کد خبر : 20376

بارداری | دوران بارداری

به تازگی نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تنفس هوای آلوده شهرهای شلوغ می‌تواند تأثیر مضری بر روی جنین داشته باشد.

به گزارش ورنداز :

به تازگی نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تنفس هوای آلوده شهرهای شلوغ می‌تواند تأثیر مضری بر روی جنین داشته باشد.

محققان در دانشگاه «کلرادو بولدر» می‌گویند، کودکان دو ساله‌ای که در دوران بارداری در معرض آلودگی هوا قرار می‌گیرند، احتمال بیشتری دارد که بعداً نمرات شناختی پایین‌تری داشته باشند. این مطالعه هشدار دهنده همچنین نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض آلودگی هوا قبل از تولد می‌تواند به اختلال در هماهنگی حرکتی و مشکلات زبانی منجر شود.

به گفته نویسندگان مطالعه، این یکی از اولین پروژه‌های تحقیقاتی است که در آن افراد به ارزیابی رابطه بین قرار گرفتن در معرض آلودگی قبل از تولد و رشد مغز در دوران نوزادی پراخته‌اند.

در این مطالعه، محققان سلامت ۱۶۱ مادر لاتین تبار و فرزندانشان را که در جنوب کالیفرنیا زندگی می‌کردند، بررسی کردند. مادران پیشینه دقیقی از وضعیت زندگی گذشته خود و زمانی که باردار بودند ارائه کردند. این محققان سپس آدرس‌ها را با سیستم کیفیت هوای آژانس حفاظت از محیط‌ زیست ایالات متحده بررسی کردند.

هنگامی که کودکان نوپا به سن دو سالگی رسیدند، تحت چندین تست رشد عصبی قرار گرفتند که مهارت‌های شناختی، حرکتی و زبانی آنها را اندازه‌گیری می‌کرد. نویسندگان این مطالعه همچنین عوامل دیگری از جمله تعداد دفعات تغذیه نوزاد با شیر مادر، زایمان زودرس، وزن نوزاد هنگام تولد و وضعیت اجتماعی و اقتصادی خانواده را که می‌توانند بر رشد کودک تأثیر بگذارند را نیز در نظر گرفتند.

منبع فرتاک نیوز
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی