کد خبر : 19710

استراگانوف | چیکن استراگانوف

چیکن استراگانوف یکی از غذای های لذیذ روسی است که در کشور ما طرفداران زیادی دارد که سریع و ساده تهیه میشود در ادامه با طرز تهیه ی این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

به گزارش ورنداز :

چیکن استراگانوف یکی از غذای های لذیذ روسی است که در کشور ما طرفداران زیادی دارد که سریع و ساده تهیه میشود در ادامه با طرز تهیه ی این غذای خوشمزه با ما همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر

سینه مرغ کامل ۱ عدد

خامه ۱۵۰ گرم

قارچ ۷۵۰ گرم

پیاز ۱ عدد

شیر ۲ لیتر

کره ۵۰ گرم

آرد سفید ۱ قاشق غذاخوری

آویشن و پاپریکا به اندازه کافی

نمک و فلفل سیاه به اندازه کافی

روغن و زردچوبه به اندازه کافی

طرز تهیه چیکن استراگانف

مرحله اول

برای تهیه ی چیکن استراگانوف ابتدا خامه ،شیر و کره را زودتر از داخل یخچال بیرون می آوریم تا با دمای محیط سازگار شوند. سینه مرغ را می شوییم و به هر صورت که دوست داریم روی تخته آشپزخانه ریز خرد می کنیم. پیاز را پوست می گیریم و می شوییم و روی تخته آشپزخانه نگینی خرد می کنیم.

مرحله دوم

سپس قابلمه ای را روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و روغن داخل آن می ریزیم و کمی که داغ شد پیازهای خرد شده را داخل روغن می ریزیم و تفت می دهیم و زردچوبه و فلفل روی آن می پاشیم و مداوم تفت می دهیم تا پیازها سبک شوند.

مرحله سوم

حالا گوشت مرغ خرد شده را می افزاییم و مجددا کمی تفت می دهیم تا رنگ گوشت مرغ ها کاملا تغییر کند و کمی سرخ شوند. سپس شیر را به مواد می افزاییم و صبر می کنیم تا با حرارت بسیار ملایم شیر به جوش بیاید

مرحله چهارم

شیرجوش را روی حرارت کم قرار می دهیم و کره را داخل آن قرار می دهیم و ۱ قاشق غذاخوری روغن مایع نیز به کره می افزاییم و اجازه می دهیم تا آب شود و بعد آرد را به آن اضافه می کنیم ومداوم تفت می دهیم تا آرد گوله نشود و رنگ آن تغییر کند و متمایل به کرمی شود.

مرحله پنجم

سپس به مخلوط مرغ و شیر می افزاییم و همگی مواد را خوب زیر و رو می کنیم و دیگر باید اجازه دهیم تا مواد منسجم و غلیظ شود. در این مدت قارچ ها را با دستمال نمدار تمیز می کنیم و سریع آبکش می کنیم(می توانید پوست روی آن ها را بگیرید)

مرحله ششم

سپس روی تخته آشپزخانه آن ها را ورقه ورقه خرد می کنیم و کنار می گذاریم.مواد که کمی غلیظ شد خامه را اضافه می کنیم و مداوم مواد را هم می زنیم تا خامه در غذا کاملا حل شود و قارچ های خرد شده را همراه با کمی آویشن و پابریکا اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا حرارت را کم می کنیم تا قارچ ها بپزند.اگر چیکن استروگانف آبدار دوست دارید باید بعد از پختن قارچ ها قابلمه را از روی حرارت بر داریم ولی اگر چیکن استروگانف غلیظ دوست داریم باید اجازه بدهیم تا مواد همچنان بپزند تا غلیظ شود.

مرحله هشتم

سیب زمینی را نیز پوست می گیریم و می شوییم و به صورت خلال های بسیار نازک خرد کرده و داخل تابه ای از روغن سرخ می کنیم و چیکن استروگانف آماده شده را داخل ظرفی می ریزیم و با سیب زمینی سرخ کرده روی آن را تزئین می کنیم و نوش جان کنید.

منبع چی شی
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی