کد خبر : 20491

ویتامین دی | تاثیر ویتامین دی بر خودکشی

این مطالعه جدید تأیید می‌کند که ویتامین دی می‌تواند در زمینه افسردگی و رفتارهای وابسته به خودکشی نقش مهمی ایفا کند.

به گزارش ورنداز :

این مطالعه جدید تأیید می‌کند که ویتامین دی می‌تواند در زمینه افسردگی و رفتارهای وابسته به خودکشی نقش مهمی ایفا کند.

گروهی از پژوهشگران در مطالعه‌ای روی گروه بزرگی از کهنه‌سربازان آمریکایی دریافتند که نرخ خودکشی در میان افرادی که مکمل‌های ویتامین D را مصرف می‌کردند، خیلی کمتر از بقیه است. آن‌ها برای انجام این تحقیق اطلاعات صدها هزار کهنه‌سرباز را بررسی کردند و به‌دنبال افرادی گشتند که در سال‌های 2010 تا 2018 حداقل یک بار دارو دریافت کرده بودند.

محققان با بررسی اطلاعات افرادی که ویتامین D مصرف می‌کردند و بقیه افراد که این مکمل را دریافت نمی‌کردند، متوجه شدند که نرخ خودکشی و آسیب به خود در گروه دوم 0.36 درصد و در گروه اول 0.2 درصد بوده است. به‌طور دقیق‌تر، مصرف ویتامین دی 2 همراه با کاهش 48.8درصدی و ویتامین دی 3 با کاهش 44.8درصدی نرخ خودکشی مشاهده شد.

مصرف ویتامین D می‌تواند نرخ خودکشی را پایین بیاورد؟

البته دانشمندان می‌گویند این رابطه نه از نوع علت و معلولی، بلکه از نوع همبستگی است. آن‌ها همچنین ادعا می‌کنند که این رابطه در افراد سیاه‌پوست قوی‌تر است و به کاهش 60درصدی نرخ خودکشی می‌رسد.

به‌علاوه، این پیوند ظاهراً در گروه افرادی که کمبود ویتامین دی داشته‌اند، برجسته‌ترین تأثیر را داشته؛ نرخ خودکشی در این افراد با مصرف مکمل‌های ویتامین دی بیش از 64 درصد کاهش پیدا کرده است. بااین‌حال، پژوهش حاضر محدودیت‌هایی هم داشته است. برای مثال، محققان به‌خاطر بررسی اسناد ثبت‌شده نمی‌توانستند متوجه شوند افرادی که نرخ خودکشی پایین‌تری داشته‌اند، تحت‌تأثیر عوامل دیگری مثل گروه‌های حمایت اجتماعی بوده‌اند یا خیر.

منبع دیجیاتو
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی