کد خبر : 20839

عیدی بازنشستگان | افزایش عیدی بازنشستگان

واریز عیدی ویژه برای این بازنشستگان را در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

واریز عیدی ویژه برای این بازنشستگان را در این مطلب میخوانید 

با تصویب هیات وزیران عیدی کارکنان و بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ اعلام شد .

موضوع عیدی بازنشستگان یکی از مباحثی است که در ماه های پایانی سال به چالش بزرگ دولت تبدیل شده است. عیدی بازنشستگان برخلاف دیگر قشر های کاری جامعه متناسب با حقوق پرداخت نمی شود . و هر ساله تغییر کم میزان عیدی بازنشستگان موجب نارضایتی در جامعه می شود. رییس کانون بازنشستگان کارگری تهران نیز گفته عیدی بازنشستگان مانند بازنشستگان کشوری پرداخت خواهد شدجزئیات تکمیلی عیدی کارکنان و بازنشستگان را در ادامه بخوانید.مجردین: 1,800,000تومانمتاهل: سرپرست و همسر.  2,300,000تومان

سرپرست،همسر،۱فرزند. 2,500,000تومانسرپرست،همسر،۲فرزند. 2,700,000تومانسرپرست،همسر،۳فرزند. 2,900,000تومان

میرهاشم موسوی درباره زمان واریز عیدی بازنشستگان اظهارداشت: میزان عیدی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و بنای ما بر این است که قبل از اینکه عیدی زیرمجموعه و کارکنان اداری خود را بپردازیم، حقوق بازنشستگان را واریز کنیم که امسال هم همین کار را انجام می‌دهیم، اما فعلا زمان دقیقی را اعلام نمی‌کنیم تا بررسی‌ها برای تامین منابع نهایی شود.

مبلغ عیدی و پاداش کارگران مشمول قانون کار

همه کارگران مشمول قانون کار امسال حداقل ۸ میلیون و ۳۵۸ هزار تومان و حداکثر ۱۲ میلیون و ۵۳۷ هزار تومان عیدی و پاداش دریافت خواهند کردجزئیات عیدی کارگران برای سال 1402  سیدصولت مرتضوی، در این باره اظهار کرد: میزان عیدی و پاداش پایان سال در دولت مشخص و ابلاغ شد.

وی درباره زمان واریز این عیدی گفت: دولت به خزانه وصل است و ما به درآمد؛ باید تامین منابع کرده و سپس عیدی را پرداخت کنیم.وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در تلاشیم بتوانیم تا نیمه اسفند عیدی‌ها را پرداخت کنیم گفت: بااین حال امیدواریم زودتر هم پرداخت شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران در ارتباط با رقم و زمان پرداخت عیدی به بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: آنچه را که سازمان تامین اجتماعی تاکید دارد، این است که میزان عیدی به بازنشستگان بر مبنای رقمی است که در زمان شاغل بودن فرد پرداخت شده است البته ما انتظار داریم در این زمینه میزان عیدی بیشتر باشد اما به هر ترتیب پیش‌بینی ‌می‌شود که میزان عیدی همانند فرمول سنوات گذشته به بازنشستگان پرداخت شود.

دهقان‌کیا گفت: در خصوص زمان پرداخت عیدی هم هنوز جلسه‌ای برگزار نشده است و باید منتظر اعلام سازمان تامین اجتماعی باشیم اما پیش‌بینی می‌شود که طبق سنوات گذشته پرداخت شودوی در ارتباط با افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی اظهار کرد: در این خصوص از هفته‌های آتی جلسات برگزار می‌شود و انتظار ما از رئیس جمهور و وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این است که عنایت ویژه‌ای را به شرایط اقتصادی و زندگی بازنشستگان داشته باشند.

پرداخت عیدی کارگری، یکی از مطالبات اصلی بازنشستگان کارگری است؛ بازنشستگان سال‌هاست برای این موضوع مطالبه‌گری می‌کنند.

چند تشکل صنفی بازنشستگان در بیانیه‌ای اعلام کردند: طبق سنوات تبعیض آمیز گذشته عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی را دولت تعیین می‌کند و مبلغ آن به اندازه‌ی عیدی کارمندان دولت است. در حالیکه ما بازنشستگان تامین اجتماعی، مشمول قانون کار هستیم؛ درنتیجه، همه دریافتی‌های ما باید مشمول قانون کار باشد نه اینکه مشابه کارکنان دولت عیدی بگیریم. در مورد میزان عیدی که به ضرر ماست، کارکنان دولت محسوب می‌شویم در سایر موارد می‌گویند کارگرید! امسال سال پایان این تبعیض باشد.

در ادامه بیانیه می‌خوانیم: کارگران بازنشسته، براساس قوانین کار و تامین اجتماعی، سی سال بیمه را از حقوق خودمان پرداخت کرده‌ و دولت هیچ درصدی ازحق بیمه را نپرداخته با این وصف چرا باید عیدی را کارمندی بدهد؟! این شیوه پرداخت عیدی، اجحاف و بی‌عدالتی‌ محض است.

یک فعال صنفی بازنشستگان کارگری از تبعیض در دریافتی‌ها انتقاد کرد و گفت: کارگران بازنشسته توقع دارند امسال براساس قانون و به اندازه‌ی کارگران شاغل عیدی پایان سال بگیرندحقوق بازنشستگان کشوری و لشگری با تصویب مجلس شورا از مهرماه، حداقل یک میلیون تومان افزایش یافت؛ بازنشستگان لشگری مشمول افزایش 20 درصدی شدند و مزایای مزدی زیرمجموعه‌های دولت نیز زیاد شد. در عین حال، پرداخت یک میلیون و پانصد هزار تومان به بازنشستگان نفت در آبان، توسط هیات رئیسه صندوق نفت مصوب شد.

در چنین شرایطی تکلیف بازنشستگان کم درآمدِ کارگری چیست؛ سیداحمد حسینی (فعال صنفی بازنشستگان تامین اجتماعی) در این رابطه می‌گوید: واجب‌ترین قشر برای ترمیم مزد، کارگران شاغل و بازنشسته هستند؛ متوسط حقوق بازنشستگان کارگری زیر هشت میلیون تومان است؛ با این حال، نه دولت و نه مجلس، برنامه‌ای برای افزایش حقوق این گروه از بازنشستگان در نیمه‌ی دوم سال ندارند.

به گفته‌ی وی، بازنشستگان کارگری بعد از ماه‌ها انتظار از افزایش مزد مصوب شورایعالی کار بهره‌مند شدند و دقیقاً بعد از پایان این ماجرا به صرافت افتادند دریافتی بازنشستگان صندوق‌های دولتی را افزایش دهند.

حسینی در ادامه به مساله‌ی عیدی پایان سال بازنشستگان کارگری اشاره می‌کند: کارگران بازنشسته توقع دارند امسال براساس قانون و به اندازه‌ی کارگران شاغل عیدی پایان سال بگیرند. عیدی کارگری، حداقل دوبرابر حداقل حقوق است اما سازمان تامین اجتماعی هر سال به بازنشستگان خود عیدی کارمندی می‌پردازد؛ وقتی ما از همه‌ی مزایای کارمندی بی نصیب هستیم چرا باید پایان سال یک‌شبه کارمند شویم و عیدی کارمندی بگیریم؟

او تاکید می‌کند: توقع داریم امسال از همین حالا تامین اعتبار پرداخت عیدی کارگری را انجام دهند و به تمام مستمری‌بگیران صندوق تامین اجتماعی به اندازه‌ی کارگران شاغل عیدی بپردازند.

منبع پیشنهاد ویژه
ارسال نظر

نظرات کاربران
  • غلام‌حیدر نویدیان

    به،خدای،محمد،

  • حمید

    سلام مدیر بی لیاقت سازمان تأمین‌اجتماعی باید عزل گردد

  • اکبر بابایی

    عیدی بازنشستگان کارگری باید مطابق کارگر شاغل باید پرداخت شود چون از هیچ مزایای دولتی استفاده نکرده باتشکر

  • ناشناس

    خاک‌بر‌سر‌مدیران‌اورگانها‌یک‌چوپان برای‌ زمستان‌گوسفندان
    برنامه ریزی‌آذوقه‌داره‌ولی‌مسئولین‌همه‌ماها‌درحال‌دزدی‌برای
    جیب‌خودشانن‌سر‌برج یا‌عیدی‌که‌میشه‌تازه‌به‌فکر‌منبع‌مالی
    میگردنخاک‌برملت که‌شما‌ها‌را‌موج‌سوار‌کردن

  • کشوری

    داداش اینقدر بی تابی نکن ، اگر به کشوری ۹۰۰ تومان اضافه شد ، به شما ۳۷ درصد +۵۱۵ هزار اضافه شد بازهم شما داد و بیداد می کنید ، عجب توقعاتی

  • یک بازنشسته ابرو دار بدهکار

    دست بردارید از این سیاست غلط و کم با عصاب بازنشسته‌ها بازی کنید

  • ناشناس

    سلام اقای موسوی مجردین زندگی ندارن واقا متاسفم عیدی این مدلی هم دیدیم تشکر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی