کد خبر : 19806

روغن بادام | روغن بادام شیرین

برای اطلاع از خواص روغن بادام با ما در ادامه همراه باشید.

به گزارش ورنداز :

روغن بادام

برای اطلاع از خواص روغن بادام با ما در ادامه همراه باشید.

روغن بادام شیرین از خواص بی شماری برای پوست و مو و ناخن برخوردار است در ادامه با خواص و نحوه ی استفاده آن آشنا شوید.

به تازگی در کشور برخی از پژوهشگران بررسی های مختلفی در حوزه طب و خواص استفاده از مواد طبیعی انجام داده اند، که روغن بادام شیرین نیز در زمره آنان قرار دارد. برخی نیز روغن بادام را شاه کلید طب سنتی دانسته اند.

خواص درمانی روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین منابع غنی در بر دارد که می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم: منیزیوم، پتاسیم، مس، ویتامین E و آنتی اکسیدان که از گرفتگی و التهاب در بدن و رگ های شما جلوگیری می کند.

در نهایت این روغن می تواند به نگهداری مناسب کلسترول خون و کاهش میزان گرفتگی قلب و عروق در مواردی که به صورت منظم و نه افراطی از روغن بادام شیرین استفاده می کنند، منجر شود.

خواص روغن بادام شیرین برای مو و پوست و ناخن

همیشه شاداب و جوان سازی پوست برای خانم ها امری بسیار مهم و قابل توجه بوده است. مراقبت موها نیز از گزینه های جذاب برای بانوان می باشد. در دو مورد زیر خواص این روغن را ذکر می کنیم:

خواص روغن بادام شیرین برای پوست صورت

این روغن برای بریدگی های سطحی، نرمی پوست، از بین بردن جای لکه و جوش بر روی پوست کاربرد شایع و فراوانی دارد. همچنین لکه های پوستی و خشکیدگی های آن را می توانید با این روغن کمتر کنید.

همچنین برای پرشدن صورت میتوانید شبها قبل از خواب با روغن بادام شیرین به آرامی و با حوصله پوست صورت خود را ماساژ دهید.

برای درمان مشکلات پوستی مانند: اگزما و پسوریازیس هم مورد استفاده قرار می گیرد. این روغن می تواند پوست شما را نرم کند و در یکسان سازی رنگ پوست هم استفاده می شود.

سیاهی زیر چشم

معمولاً زیبایی این ناحیه از چشم بسیار مورد توجه است. با استفاده از این روغن به صورت استفاده مداوم می توانید سیاهی این ناحیه را از بین ببرید و نتیجه های خوب استفاده از روغن برای شما ظاهر خواهد شد.

خواص روغن بادام شیرین برای ناخن

این روغن برای برطرف کردن خشکیده شدن پوست کنار ناخن ها و براقیت ناخن ها قابلیت استفاده کردن دارد. با ماساژ ناخن ها و دسته با این روغن از خشک شدن آن ها جلوگیری کنید.

خواص روغن بادام شیرین برای موهای فر و خشک

موها نیز از مهمترین بخش ها برای زیبایی محسوب می شود، این روغن برای موهای شما نیز کاربرد دارد و می تواند به عنوان منبع تغذیه کننده موها عمل کند.

بیوتین موجود در روغن می تواند مقدار زیادی از سلامتی مو و دست (ناخن های) شما را محافظت کند. البته در برابر اشعه های مضر تابش خورشید نیز می تواند به عنوان محافظ عمل کند.

همانطور که می دانید، ضعیف شدن ریشه های مو علت اساسی ریزش مو محسوب می شود. مراقبت از پوست سر نیز از ملزومات نگهداری موها می باشد.

البته اگرموهای فر و خشکی دارید بعد از حمام میتوانید از این روغن استفاده کنید تا ضمن آبرسانی به موها ، یک فر زیبا و خوش حالت را شاهد باشید.

اما در صورتی که موهای معمولی دارید استفاده از روغن بادام تلخ برای شما بهتر است.

ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی