کد خبر : 20247

مک اند چیز | طرز تهیه مک اند چیز

طرز تهیه غذای ساده با پاستا را که از فرهنگ غرب گرفته شده است را در این مطلب میخوانید .

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه غذای ساده با پاستا را که از فرهنگ غرب گرفته شده است را در این مطلب میخوانید .اگر اهل تماشای فیلم های غربی به خصوص امریکایی باشید مطمئنا تا به حال بار ها و بار ها شنیدید که از غذایی به اسم مک اند چیز صحبت می کنند و این طور همن که به نظر میرسه نه تنها خوشمزه و هیجان انگیزه بلکه خیلی هم پر طرفداره؛ حالا ما می خوایم بهتون بگیم که مک اند چیز در واقع یک نوع پاستاست، اما پاستایی که خامه نداره و در عوض کلی پنیر داره. احتمالا خودتون حدس میزنید که این غذا چقدر وسوسه کننده و چرب و چیلی است و چرا تا به این حد مورد محبوبیت واقع شده؛ با این اوصاف وقتش رسیده که شما هم برای خودتون این پاستا لذیذ و دلبر رو امتحان کنید و از طعمش لذت ببرید

مواد اولیه برای مک اند چیز:

پاستا پیچ پیچی: 200 گرم

آرد سفید: 1/5 قاشق غذاخوری کره: 50 گرم

شیر: 2 پیمانه

پنیر ورقه ای: 1 بسته

پنیر پیتزا: 200 گرم

نمک، فلفل و آویشن: به میزان دلخواه (اگر دوست دارید می تونید از انواع ادویه جات دیگه هم استفاده کنید)

طرز تهیه مک اند چیز

آماده سازی:در قدم اول ابتدا پاستا ها رو درون یک قابلمه آب جوش میریزیم و نمک و زردچوبه بهش اضافه می کنیم و اجازه میدیم تا برای حدودا 10 دقیقه قل بخوره سپس بعد از 10 دقیقه پاستا ها رو آبکش می کنیم. بعد از آبکش کردن پاستا ها اون ها رو کنار میگذاریم و میریم سراغ کره. کره رو داخل یک ظرف دیگه میریزیم و میگذاریم روی حرارت تا آب بشه و سپس آرد رو بهش اضافه می کنیم و کمی تفت میدیم  تا  با آرد مخلوط بشه.

در مرحله بعد وقتی که آرد رو به قدر کافی تفت دادیم شیر رو کم کم بهش اضافه می کنیم و خوب هم میزنیم پس از اینکه شیر قوام اومد و غلظت پیدا کرد پنیر ورقه ای و پنیر پیتزا رو به همراه نمک، زردچوبه و فلفل سیاه و هر ادویه دیگه ای که دوست داریم از جمله آویشن به سس اضافه می کنیم. سس رو هم میزنیم تا پنیر ها خوب آب بشه و سس به حالت یکدست و یکنواخت در بیاد.در این مرحله پاستا هایی رو که قبل تر آبکش کرده بودیم به سس اضافه می کنیم و کمی هم میزنیم تا همه پاستا ها سسی بشند سپس پاستا های سسی شده رو روی حرارت ملایم میگذاریم تا سس به اندازه ای که دوست داریم غلیظ بشه.

نهایتا پاستا پنیری یا همون مک اند چیز رو درون ظرف مناسب سرو میریزیم و یک مقدار اندک دیگه ای پنیر پیتزا روی پاستا ها میریزیم تا هم خوشمزه تر بشه هم ظاهر بهتری پیدا کنه، سپس برای مدت کوتاهی دوباره پاستا ها رو داخل فر قرار میدیم تا پنیر پیتزا به رنگ طلایی در بیادو در آخر هم با گوجه گیلاسی، جعفری یا حتا زیتون سیاه روی اون رو تزئین می کنیم.

طرز تهیه مک اند چیز

منبع شایا نیوز
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی