کد خبر : 20044

نابغه | کوچک ترین نابغه جهان

تدی پسر بچه ای با هوش عجیب که از چهارسالگی خواندن یاد گرفت و توانست عضو انجمن منسا شود.

به گزارش ورنداز :

تدی پسر بچه ای باهوش عجیب که از چهارسالگی خواندن یاد گرفت و توانست عضو انجمن منسا شود و لغب تیزهوش ترین کودک جهان را گرفت.

منسا افرادی را به عضویت می‌پذیرد که در آزمون هوش امتیاز ۹۸ یا بالاتر به دست آورند. 

بت هابز، مادر تدی، گفت که پسرش در ۲۶ ماهگی با تماشای برنامه کودکان در تلویزیون و تقلید بیان حروف، خواندن یاد گرفت و به نوشته دیلی‌میل، اینک حتی می‌تواند کتاب‌های هری پاتر را بخواند

تیزهوش ترین کودک جهان

منسا بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین انجمن تیزهوشان در جهان است. این انجمن در سال ۱۹۴۶ در آکسفورد بریتانیا تاسیس شد و در وبسایت آن نوشته شده است که افرادی با سنین مختلف و از ۹۰ کشور جهان عضو آنند. این انجمن فرصت‌های اجتماعی، فرهنگی و ارتباطات گسترده‌ای در اختیار اعضای خود می‌گذارد. 

تیودور هابز، کودک چهار ساله اهل سامرست در بریتانیا، می‌تواند به شش زبان، از جمله چینی، تا ۱۰۰ بشمارد

بت هابز گفت که پس از پایان دوران دورکاری به دلیل شیوع ویروس کرونا، وقتی تدی را به مهدکودک فرستادند، مربی‌ها گفتند که ظاهرا او خودش به خودش خواندن یاد داده است. 

مادر تدی گفت: «از مهد کودک تلفن زدند و تایید کردند که بله، او می‌تواند بخواند

والدین تدی گفته‌اند که او هنگام بازی با «تبلت» خود، اصوات نامفهومی ادا می‌کرد، و وقتی از او پرسیدند چکار می‌کند، در جواب گفت: «دارم به چینی اعداد را می‌شمارم.» 

تیزهوش ترین کودک جهان

تدی در سه سالگی عضو انجمن منسا شد و در حال حاضر جوان‌ترین عضو این سازمان در بریتانیا است؛ هرچند، کودکی در آمریکا در دو سالگی عضو انجمن منسا در ایالات متحده شده است. 

والدین تدی از اینکه او با کودکان هم‌سن‌و‌سال خود تفاوت داشته باشد، نگرانند و به رسانه‌ها گفتند: «متوجه شده که دوستانش هنوز قادر به خواندن نیستند و دلیلش را نمی‌داند، اما برای ما مهم است که نگذاریم این باعث شود فکر کند از دیگران بهتر است.» 

مادر تدی گفت که می‌خواهند تدی اینطور فکر کند که «اگر من می‌توانم بخوانم، دوستم می‌تواند از من تندتر بدود و هرکس استعداد مخصوص خودش را دارد».

تدی و خواهر کوچک‌ترش، هر دو از طریق لقاح مصنوعی متولد شده‌اند. 

والدین تدی می‌گویند که این کودک فراگیری بالایی دارد و حتی جزئیات مکالمات یک سال پیش خود را هم به خاطر می‌آورد. آنان می‌گویند که هنگام تولد فرزند دومشان، به تدی یک تبلت کودکان دادند و متوجه شدند که تدی بیش از اینکه به بازی‌های موجود در تبلت‌ها علاقه داشته باشد، به برنامه‌های آموزشی و زبان گرایش دارد. 

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی