کد خبر : 19969

باکلاس بودن | راه و روش باکلاس بودن

در این مطلب راه و روش باکلاس بودن را مطالعه میکنید

به گزارش ورنداز :

در این مطلب راه و روش باکلاس بودن را مطالعه میکنید 

حتما شما هم افرادی را دیده‌اید چقدر باکلاس هستند رفتارهای آن‌ها به دلتان می‌نشیند.برخی افراد تصور می‌کنند با کلاس بودن یعنی همان مغرور بودن. در حالی که این رفتار کاملا با هم متفاوت هستند. افراد باکلاس آداب صحیح معاشرت و ارتباط موثر را می‌دانند. با کلاس‌ها در هر جمعی افراد زیادی را به خود جلب می‌کنند

ویژگی های افراد با کلاس

آداب معاشرت مواردی را در بر می‌گیرد که باعث باکلاس بودن افراد می‌شود. وقتی به دور و بر خود نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید کسانی که آداب معاشرت خوبی دارند چقدر با کلاس‌تر و جذاب‌تر از بقیه به‌نظر می‌رسند.

احترام به حریم شخصی دیگران

این اصل می‌گوید شما حق ندارید وقتی فرد در تاکسی یا مترو پیامک می‌دهد سرتان را داخل موبایل او کنید و پیامک او را بخوانید. وقتی می‌خواهید عکسی از گالری موبایلش را به شما نشان دهد اجازه ندارید گالری‌اش را ببینید باید صبر کند تا خودش عکس مورد نظر را پیدا کرده و به شما نشان دهد. حریم خصوصی می‌گوید حتی حق ندارید موبایل همسرتان را جواب دهید هر چقدر هم که صمیمی باشید.

آداب صحبت کردن

این نکته را بدانید که چه موقع باید صحبت کنید. افرادی که زیاد حرف می‌زنند این تصور را در فرد مقابل ایجاد می‌کند که هیچکس غیر از خودشان را نمی‌بیند و کسانی که کم حرف می‌زنند آدم‌های سرد و بی‌احساس به‌نظر می‌رسند. در صحبت کردن تعادل را رعایت کنید و به دیگران هم فرصت صحبت کردن بدهید. اجازه دهید مردم حرفشان را تمام کنند و بعد سوال خود را مطرح کنید. تکراری حرف نزنید.

زبان بدن از ویژگی های افراد با کلاس

زبان بدن ناشی از برقراری ارتباط بدون به‌کارگیری کلمات در زمانی است که طرف مقابل خود را می‌بینید این روش به گویای آن است که تا چه حد احساسات بیان شده افراد واقعی هستند و تا چه حد صحبت شما طرف مقابل را تحت تاثیر قرار داده است. عین ۵۰ تا ۷۰ درصد از پیام‌های شما توسط زبان بدن انجام می‌شود.

آداب غذا خوردن

غذا خوردن یکی از مهم‌ترین آداب معاشرت در زندگی است که باید با دهان بسته باشد. با دهان باز غذا خوردن نه تنها شما را زیر سوال می‌برد بلکه اطرافیان که می‌خواهند از غذای خود لذت ببرند را هم دچار انزجار می‌کند. این مسئله مخصوصا برای خانم‌ها اهمیت بسزایی دارد و نشانه یک فرد بی‌کلاس است.

رها نکردن وسایل شخصی در اماکن عمومی

بهتر است کیف و وسایل خود را وقتی در تاکسی و اتوبوس نشسته‌اید جمع کرده و از اینکه آن را روی صندلی کناری خود بگذارید اجتناب کنید. حتی وقتی در صندلی عقب تاکسی تنها هستید نباید وسایل خود را در کنارتان پهن کنید بلکه باید کنارتان را خالی گذاشته و به مسافری که بیرون ایستاده این پیام را بدهید که اینجا خالی است و می‌شود نشست. در غیر این صورت ممکن است او فکر کند دیگر کسی را سوار نمی کند.

رعایت آداب تلفن زدن از ویژگی های افراد باکلاس

سعی کنید از جایی ساکت تلفن بزنید. صداهای پس زمینه مانند یک مکان شلوغ یا صدای تردد ماشین‌ها یا صدای بادی که داخل ماشین می پیچد شنیدن صدای شما را برای شنونده دشوار می‌کند. اگر شما نمی‌توانید صدای فردی را بشنوید می‌توانید به او پیشنهاد دهید که در اسرع وقت تماس خواهید گرفت. وقتی می‌دانید در منطقه‌ای هستید که آنتن ضعیف است یا در حال وارد شدن به تونل هستید تلفن نزنید صبر کنید و سپس زمانی تماس بگیرید که می‌توانید صحبت خود را به پایان برسانید.

ظاهر و پوشش مناسب

وقتی وارد جمعی می شوید لباس‌های شما حرف می‌زند. وقتی از جمعی خارج می‌شوید شخصیت‌ شما حرف می‌زند. فیزیک بدن شما و ظاهرتان کارت ویزیت شماست پس به آن بسیار توجه کنید. بهتر است به جزئیات لباستان بی اعتنا نباشید و در جیب‌های بیرونی لباس خود خودکار، عطر، عینک، شانه و دیگر وسایل را قرار ندهید. استفاده از کت تک یا کت‌های طرح‌دار و براق برای محافل رسمی و حرفه‌ای چندان مرسوم نیست. 

خودتان را درگیر مُد نکنید

لذت بردن از مُد یا خریدن لباس‌هایی که برای‌تان جذاب است هیچ ایرادی ندارد، اما از لباس‌هایی که مناسب اندام‌تان نیستند یا رنگ‌هایی که به شما نمی‌آیند صرف‌نظر کنید.

  • بنده‌ی مُد نباشید، چون در این‌ صورت، مسخره، وسواسی یا سطحی به‌نظر خواهید رسید. لباس شما باید شخصیت‌تان را بالا ببرد، نه اینکه شخصیت جدیدی برای‌تان خلق کند یا تغییرش دهد. این توصیه در جنبه‌های زیادی از زندگی کاربرد دارد؛ جنبه‌هایی که «همرنگ جماعت شدن» ممکن است شما را تحت فشار قرار بدهد. برای شیک بودن کافی است کمی هوشمندانه لباس بپوشید.

خودتان را با ظاهری تمیز و آراسته متمایز کنید

ظاهر عالی داشتن، نیمی از باکلاس بودن است. لباس‌هایی بپوشید و از زیورآلاتی استفاده کنید که خوشایند و مناسب بدن‌تان باشند و هرگز چیزی نپوشید که با آن احساس راحتی ندارید. شما مجبور نیستید گران‌قیمت‌ترین لباس فروشگاه را به تن داشته باشید یا حتی همین لباس‌های گران‌قیمت را در یک حراجی خوب خریداری کنید، بلکه بهتر است به دنبال ظاهری منحصربه‌فرد و سنجیده باشید.

منبع چطور ،مجله دلتا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی