کد خبر : 20409

قارچ پلو | طرز تهیه قارچ پلو

قارچ پلو غذایی بسیار مقوی است در این مطلب طرز تهیه آن را مرحله به مرحله آورده ایم

به گزارش ورنداز :

قارچ پلو غذایی بسیار مقوی است در این مطلب طرز تهیه آن را مرحله به مرحله آورده ایم.

قارچ پلو، یک غذای خوشمزه و ساده است که ارزش غذایی زیادی دارد و طرز تهیه آن بسیار آسان و سریع است

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج ۴ پیمانه
سینه مرغ یا فیله مرغ ۴۰۰ گرم
پیاز متوسط ۲ عدد
قارچ ۳۰۰ گرم
فلفل دلمه‌ای رنگی یک عدد
نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، به مقدار لازم
زعفران دم کرده ۲ قاشق غذاخوری
پودر پیاز و روغن به مقدار لازم
آب لیمو ترش ۲ قاشق غذا خوری

طرز تهیه قارچ پلو

 
 

مرحله اول

برای تهیه قارچ پلوی مجلسی ابتدا برنج‌ را پاک کرده و با آب ولرم و یک قاشق غذاخوری نمک بگذارید تا به مدت ۲ تا ۳ ساعت کاملا خیس بخورد.

مرحله دوم

سینه مرغ یا فیله‌های مرغ به صورت مکعبی برش بدهید و با نمک و فلفل سیاه و پودر پیاز و زعفران دم کرده ترکیب کرده و بگذارید حدودا ۲ ساعت بماند تا مزه‌دار شود.

 
 

مرحله سوم

در این مرحله قارچ‌ها را خوب شسته و به شکل ورقه‌ای برش داده و داخل آب جوش ریخته و بگذارید ۳ تا ۴ دقیقه بماند. بعد از آن قارچ‌ها را داخل آب سرد بریزید، با این روش می‌توانید قارچ‌ها را برای مدت طولانی‌تری در فریزر نگهداری کنید و بعدا هم از آن استفاده کنید.

مرحله چهارم

۲ تا پیاز متوسط را خلالی برش داده و با روغن کمی تفت می‌دهیم، سپس مقداری زردچوبه به آن اضافه کرده تا طلایی رنگ شود، بعد از آن مرغ و قارچ ورقه‌ای شده و فلفل دلمه‌ای که از قبل به شکل خلالی برش داده‌ایم را به تابه اضافه کرده و روی حرارت کم، مقداری تفت می‌دهیم.

 
 

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه دهید تا قارچ آب بیاندازد و سپس نمک و زردچوبه و فلفل سیاه را به مقدار دلخواه اضافه کنید و در تابه را بسته، اجازه دهید تا همه مواد با هم خوب پخته شوند. اگر از فیله مرغ استفاده می‌کنید تفت دادن مواد کافی است و یا مدت زمان کوتاهی برای پخت کافی است.

 
 

مرحله ششم

در یک قابلمه مقداری آب ریخته و روی حرارت زیاد قرار دهید تا آب به جوش بیاید، سپس برنجی که از قبل خیسانده شده را داخل آب جوش ریخته و یک تا دو قاشق غذاخوری روغن مایع و یک قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه کنید و به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه اجازه دهید بجوشد تا دانه‌های برنج نرم شده و قد بکشند، بعد از آن برنج را آبکش کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله داخل قابلمه‌‌ای که برای پخت قارچ‌پلو مناسب و اندازه است مقداری روغن ریخته و روی حرارت قرار دهید تا روغن داغ شود و با توجه به سلیقه خودتون از نان و یا سیب‌زمینی ‌ورقه‌ای شده برای ته‌دیگ استفاده کنید.

 
 

مرحله هشتم

حالا یک لایه از برنج را روی ته‌دیگ ریخته سپس یک لایه از مخلوط مرغ و قارچ را اضافه کنید، به همین شکل به صورت لایه لایه مواد را داخل قابلمه بریزید و درب قابلمه را بگذارید و یک ساعت زمان دهید تا برنج دم بکشد.

 
 

مرحله نهم

بعد از پخت، پلو را با مرغ و قارچ مخلوط می‌کنیم و در دیس می‌کشیم و مقداری زعفران دم کرده روی آن می‌ریزیم و سرو می‌کنیم. با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید برنج را به تنهایی پخته و داخل دیس بکشید و مخلوط قارچ و مرغ را موقع سرو غذا روی پلو بریزید و با زعفران دم کرده تزئین و میل کنید.

منبع نکته چی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی