کد خبر : 20841

کباب حسینی | انواع کباب

طرز تهیه کباب حسینی را مرحله به مرحله در ورانداز میخوانید

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه کباب حسینی را مرحله به مرحله در ورانداز میخوانید 

کباب حسینی یکی از غذاهای قدیمی و خوشمزه اصفهان است که در همه جای ایران به روش‌های مختلف طبخ می‌شود و طعم بی نظیری دارد. 

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت ۶۰۰ گرم
پیاز ۲ عدد متوسط
گوجه فرنگی ۲ عدد متوسط
فلفل دلمه ۱ عدد
رب گوجه فرنگی ۱ قاشق سرپر
غوره نصف لیوان
نمک، فلفل سیاه، پودر کاری به مقدار دلخواه
روغن به مقدار لازم

طرز تهیه کباب حسینی

 
 

مرحله اول

برای تهیه  کباب حسینی  در ابتدا گوشت تازه را به قطعات مکعبی خرد کنید و در یک ظرف بریزید بعد پیازها را برش‌های بزرگ دهید و چند قسمت کنید و روی گوشت بریزید و با هم کاملا مخلوط کنید.

مرحله دوم

حالا به دلخواه فلفل دلمه‌ای رنگی را هم برش دهید و به قطعات بزرگ قسمت کنید بعد به مواد اضافه کنید، می‌توانید برای زیبایی کباب از دو یا چند رنگ فلفل دلمه استفاده کنید.

 
 

مرحله سوم

سپس نمک، فلفل سیاه و پودر کاری را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا عطر ادویه‌ها در گوشت بپیچد، روی ظرف سلفون بکشید و در یخچال حدودا ۳ ساعت زمان دهید تا استراحت کند.

مرحله چهارم

بعد از اینکه گوشت‌ها خوب مزه دار شدند در سیخ‌های چوبی، یک تکه گوشت، یک تکه پیاز، دوباره گوشت، یک برش فلفل دلمه‌ای قرار دهید تا زمانی که سیخ‌ها پر شوند.

 
 

نکته:  سیخ‌های چوبی را قبل از استفاده با آب خیس کنید، در غیر اینصورت گوشت‌ها بوی چوب را می‌گیرند.

 
 

مرحله پنجم

حالا یک پیاز را برش‌های حلقه ای دهید و در کف یک تابه بچینید بعد در لابه‌لای پیازها و روی آن‌ها برش های حلقه‌ای گوجه بچینید و سیخ‌های کباب را روی آن‌ها قرار دهید.

 
 

مرحله ششم

برای درست کردن سس برای روی کباب، در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید و یک قاشق رب گوجه فرنگی را در آن خوب تفت دهید تا رنگ رب باز شود

مرحله هفتم

سپس مقداری پودر کاری به سلیقه خودتان به رب اضافه کنید و تفت دهید بعد غوره را هم در رب بریزید و دوباره کمی تفت دهید، حالا یک لیوان آب به مواد سس اضافه کنید و هم بزنید.

 
 

مرحله هشتم

در این مرحله سس را روی سیخ کباب‌ها بریزید و درب ظرف را ببندید و روی حرارت ملایم اجازه دهید تا به مدت ۳ الی ۴ ساعت بپزند و خوب جا بیفتند، در ده دقیقه آخر طبخ، نمک را اضافه کنید.

 
 

نکته:  نمک را در مرحله آخر طبخ کباب اضافه کنید تا گوشت خوب و کامل مغز پخت شود.

 
 

مرحله نهم

بعد از پخت کامل کباب، ظرف را از روی حرارت بردارید و کباب‌ حسینی را در ظرف مناسب بچینید و با پلو زعفرانی یا نان و همراه با سالاد و ترشی و انواع دورچین سرو کنید.

منبع نکته چی
ارسال نظر

تبلیغات متنی