کد خبر : 20957

رابطه جنسی | رفع بیماری با سردرد

7 خاصیت درمانی رابطه جنسی یا نزدیکی کردن را در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

7 خاصیت درمانی رابطه جنسی یا نزدیکی کردن را در این مطلب میخوانید 

پس از کاوش عبارت " بهداشت جنسی" در موتورهای جست و جو، مقالات گوناگونی درباره هنجارهای جنسی، پیشگیری از بارداری و بیماری های جنسی و ... نمایان می شوند. اما آنچه که کمتر درباره اش بحث می شود، فواید رابطه جنسی و خواص درمانی اش است. 

تسکین سردرد

یکی از عوامل بروز سردرد برقرار نکردن رابطه جنسی است. عصب شناسان دریافته اند، تاثیر رابطه جنسی در تسکین سردرد بسیار بیشتر از مصرف داروهای ضد درد است. محققان مدرسه پزشکی دانشگاه کلن پس از مطالعه بر روی بیش از 100 فردی که از سردردهای میگرنی رنج می بردند دریافتند، سردرد 60 درصد آنها پس از برقراری رابطه جنسی یا نزدیکی کردن کاهش یافته است.

 

2- کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات

احتمال بروز سرطان پروستات در مردانی که به کرات ارضاء شده اند اندک است. دکتر مایکل لیتزمن، قائم مقام انجمن سرطان آمریکا گفت:" مردانی که 21 بار در ماه ارضاء می شوند سه برابر کمتر از سایر هم جنسان شان که چهار تا هفت بار در ماه ارضاء می شوند به سرطان پروستات مبتلا می شوند.

 

3- بهبود کیفیت خواب

با اختلال خواب دست و پنجه نرم می کنید؟ برقراری رابطه جنسی یا نزدیکی کردن تنها چیزی است که پزشک می تواند تجویز کند. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا، بین 50 تا 70 میلیون آمریکایی از اختلال خواب رنج می برند. برقراری رابطه جنسی یا نزدیکی کردن می تواند شرایط مناسب برای هفت تا 9 ساعت خواب شبانه را فراهم کند. در طول رابطه جنسی و رسیدن به ارگاسم، ترکیبی از مواد شیمیایی (دوپامین، اکسی توسین و اندورفین) در مغز ترشح می شوند. اکسی توسین که هورمون نوازش نیز نامیده می شود، شرایط پیوند و نزدیکی میان زن و مرد را فراهم می کند. ترشح هورمون های اکسی توسین و پرولاکتین پس از ارگاسم، افراد را خواب آلوده می کنند.

 

4- کاهش استرس

استرس می تواند عامل بروز مشکلات عدیده از جمله سردرد، اختلال خواب، گرفتگی عضلات، ناراحتی معده و افسردگی باشد. متخصصان انجمن روان پزشکی آمریکا معتقدند، صمیمیت میان زوجین استرس را کم می کند. روانشناسان پی بردند، افرادی که رابطه جنسی دارند در مقایسه با اشخاصی که استمناء می کنند فشار خون و استرس کمتری دارند.

 

5- افزایش قدرت مغز

محققان انستیتو سلامت زنان کالج سلطنتی لندن اعلام کردند، برقراری رابطه جنسی یا نزدیکی کردن حافظه بانوان را تقویت می کند. دانشمندان پس از آن که از بانوان خواستند درباره کلماتی که در کامپیوتر می بینند قصه بگویند دریافتند، حافظه انتزاعی بانوان که رابطه جنسی بیشتری دارند قدرتمند تر است. متخصصان دانشگاه آمستردام نیز پس از مطالعه سه ساله بر روی بانوان پی بردند، فکر کردن درباره عشق و رابطه جنسی تاثیر متفاوتی روی مغز می گذارد و باعث تقویت تفکر خلاق و تحلیلی می شود.

6- افزایش طول عمر

برقراری رابطه جنسی یا نزدیکی کردن می تواند طول عمر را افزایش دهد. یافته های پژوهشگران مدرسه پزشکی دانشگاه لیورپول نشان دادند، برقراری رابطه جنسی تاثیر مثبتی بر سلامت مردان می گذارد. دانشمندان پس از بررسی علل مرگ و میر هزار خانم و آقا 45 تا 59 ساله در یک دهه گذشته دریافتند، خطر مرگ در مردانی که ارضاء می شدند 50 درصد کمتر از هم جنسان شان بوده که ارضاء نمی شدند. یافته های مطالعه 25 ساله محققان مدرسه پزشکی دانشگاه کنت نیز نشان می دهند، مردانی که رابطه جنسی برقرار می کنند در مقایسه با هم جنسان شان که چنین نمی کنند یک دهه بیشتر عمر می کنند.

 

7- افزایش اعتماد به نفس

علاوه بر فواید جسمی، رضایت داشتن از رابطه جنسی ممکن است اعتماد به نفس تان را افزایش دهد. محققان انجمن روان پزشکی بریتانیا پس از مطالعه بر روی بیش از 10 هزار دانشجوی دانشگاه های لستر، بیرمنگام و نیوکاسل پی بردند، افرادی که از روابط جنسی شان رضایت دارند در مقایسه با کسانی که چنین نیستند، اعتماد به نفس بیشتری دارند. پژوهشگران همچنین اعلام کردند، بانوانی که اعتماد به نفس بالایی دارند بیش از سایر هم جنسان شان به اوج لذت جنسی می رسند.

منبع نینی پلاس
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی