کد خبر : 21389

قیمت دلار | قیمت دلار در صرافی

قیمت دلار در صرافی ها در امروز را مطالعه کنید

به گزارش ورنداز :

قیمت دلار در صرافی ها در امروز را مطالعه کنید .

صرافی‌ها امروز دلار با کارت ملی را در کانال ۵۲هزار تومان به متقاضیان می‌فروشند، دبیرکانون صرافان می‌گوید وضعیت بازار ارز در روز جاری بهتر از دیروز است.با اعلام ازسرگیری فروش ارز با کارت ملی، از دیروز تعداد صرافی‌هایی که نسبت به خرید و فروش ارز به مردم اقدام می‌کنند، افزایش یافته است.

صرافی‌ها به متقاضیان خرید دلار با کارت ملی می‌توانند تا سقف 5000 یورو بفروشند؛ صرافان ارز مورد نیاز خود را روزانه از صرافی‌های بانکی تأمین می‌کنند.

کف نرخ فروش ارز به صرافی‌ها از سوی صرافی‌های بانکی در روز جاری 51500 تومان بوده است. صراف‌ها باید ارز خریداری‌شده را با یک درصد افزایش به متقاضیان بفروشند، در مجموع امروز ارز با کارت ملی در صرافی‌ها در کانال 52 هزار تومان به متقاضیان فروخته می‌شود.

 پیشنهاد مهم به بانک مرکزی/ وضعیت بازار بهتر از دیروز است

کامران سلطانی‌زاده دبیرکل کانون صرافان در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم گفت: هر صرافی روزانه 100 هزار دلار از صرافی بانکی تحویل می‌گیرد و با توجه به افزایش سقف فروش ارز سهمیه‌ای به 5000 یورو، نهایتاً در هر روز به 20 نفر می‌تواند ارز بفروشد.

او می‌گوید: اگر سقف ارز تحویلی توسط بانک‌ها به صرافی‌ها افزایش یابد صرافی‌ها به افراد بیشتری در روز می‌توانند سرویس دهند.سلطانی‌زاده درباره وضعیت بازار ارز  در روز جاری این‌طور توضیح داد: امروز وضعیت بازار بهتر از دیروز است. از امروز تعداد صرافی‌هایی که معاملات ارز انجام می‌دهند افزایش یافته و همین امر موجب آرامش نسبی فضای بازار شده است.

دبیرکل کانون صرافان با تأکید بر اینکه اگر حجم عرضه تقویت شود و تعداد صرافی‌ها افزایش یابد حتماً قیمت‌ها تعدیل می‌شوند، گفت: باید ساعت کاری صرافی‌ها نیز افزایش یابد تا با افزایش مدت فعالیت، به تعداد بیشتری از مردم سرویس داده شود.

وی اضافه کرد : در کنار ارائه اسکناس، تقویت حجم معاملاتی در بخش سامانه نیما نیز برای صرافی‌های سراسر کشور باید در دستور کار قرار گیرد چراکه با توجه به حجم بالای معاملات نیمایی تقویت بخش خصوصی در این سامانه می تواند در بهبود وضعیت بازار ارز کارگشا باشد.

منبع اقتصاد نیوز
ارسال نظر

تبلیغات متنی