کد خبر : 21422

یارانه نقدی | تغییرات یارانه | یارانه اسفند

یارانه معیشتی سه دهک اول 2 برابر شد

به گزارش ورنداز :

یارانه معیشتی سه دهک اول 2 برابر شد

رئیس کمیته امداد درخصوص افزایش مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان گفت که منتظر هستیم این روزها این موضوع در مجلس تصویب شود.یارانه معیشتی جدید دولت رئیسی برای اولین بار از اردیبهشت سال 1401 پرداخت شد. با توجه به افزایش قیمت‌ها، دولت سیزدهم برای جبران رفاه از دست رفته خانوار و کمک به معیشت آن‌ها اقدام به افزایش یارانه معیشتی کرده است. با افزایش یارانه معیشتی سه دهک پایین درآمدی توسط دولت به هر نفر ۴۰۰ هزار تومان، قدرت خرید دهک اول درآمدی روستاییان (فقیرترین دهک) ۲.۵ برابر می‌شود.پس از واریز دو مرحله یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار، برخی از اعضای اقتصادی دولت احتمال تبدیل آن به کالابرگ الکترونیکی را مطرح کردند. اما شب گذشته ابراهیم رئیسی اعلام کرد که فعلا موضوع کالابرگ منتفی است و تا وضع کالا برگ اطمینان بخش نشود، پرداخت نقدی یارانه معیشتی  ادامه پیدا می‌کند.مرتضی بختیاری در حاشیه آئین تجلیل از مددجویان پذیرفته ‌شده در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آیین تجلیل از ۶۵۹ نفر از دانش‌آموختگان مورد حمایت کمیته امداد که در نهمین دوره آزمون‌های استخدامی آموزش و پرورش شرکت کردند و پذیرفته شدند، گفت: ۷۳۰ نفر نیز در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شدند؛ یعنی امسال ۱۳۸۹ نفر از مددجویان تحت پوشش در دانشگاه فرهنگیان و در آموزش و پرورش قبول شدند و یکی از برنامه‌های آینده کمیته امداد این است که زمینه رشد این افراد را فراهم کندرییس کمیته امداد همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص افزایش مستمری سال ۱۴۰۲ مددجویان گفت: منتظر هستیم این روزها در مجلس تصویب شود.وی همچنین درخصوص عیدی مددجویان نیز گفت که باید بررسی شود در وضعیت بودجه به چه صورت است.بختیاری همچنین درخصوص برنامه کمیته امداد در حوزه اشتغال طی سال ۱۴۰۲ نیز بیان کرد: منتظر هستیم شورای عالی اشتغال تشکیل شود و پیشنهاداتی دادیم و به نظر به محض تشکیل شورا ، اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس کمیته امداد همچنین درخصوص انتصاب مدیرعامل صندوق ضمانت اشتغال نیز یادآور شد: یکی از مشکلات ما در بحث اشتغال به ویژه برای زنان سرپرست خانوار این بود که برای ضمانت مشکل داشتند. در تبصره ۱۶ بودجه امسال تصویب شد صندوق ضمانت اشتغال راه‌اندازی شود. همه مراحل آن طی شده و اعضای هیات مدیره نیز مشخص شده است. از سال آینده افرادی که سرپرست خانواده هستند و ضامن ندارند را ضمانت می‌کنیم./ ایسنا

واریز عیدی یارانه معیشتی دولت برای نوروز

در سنوات گذشته، دولت‌ها با تأمین اعتبار مورد نیاز به میزان یک ماه مستمری تحت عنوان عیدی به سرپرستان خانوارها پرداخت کرده‌اند.در حالی در آخرین ماه پایانی سال ۱۴۰۱ قرار داریم که مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد در انتظار دریافت عیدی هستند و بنا بر پیگیری‌های صورت گرفته، در صورت تأمین اعتبار مورد نیاز از سوی دولت، عیدی پرداخت خواهد شد.

در سنوات گذشته، دولت‌ها با تأمین اعتبار مورد نیاز به میزان یک ماه مستمری تحت عنوان عیدی به مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد پرداخت کرده‌اند.

 

بر همین اساس در حالی این رویه در سال‌های گذشته نیز وجود داشته است که این سؤال مطرح می‌شود که آیا دولت سیزدهم امسال به مددجویان دو نهاد حمایتی بهزیستی و کمیته امداد عیدی پرداخت خواهد کرد یا خیر؟

بر اساس این گزارش، دو مجموعه کمیته امداد و بهزیستی در آستانه سال نو میلادی 2023، مبلغی را به عنوان عیدی به حساب مددجویان اقلیت‌های دینی واریز کردند.

بر اساس پیگیری‌های خبرنگار تسنیم از مسئولان بهزیستی و کمیته امداد در ارتباط با پرداخت عیدی به مددجویان این دو نهاد، هنوز پرداخت عیدی به مددجویان مشخص نیست و در صورتی که اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت عیدی از سوی دولت تأمین شود، عیدی به مددجویان دو نهاد حمایتی در آستانه سال نو پرداخت می‌شود.

منبع فردا نیوز
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • ناشناس

    آقایان مسعول با شرف نه عیدی نه یارانه نمیخایم فقط ارزانی از یکسال پیش میکین عیدی دوبرابر هنوز خبی نیست ولی اجنای هزار برابر دروغ نکین دشمنای خدا از خدا بی غبرها روزی چند نفر از شما دروغکوها قربانی میشید باز هم دروغ هر وقت خواستین کاری کنید اول عمل بعد حرف

  • وحید

    دولت پول یک کیلو پسته را امسال بده به مردم کدوم یارانه یارانه که نشه بهاش کفش خرید یارانه نیست

  • ناشناس

    فقط گوه میخورن ریدم تودهن این بهزیستی پس بقیه مردم هویجن

  • ناشناس

    تورو خدا خودت با این چندرغاز میتونین زندگی بکنین انقد خبر تکراری خوندیدم وشنیدیم دیگه خسته شدیم.فکر نمیکنم از شما دروغگوتر تو دنیا پیدا بشه.هروقت واریز کردین عیدی دادین بعد هی بشینین حرف بزنین.چندسال عیدی واریز نشده شاید واسی خودتون واریز کردین.کمی بفکر مردم باشین خوبه بخدا واسی اون دنیاتون ثواب داره

  • مهسا

    به داد ملت برسین حقوق کمیته خیلی کمه اصلن نمیشه کاری کرد باهاش بابا یکی صدای مردم و گوش کنه

  • ناشناس

    خداااا وکیلی پول سود یکسال حسابا بان‌کی‌تون رو تقسیم کنید بین مردم یکبار کمک مردم کنبید

  • مبین

    فقط خبر کذب دروغ همش میدن به مردم ..یعنی دولت بودجه نداره به بهزیستی بده واقعا پس این دولت که توان پرداخت عیدی به مددجویان بهزیستی خودش نداره وای به حال مملکت.

  • مبین

    بازم خدا پدر مادر روحانی بیامرزه که هرچیزی سرموقع خودش پرداخت میشد ..این دولت همش دروغ حرف وعده الکی هیچ کدوم تابحال اجرای نکرده نمیکنه

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی