کد خبر : 20340

انواع کباب | کباب مشتی

طرز تهیه کباب مشتی غذای اصیل اصفهانی را در این مطلب میخوانید

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه کباب مشتی غذای اصیل اصفهانی را در این مطلب میخوانید .

کباب مشتی یکی از انواع غذاهای قدیمی ایرانی است که اصالت آن متعلق به شهر اصفهان می باشد

مواد لازم برای ۴ نفر
زردک یا هویج ۲ عدد متوسط
گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد بزرگ
سرکه قرمز ۳ قاشق غذاخوری
شیره خرما ۲ قاشق غذاخوری
آرد نخودچی ۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و قرمز به مقدار کافی
زردچوبه و روغن به مقدار کافی

طرز تهیه کباب مشتی

 
 

مرحله اول

برای تهیه  کباب مشتی خوشمزه  در ابتدای کار زردک ها را پوست می گیریم و با رنده ریز رنده می کنیم، سپس پیاز را پوست می گیریم و ماننده زردک رنده می کنیم. در ادامه آب اضافی زردک و پیاز را به طور کامل می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به همراه زردک و پیاز رنده شده، آرد نخودچی و مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و زردچوبه درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دست به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت مواد چسبناک شود.

 
 

مرحله سوم

پس از اینکه بافت مواد منسجم شد، روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب استراحت کند. پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کباب بر می داریم و آنرا به صورت بیضی شکل داده و درون روغن داغ می اندازیم.

 
 

مرحله پنجم

تمام مایه کباب را به همین صورت شکل داده و درون روغن داغ سرخ می کنیم. پس از اینکه تمام کباب ها را سرخ کردیم، آنها را از تابه خارج کرده و درون یک قابلمه کوچک و جمع و جور کنار هم می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله شیره و سرکه را به همراه نصف فنجان آب جوش ترکیب کرده و روی کباب ها می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا ترکیب سرکه و شیره شروع به جوشیدن کند و به خورد کباب ها برود.

مرحله هفتم

پس از اینکه شیره و سرکه غلیظ شدند، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در صورت تمایل می توانیم مقداری سیب زمینی هم برای کنار غذا سرخ کنیم. در نهایت غذا را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و با نان سرو می کنیم.

منبع نکته چی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی