کد خبر : 19753

سرطان | سرطان زنان

بیش از دو سوم سرطان‌های منتسب به زنان یعنی سرطان دهانه رحم و پستان با مراجعه زودهنگام قابل درمان و کنترل است.

به گزارش ورنداز :

بیش از دو سوم سرطان‌های منتسب به زنان یعنی سرطان دهانه رحم و پستان با مراجعه زودهنگام قابل درمان و کنترل است.

 علیرضا زالی در مراسم جشن «ایرانداخت» که به مناسبت گرامیداشت مقام زن و مادر با حضور مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان و خانواده، چند نفر از اعضای هیئت رئیسه و جمعی از مسئولان دانشگاه شهید بهشتی امروز در تالار امام خمینی (ره) برگزار شد، با اشاره به مسئولیت اجتماعی دانشگاه بر ضرورت آسیب‌شناسی در حوزه‌های مختلف مربوط به زنان به ویژه حوزه سلامت تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن ابراز تاسف از مراجعه دیرهنگام زنان ایرانی برای درمان در برخی از سرطان‌ها گفت: متاسفانه بانوان ایرانی به دلیل مشغله‌های زیاد کمتر به سلامت و غربالگری بیماری‌های سرطانی توجه می‌کنند و اغلب دیر مراجعه می‌کنند درحالی که بیش از دو سوم سرطان‌های منتسب به زنان یعنی سرطان دهانه رحم و پستان با مراجعه زودهنگام قابل درمان و کنترل است.

به گفته زالی 62 درصد از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی را بانوان تشکیل می‌دهد که نیمی از آنان مدرک تحصیلی بالاتر از لیسانس دارند.

وی با اشاره به این که حدود نیمی از اعضای هیئت علمی دانشگاه را زنان تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: هرم هیئت علمی دانشگاه به سمتی حرکت می‌کند که سهم بانوان بیش از آقایان است.

منبع تسنیم
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی