کد خبر : 19588

محمد حسین پناهی | در گذشت محمد حسین پناهی

شوک بزرگی برای سینمای ایران امروز ۲۵ دی ۱۴۰۱ محمد حسین پناهی در گذشت

به گزارش ورنداز :

شوک بزرگی برای سینمای ایران امروز ۲۵ دی ۱۴۰۱ محمد حسین پناهی در گذشت 

سیدمحمدحسین پناهی بازیگر فیلم‌های «زیر نور ماه» و «ده رقمی» و سریال تلویزیونی «کهنه‌سوار» دارفانی را وداع گفت.سیدمحمدحسین پناهی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون دیده از جهان فروبست. این خبر را جامعه اصناف سینمای ایران اعلام کرده است.بسیاری از مخاطبین او را به چهره بیشتر می‌شناسند. بازیگری که در آثاری همچون فیلم سینمایی «زیر نور ماه»، سریال تلویزیونی «کهنه‌سوار»، «سوخته‌دلان»، فیلم سینمایی «ده رقمی» و بسیاری از آثار دیگر ایفای نقش کرده است.

پناهی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال ۱۳۶۵ در فیلم تیرباران به کارگردانی علی‌اصغر شادروان بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدی‌اش مانند سریال «کهنه‌سوار»، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای محمدحسین پناهی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون محمد مجیدی، جعفر دهقان، رضا چراغی و عطاالله سلمانیان را تجربه کرد.محمدحسین پناهی در سال ۱۳۷۷ دوره پرتلاشی را در عرصه سینما و تلویزیون گذراند و در اثر مهمی بازی کرده است. اثر مهم محمدحسین پناهی در این سال، بازیگری در سریال «کهنه‌سوار» به کارگردانی اکبر خواجویی محسوب می‌شود.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های بیوگرافی محمدحسین پناهی بازی در سریال «کهنه‌سوار» بوده است. محمدحسین پناهی سال ۱۳۷۷ سریال کهنه‌سوار نقش مهمی بازی کرده است که توانست با مهارت خود، آن نقش و همچنین خودش را میان مخاطبان تلویزیون مطرح کند. او در این سریال با اکبر خواجویی همکاری داشته است. محمدحسین پناهی توانست با بازی در سریال کهنه‌سوار تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر محمدعلی کشاورز، حمیده خیرآبادی، محمود پاک‌نیت و حسین ابراهیمی بر تجارب او افزود.محمدحسین پناهی علاوه‌بر سریال «کهنه‌سوار»، سال ۱۳۷۹ در فیلم «زیر نور ماه» نیز بازی کرده است. محمدحسین پناهی این بار با سیدرضا میر کریمی یعنی کارگردان فیلم «زیر نور ماه» و هنرمندانی چون حسین پرستار، حامد رجبعلی، مهران رجبی و علی بکانیان همکاری داشت.

در این سال‌ها محمدحسین پناهی با هنرمندان بسیاری تجربه کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران غلامرضا طباطبایی با ۲ مرتبه، سیداحمد منتجبی‌ها با ۲ مرتبه، علی توکلی با ۲ مرتبه، حشمت اله آرمیده با ۲ مرتبه و مهران رجبی با ۲ مرتبه بیشترین همکاری را با محمدحسین پناهی داشته‌اند.

محمدحسین پناهی از مجموع ۹ اثری که در کارنامه دارد، در ۷ اثر در سینما با نام‌های فیلم «ده رقمی»، فیلم «احضارشدگان»، فیلم «زیر نور ماه»، فیلم «عشق گمشده»، فیلم «سفر پرماجرا»، فیلم «هراس» و فیلم «تیرباران» به ایفای نقش پرداخته و در ۲ اثر در تلویزیون با نام‌های سریال «کهنه‌سوار» و سریال «سوخته‌دلان» بازی کرده است.

منبع سانا
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی