومیت شدند.

آماری از مسمومیت‌های سریالی

آمار دقیقی از مسمومیت‌ها هنوز وجود ندارد. با این حال، زهرا شیخی، عضو کمیسیون بهداشت مجلس درخصوص تعداد دانش‌آموزان مسموم شده گفته است: «تا ۸ اسفند مسمومیت خفیف ۷۹۹ دانش‌آموز در قم گزارش شده است، درباره بروجرد هم چیزی‌که امروز در جلسه مطرح شد از دوم تا هشتم اسفند نزدیک به ۴۰۰ نفر از دانش‌آموزان مسمومیت خفیف داشتند.»

در آماری دیگر که البته با آمار زهرا شیخی متفاوت است، شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز دهم اسفند گفته است: تا الان قریب به ۹۰۰ دانش‌آموز از استان‌های مختلف کشور مسموم شدند و این آمار را امروز از یک منبع موثق دریافت کردم.

منبع انتخاب
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی