کد خبر : 20808

رابطه جنسی | مزاج جنسی | انواع مزاج جنسی

تاثیر مزاج جنسی را روی روابط زناشویی میخوانید

به گزارش ورنداز :

تاثیر مزاج جنسی را روی روابط زناشویی میخوانید 

شناختن مزاج زوجین در فرآیند ازدواج بسیار مهم است زیرا مزاج هر فرد تاثیر مستقیم روی سکس، اخلاقیات و قسمت های دیگر زندگی او دارد که …

آیا مزاج در رابطه جنسی تاثیر دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که مزاج نه تنها در رابطه جنسی بلکه بر قسمت های مختلف زندگی زن و شوهر تاثیر گذار است. به صورت کلی مزاج شناسی را در حال حاضر می توان علم گسترده ای دانست که با هدف پیدا کردن دلیل بسیاری از مشکلات جسمی و روحی مورد استفاده قرار می گیرد.با این حال کاملا طبیعی است که مزاج روی روابط زناشویی تاثیر بگذارد. بسیاری از زن و شوهرها تا مدت ها متوجه نمی شوند که دلیل بسیاری از مشکلات تنها مربوط به مزاج آن هاست و تا مدت ها درگیر مشاوره زناشویی هستند. در صورتی که با آگاهی نسبت به این مسئله، می توان روش های مختلفی برای حل آن در نظر گرفت.

چند نوع مزاج جنسی داریم؟

اولین راه برای حل بسیاری از مشکلات که دلیل آن ها متفاوت بودن مزاج است، کسب آگاهی بیشتر درباره خودتان و شناخت خصوصیاتتان است. از این رو باید اطلاعاتتان درباره انواع مزاج و ویژگی های هر یک کامل باشد. در این قسمت به معرفی انواع مزاج پرداخته ایم.

    مزاج صفراوی (گرم و خشک)

    مزاج سوداوی (سرد و خشک)

    مزاج بلفمی (سرد و تر)

    مزاج دموی (گرم و تر)ویژگی های افراد با توجه به روحیات و مزاجی که دارند ممکن است کاملا متفاوت باشد. قطعا شناخت این تفاوت ها و احترام به آن ها، تفاهم را ایجاد می کند و از به وجود آمدن مشکلات مختلف جلوگیری خواهد شد. اما مسئله ای که در بحث مزاج انسان ها بسیار مهم است، تاثیر مزاج بر رابطه جنسی زوجین است. در ابتدا زوجین شاید متوجه تفاوت نظرات و سلیقه ها در سکس نباشند اما بعد از مدتی این مسائل به شکل های مختلف خود را نشان خواهد داد.

به طور مثال ممکن است یک فرد با مزاج خاص، کاملا آرام و منطقی باشد و علاقه وی تنها به برقراری رفتار جنسی ایمن باشد. این فرد با ویژگی های اخلاقی خاص خود تعریف متفاوتی از دیگر افراد نسبت به رابطه ایده آل دارد. حال در صورتی که شریک جنسی این فرد، سلیقه متفاوتی داشته باشد، ممکن است رابطه جنسی این زوجین بعد از مدتی رنگ ببازد. نداشتن تفاهم در سلیقه جنسی، می تواند روابط زناشویی را به سمت سردی بکشاند.

به صورت کلی نمی توان نسبت به تاثیر مزاج در رابطه جنسی بی تفاوت بود. بسیاری از افراد با کسب آگاهی بیشتر درباره انواع مزاج ها، شناخت مزاج و خصوصیات خود و همچنین متعادل کردن شرایط و مزاج خود، سعی می کنند تا کیفیت روابط زناشویی را به حالت اول برگردانند. بسیاری از افراد دیگر تا مدت ها درگیر پیدا کردن دلیل سرد شدن روابط زناشویی خود هستند و ممکن است تا مدت ها نتوانند ریشه این مسئله را پیدا کنند

مشکلات جنسی دو فرد با مزاج های مختلف را چطور باید حل کرد؟

معمولا افرادی که دارای مشکلات مختلف به دلیل تفاوت مزاج هستند، با مراجعه به مشاور سعی می کنند تا حد امکان این مسئله را رفع کنند. با استفاده از داروهای متفاوت و تغییر رژیم غذایی هر فرد می توان تا حدودی مسئله مزاج ها را حل کرد. اما به صورت کلی نمی توان تغییرات آشکاری ایجاد کرد. اما مراجعه به مشاور زناشویی قطعا می تواند راهی مناسب برای حل چنین مسائلی باشد.

چطور بفهمیم چه مزاجی داریم؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که شما باید تحقیقات کاملی نسبت به انواع مزاج ها، ویژگی های ظاهری و اخلاقی افراد دارای هر مزاج داشته باشید. با توجه به ویژگی های ظاهری و اخلاقی که درباره هر مزاج ارائه شده است، می تواند متوجه شوید که شما در کدام دسته قرار دارید.

برخی از زوجین با هدف جلوگیری از پیش آمدن مشکلات جنسی بعد از ازدواج، به خوبی در مراحل اولیه اقدام به شناسایی مزاج یکدیگر خواهند کرد. مسئله ای که برای بسیاری از زوجین اهمیت دارد این است که مزاج افراد تنها در رابطه جنسی آن ها تاثیر گذار نیست بلکه قسمت های دیگر زندگی را تحت تاثیر می گذارد. از این رو پیشنهاد می شود نسبت به شناخت مزاج خود و همسرتان، اقدامات لازم را انجام دهید. همچنین در صورتی که متوجه تفاوت مزاج ها و مشکلات جنسی شده اید می توانید از مشاور زناشویی کمک بگیرید.

منبع فرتاک ورزشی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی