کد خبر : 21100

رابطه جنسی | رابطه جنسی نرمال

تعداد دفعات نرمال در رابطه جنسی چگونه باید باشد در ادامه مطلب درباره آن میخوانید

به گزارش ورنداز :

تعداد دفعات نرمال در رابطه جنسی چگونه باید باشد در ادامه مطلب درباره آن میخوانید 

میانگین نرمال رابطه جنسی چقدر است؟

میزان رابطه زناشویی زن و شوهر به عوامل مختلفی بستگی دارد. عواملی از جمله میزان تمایل جنسی هر یک از زوجین، طول مدت ازدواج، میزان رضایت از زندگی مشترک، سبک زندگی، شغل زوجین، ساعات کاری، سن زوجین و مهارت های جنسی.

اما بر اساس نظر بیشتر سکس درمانگران (سکس تراپیست) و با توجه به عوامل مختلف، به طور میانگین داشتن سکس بین 2 بار در هفته تا 1 بار در ماه نرمال و طبیعی است.

اجازه دهید نتیجه چند تحقیق گسترده در این حوزه را با شما در میان بگذارم تا مسأله برای شما روشن تر شود:

در پژوهشی مشخص شد که میانگین تعداد دفعات رابطه جنسی زوج های 18 تا 29 ساله 112 بار در سال (2 تقریبا بار در هفته) است.  زوج های بین 30 تا 39 سال به طور متوسط 1.6 بار در هفته (86 بار در سال) رابطه جنسی داشته اند. و زوج های 40 تا 49 سال به طور متوسط 1.3 بار در هفته (69 بار در سال) رابطه جنسی داشته اند.

در تحقیقی که روی 20000 زوج انجام شد مشخص شد که 26 درصد از زوج ها هفته ای یک بار رابطه داشته اند و غالب شرکت کنندگان در این تحقیق، میزان رابطه زناشویی خود را کمتر از هفته ای یک بار گزارش کرده بودند.در تحقیق دیگری مشخص شد که زوج های میانسال به طور متوسط ماهی 2 تا 3 بار و زوج های جوان به طور میانگین هفته ای یک بار رابطه جنسی دارند.

در تحقیق دیگری 30000 زوج آمریکایی را در طول 40 سال زندگی مشترکشان مورد بررسی قرار دادند. نتایج این تحقیق که در سال 2015 منتشر شد، نشان داد زوج هایی که به طور میانگین هفته ای یک بار نزدیکی دارند نسبت به افرادی که میزان رابطه جنسی آنها کمتر است رضایت بیشتری از زندگی مشترک خود دارند.

رابطه زناشویی

تفاوت های فردی در میزان تمایل و رابطه جنسی و سبک زندگی

با توجه به تحقیقات فوق همانطور که پیش از این ذکر شد، می توان هفته ای یک بار تا ماهی یک بار رابطه جنسی را نرمال در نظر گرفت. اما مهم تر از تعداد دفعات، رضایت زن و شوهر از کیفیت رابطه جنسی خودشان است.همانطور که افراد مختلف اشتهای متفاوتی دارند و برخی به غذا اهمیت بیشتری می دهند برخی کمتر؛ در رابطه جنسی هم همین شرایط وجود دارد. برخی تمایل دارند هر روز رابطه داشته باشند اما برخی هفته ای یک بار و برخی ماهی یک بار برایشان کافی است.

مثلا بررسی های من در جلسات سکس تراپی نشان می دهد میزان رابطه جنسی در زوج های جوان که به تازگی ازدواج کرده اند بیشتر است. بسیاری از زوج های جوان که کمتر از 3 سال از زندگی مشترکشان می گذرد، به طور میانگین 4 تا 12 بار در طول ماه رابطه جنسی دارند. و در ماه های اولیه ازدواج هم داشتن رابطه جنسی روزانه یک بار یا بیش از یک بار در روز طبیعی است.

آیا زندگی مشترک شما در خطر است؟

بر اساس قاعده مورد قبول اکثر سکس تراپیست ها، رابطه جنسی کمتر از 10 بار در سال را می توان به عنوان ملاکی برای زندگی مشترک بدون سکس در نظر گرفت.

یکی از نشانه های خطر در زندگی مشترک رابطه جنسی کمتر از ماهی یک بار است. اما رابطه جنسی کم به شرط آنکه زن و شوهر مشکلی با آن نداشته باشند و هر دو سردمزاج باشند؛ خطر جدی محسوب نمی شود (البته درصد زوج هایی که هر دو طرف میل جنسی کمی دارند کم است).

برای مشکل رابطه جنسی کِی به مشاور مراجعه کنیم؟واقعیت این است که رابطه زناشویی مثل چسب، زوج ها را به هم نزدیک می کند و بدون آن زن و شوهر در بهترین شرایط، دوستان خوب و در بدترین شرایط، سوهان اعصاب یکدیگر می شوند!

در صورتی که یکی از دو مورد زیر برای روابط جنسی شما صادق است بهتر است از روانشناس و سکس تراپ کمک بگیرید:

  1. تعداد رابطه جنسی کمتر از 10 بار در سال
  2. عدم رضایت دو طرف یا یکی از طرفین از رابطه میزان و کیفیت رابطه جنسی
منبع دکتر بهشتیان
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی