کد خبر : 20952

کباب | انواع کباب | کفتا کباب

ناهار یه کباب لبنانی بپز در ادامه مطلب روش پخت آن را میخوانید

به گزارش ورنداز :

ناهار یه کباب لبنانی بپز در ادامه مطلب روش پخت آن را میخوانید 

کفتا کباب یکی از انواع کباب های ساده و خوشمزه خانگی است که اصالت آن متعلق به کشور لبنان می باشد

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
دنبه ۹۰ گرم
پیاز متوسط ۱ عدد
فلفل پاپریکا ۲ قاشق غذاخوری
پودر زیره ۱ قاشق چایخوری
نمک ¼ پیمانه
فلفل سیاه ¼ پیمانه
جعفری تازه ¼ پیمانه
گشنیز تازه ¼ پیمانه
برگ نعنا تازه ۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کفتا کباب

 
 

مرحله اول

برای تهیه کفتا کباب خوشمزه ابتدای کار گوشت و دنبه را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم و درون چرخ گوشت قرار می دهیم، سپس چرخ می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت ریز رنده می کنیم

مرحله دوم

حالا گوشت و دنبه چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه جعفری را به همراه گشنیز و نعنا می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم. در ادامه مخلوط سبزی را روی تخته گوشت قرار می دهیم.

 
 

مرحله سوم

در این مرحله سبزی را به صورت ریز ساطوری می کنیم و درون کاسه حاوی گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه پودر دارچین، فلفل سیاه، نمک، پودر زیره و فلفل پاپریکا به مواد کباب اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد کباب را با دست به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه روی کاسه حاوی مواد کباب را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند.

 
 

مرحله پنجم

در این مرحله پس از گذشت این زمان صفحه گریل را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در ادامه مواد کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس مقداری از مواد را بر می داریم و در دست به شکل سوسیس فرم می دهیم.

 
 

مرحله ششم

در این مرحله سیخ های چوبی را درون کباب فرو می بریم، سپس فیکس می کنیم تا مواد از سیخ جدا نشود. در ادامه سیخ ها را روی صفحه گریل قرار داده و به صورت مداوم می چرخانیم تا کباب ها به طور یکدست بپزند.

مرحله هفتم

در نهایت پس از اینکه کباب ها به طور کامل پختند، آنها از روی گریل بر می داریم و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه کفتا کباب را به همراه گوجه فرنگی، سبزی خوردن و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

 
 
منبع نکته چی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی