کد خبر : 20739

مسمومیت دانش آموزان | مسمومیت دانش آموزان در قم

معاون استانداری درباره مسمومیت‌های اخیر در مدارس قم گفت یکی از احتمال‌ها عمدی بودن حادثه است

به گزارش ورنداز :

 معاون استانداری درباره مسمومیت‌ها در مدارس قم گفت یکی از احتمال‌ها عمدی بودن حادثه است .

ماجرای مسمومیت ها در مدارس قم

احمد حاجی‌زاده با بیان اینکه در قدم نخست موضوع‌ها، دسته‌بندی شد و در بخش‌های گوناگون همه ظرفیت‌های استان و ملی برای نتیجه‌گیری مورد استفاده قرار گرفت افزود: یکی از موضوع‌های مهم، شناسایی علت حادثه بود که توسط دستگاه‌های مختلف استانی و ملی پیگیری شده است.

وی ادامه داد: یک تیم ویژه از دانشگاه علوم پزشکی، یک تیم از آتش‌نشانی، یک تیم هم سازمان پدافند غیرعامل کشور برای بررسی و کشف علت حوادث به قم آمدند و در کنار سایر مجموعه ها نیز تحقیق‌ها را ادامه دادند.

معاون استاندار قم یکی از احتمال‌ها را عمدی بودن حادثه دانست و گفت: دستگاه‌های امنیتی و انتظامی استان نیز در همان زمان با هماهنگی مقام قضایی تحقیق‌های جامع و دقیقی را آغاز کردند.

وی یادآور شد: بررسی‌ها در ابعاد و در لایه‌های مختلف و تخصصی انجام شد تا بتوانیم در صورت وجود نیت فرد یا افرادی پیش از هر اقدامی با آن مقابله کنیم.

حاجی‌زاده همچنین درمان و رسیدگی به وضعیت بالینی مصدومان این حوادث را یکی از مهمترین موضوع‌های این کمیته ذکر کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی و همه مراکز درمانی آنها هماهنگ شدند تا آخرین نفر را بدون تشریفات رایج پذیرش و کلیه اقدام‌های تشخیصی و درمانی را بطور جامع و بدون دریافت هزینه انجام دهند.

وی افزود: انجام کلیه آزمایش‌ها، اسکن‌ها و بررسی‌های پزشکی برای درمان مصدومان با دقت انجام شده، و جلسه‌هایی در حضور متخصصان با خانواده ها برگزار شد تا در این بخش از خانواده دانش‌آموزان را کاهش بدهیم.

معاون استاندار در ادامه، صداقت و دقت را محور اطلاع رسانی در این حوادث عنوان کرد و افزود: در این حوادث ما صادقانه موضوع را با مردم درمیان گذاشتیم، اما منافقان و دشمنان ملت ایران برای برهم زدن آرامش والدین و ایجاد مقابله و مواجهه مردم با خادمانش شایعه‌ها و دروغ‌های بدون پشتوانه علمی و میدانی را در فضای مجازی منتشر کردند.

وی اظهار کرد: در این چند حادثه، بهبودی تنها ۲ تَن از دانش‌آموز مصدوم در حادثه اول طولانی شد و مابقی از یک ساعت تا چند روز در بیمارستان تحت مراقبت بودند که این اقدام‌ها بیشتر احتیاطی بود.

با اشاره به نظر متخصصان و همچنین غربالگری مصدومان این حوادث خاطرنشان کرد: در این حوادث هیچ مورد از فوتی، فلج و یا بیماری پایدار تنفسی و قلبی مشاهده نشده، و تنها در چند مورد بیماری‌های دانش‌آموزان تشدید شد که آن‌ هم با مراقبت بیشتر در بیمارستان خداراشکر بهبودی حاصل شد.

این مقام استانداری قم همچنین موضوع مهم کاهش نگرانی خانواده و اضطراب ناشی از این حادثه را مورد تاکید قرار داد و افزود: آموزش و پرورش از ابتدای حادثه تیم‌های روانشناس و متخصص برای بهبود وضعیت روحی دانش آموزان را وارد صحنه کردند و این اقدام‌ها حتی تا هفته‌های بعد ادامه داشت و بازدیدهای متعددی از این دانش‌آموزان و گفت‌وگو با خانواده‌ها در سطح استان و مدیران ملی صورت گرفته است.

وی افزود: خودمان را به دانش‌آموزان و یکایک افراد مسئول می‌دانیم و بدون تردید در مورد سلامت آنها حساسیم و به هیچ عنوان ملاحظه نداریم.

معاون استاندار با بیان اینکه نگرانی خانواده‌ها را درک می‌کنیم و به طور جدی پیگیر حادثه هستیم بیان کرد: به منظور بررسی دقیق وضعیت تجهیزات مدارس غیرحضور شدن ۲ روزه مدارس اعلام شد و تیم‌های مختلفی با تجهیزات فنی دقیق وضعیت ایمنی مدارس از جهت‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت و اشکال‌های احتمالی نیز رفع شده‌است.

منبع انتخاب
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی