کد خبر : 19593

انفجار بویینگ ۷۰۷ ارتش | سانحه ۲۴ دی ماه ۱۳۹۷

فیلم دیده نشده از صحنه انفجار هواپیما بویینگ ۷۰۷ ارتش جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه فتح

به گزارش ورنداز :

فیلم دیده نشده از صحنه انفجار هواپیما بویینگ ۷۰۷ ارتش جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه فتح

اولین فیلم از سانحه ۲۴ دی ماه ۱۳۹۷ در فرودگاه فتح کرج که در آن یک فروند بویینگ ۷۰۷ باری ارتش جمهوری اسلامی ایران که از بیشکک قرقیزستان عازم فرودگاه پیام کرج بود، به اشتباه در فرودگاه فتح به زمین نشست.علت وقوع این سانحه  این است که به دلیل هم راستایی دو فرودگاه فتح و پیام، آن هم در فاصله نزدیک، خلبان به اشتباه افتاده و چون باند فتح کوتاه‌تر از آن چیزی است که بویینگ ۷۰۷  برای نشستن نیاز دارد، هواپیما از باند خارج و به منزلی مسکونی برخورد کرده است.صبح 24 دی ماه سال 97 هواپیمای بوئینگ 707 ارتش که حامل بیش از 30 تن گوشت از مبداء قرقیزستان بود در کرج سقوط کرد و از 16 سرنشین این هواپیما 15 نفر از آنان به شهادت رسیدند.این سقوط که بخاطر یک اشتباه صورت گرفته بود باعث شد تا هواپیما در منطقه ویلایی صفادشت فرود بیاید و هواپیما با محموله 30 تنی گوشت که از قرقیزستان به تهران پرواز کرده بود با سرعت وارد یک خانه ویلایی شد.

در این سقوط و انفجار 15 تن کشته شدند و تنها مهندس پرواز که به کمک یک جوان فداکار که در منطقه ویلایی بود از مرگ نجات پیدا کرد.

بنا به این گزارش، بقایای هواپیمای بوئینگ 707 نهاجا صبح دیروز به پایگاه شکاری تهران واقع در فرودگاه مهرآباد انتقال یافت.

مریم زارعی‌نژاد تنها زن حاضر در آن پرواز ناتمام. این زن ٣٥ ساله به‌عنوان مسئول خرید فرودگاه پیام، از کشور قرقیزستان عازم کشور بود. مریم همراه با همکار دیگرش قرار بود محموله گوشت را به فرودگاه پیام برساند، اما نه محموله، نه مریم و نه هیچ‌کدام از ١٤ خدمه دیگر آن پرواز به مقصد نرسیدند.

حجم ویدیو: 1.90M | مدت زمان ویدیو: 00:00:23
منبع رکنا
ارسال نظر

تبلیغات متنی