کد خبر : 19855

خورش کرفس | طرز تهیه خورش کرفس

طرز تهیه خورش کرفس مرحله به مرحله در ورانداز را همراهان عزیز بخوانید

به گزارش ورنداز :

طرز تهیه خورش کرفس مرحله به مرحله در ورانداز را همراهان عزیز بخوانید خورش کرفس یکی از انواع خورش های خوشمزه و مفید ایرانی است

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت خورشتی ۴۰۰ گرم
پیاز ۱ عدد درشت
نعناع ۵۰ گرم
جعفری ۳۰۰ گرم
برگ کرفس ۳۰۰ گرم
ساقه کرفس ۳۰۰ گرم
سبزی قورمه سبزی سرخ شده ۱۰۰ گرم
آب نارنج ۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی
زردچوبه و روغن به اندازه کافی

طرز تهیه خورش کرفس

 
 

مرحله اول

برای تهیه  خورش کرفس مجلسی  ابتدا پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم و با مقداری روغن در یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و کمی تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله دوم

پس از اینکه رنگ پیاز طلایی شد و کمی سبک شد، مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و با پیاز مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه گوشت را پس از شستشو به صورت قورمه ای خرد می کنیم.

 
 

مرحله سوم

در این مرحله گوشت را به قابلمه اضافه می کنیم و چند دقیقه آنرا تفت می دهیم تا خوب سرخ شود و تغییر رنگ بدهد. حالا ۳ لیوان آب جوش اضافه می کنیم و درب قابلمه را می گذاریم تا گوشت بپزد.

مرحله چهارم

در حین پخت گوشت، سبزیجات را سرخ می کنیم، برای این منظور نعناع، جعفری و برگ کرفس را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن به آن اضافه می کنیم.

 
 

مرحله پنجم

در این مرحله سبزیجات را به تابه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا سرخ شوند. پس از اینکه سبزیجات سرخ شدند سبزی قورمه سبزی را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا با دیگر سبزی ها یکدست شود.

 
 

مرحله ششم

در این مرحله ساقه کرفس را هم خرد می کنیم و به سبزیجات اضافه می کنیم. در ادامه ساقه کرفس را هم به خوبی تفت می دهیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک ساعت از زمان پخت گوشت گذشت، سبزی را به قابلمه حاوی گوشت اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مقداری نمک و آب نارنج را هم اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش جا بیفتد. همانطور که می دانید خورش کرفس به دلیل لعاب زیادی ندارد باید کم آب سرو شود (سبزی قورمه سبزی باعث می شود خورش کرفس ما لعاب دار تر شود).

 
 

مرحله هشتم

حالا صبر می کنیم تا آب اضافی خورش کشیده شده و به خوبی روغن بیندازد. در نهایت پس از اینکه خورش آماده شد، آنرا درون ظرف خورش خوری می ریزیم و به همراه برنج سرو می کنیم. نوش جان

 
 

نکات طرز تهیه خورش کرفس

 
 

روش تفت دادن سبزی

یک ترفند ساده برای لعاب دار تر شدن خورش کرفس وجود دارد و آن روش تفت دادن سبزی خورش است. اگر می خواهید سبزی خورش باعث لعاب دار تر شدن خورش شود، حتما آنرا با حرارت بسیار کم و مدت طولانی تفت دهید تا هم خوشرنگ شود، هم در پایان خورش لعاب دارتری داشته باشید.

منبع نکته چی
ارسال نظر

تبلیغات متنی