کد خبر : 21433

علی دایی | علی دایی در فیفا

دایی از مردم جایزه «افتخار» گرفت

به گزارش ورنداز :

علی دایی از مردم جایزه «افتخار» گرفت

 

علی دایی در فیفا 

حتما شما هم دیشب علی دایی  را روی سِن مراسم فیفا در پاریس دیدید. بدون تردید شما هم از داشتن چهره ای جهانی که در چنین مراسم هایی ایران را نمایندگی می کند، به وجد آمدید و مسرور شدید. احتمالا برای دقایقی هم که شده میلیون ها ایرانی یک حس مشترک داشتند و با دیدن فردی که باعث سرافرازی و سربلندی شان است، هورا کشیدند.البته شاید هم در این میان معدود افرادی بوده اند که حین برگزاری مراسم، سراغ گوگل رفته اند و قد اسطوره فوتبال ایران را سرچ کرده اند! مثل همان فردی که همین دو ماه پیش در رسانه ملی به علی دایی کنایه زد و گفت: «قدش بلند بود، هر توپی می‌آمد می‌خورد به سرش و گل می‌شد...» همان میهمان یکی از شبکه های تلویزیونی که درباره اخبار و شایعات ممنوع الخروجی دایی در آن مقطع، اظهارنظر عجیبی داشت:«نباید او را ممنوع الخروج کرد تا برود و کشور تطهیر شود.»واقعیت این است که اگر دایی ممنوع الخروج نباشد، به چنین مراسم هایی دعوت می شود. به مراسم هایی که تمام دنیا آن را می بینند و از اهمیت خاصی برخوردار است. مراسم انتخاب برترین‌های فوتبال جهان موسوم به «The Best» دوشنبه شب در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد. در این مراسم بهترین‌های فوتبال دنیا در سال 2022 شناخته شدند و علاوه بر معرفی تیم منتخب سال فیفا، 9جایزه هم اهدا شد. علی دایی اسطوره فوتبال ایران و آسیا که سالها عنوان آقای گلی جهان را یدک می‌کشید، یکی از مدعوین فیفا بود و مسئولیت‌ اهدای‌ جایزه‌ فیرپلی سال را برعهده داشت. دایی این جایزه را به لوکا لوکاشویلی بازیکن گرجستانی به خاطر نجات جان یک نفر در زمین اهدا کرد. در میان جوایزی که فیفا در نظر گرفته بود، گرچه مهم ترین آنها توسط دایی اهدا نشد اما قطعا یکی از خاص ترین جوایز در دست شهریار قرار داشت؛ جایزه فیرپلی (بازی جوانمردانه)

احتمالا انتخاب دایی برای اهدای این جایزه اتفاقی بوده اما برای ما ایرانی می تواند معنای قابل توجهی داشته باشد. او در ماه های گذشته چند بار مورد بی مهری و بعضا بی اخلاقی از سوی فرد یا افرادی قرار گرفت. یکبار گلزنی های او به سخره گرفته و به قد بلندش مرتبط دانسته شد، یکبار هواپیمای حامل همسر و فرزندش را از آسمان به زمین نشاندند و مانع سفر آنها شدند، جایی دیگر جواهر فروشی و رستوران متعلق به او پلمب شدند. اما دایی هیچگاه سعی نکرد از موارد اینچنینی به سود خود بهره ببرد و به واسطه همراهی اش با مردم از جایگاه خاص و ویژه ای برخوردار است.

علی دایی  پیش از شروع مراسم رسمی، در کنار بسیاری از ستارگان زن و مرد و البته داوران دنیای فوتبال در جام اسطوره ها به میدان رفت. در این مسابقه ستارگانی چون سامی الجابر، کهیل، علی الحبسی، رودریگس، دل پیرو، یپس، کارلی لوید، میاما، آنتونی فراپار حضور داشتند. برای همین از چند ساعت قبل از شروع مراسم بهترین های فیفا، رسانه ها اخبار و تصاویر متعددی از علی دایی منتشر کردند و کاربران در فضای مجازی بارها آنها را به اشتراک گذاشتند. بی تردید این حجم از توجه بی دلیل نیست. او به معنای واقعی افتخار ایرانی هاست. علی دایی در سال هایی که کاملا از فوتبال فاصله گرفته، با انجام کارهای خیر و همراهی مردم، صاحب جایگاهی ویژه شده و به قلب هموطنان نفوذ کرده است. مردم، شهریار فوتبال ایران را با صفاتی قابل توجه به یاد می آورند و از او صحبت می کنند. برای به دست آوردن چنین جایگاهی، قطعا چیزهای بیشتری از یک فوتبالیست یا مربی خوب بودن نیاز است؛ همان هایی که دایی ثابت کرده از آنها برخوردار است. علی دایی 53 ساله همچنان قد می کشد و سر به آسمان می ساید...

منبع رکنا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی