کد خبر : 19520

همسر دروغ گو | نشانه همسر دروغ گو

چند نشانه همسر دروغ گو را در این مطلب مطالعه کنید

به گزارش ورنداز :

نشانه های دروغ گویی همسر

تشخیص افراد دروغ گو همیشه آسان نیست. گاهی می توانید از روی زبان بدن یا مکالمات با همسر خود به دنبال نشانه های دروغ گویی همسر باشید. گاهی نیز آنقدر ماهرانه به شما دروغ می گویند که شما را در تشخیص دروغ گویی همسر دچار تردید می کنند.  

اجتناب از برقراری تماس چشمی

اگر همسرتان از برقراری تماس چشمی اجتناب می کند. یا بیش از اندازه برای چشم در چشم نشدن با شما تلاش می کند. احتمالا در مورد موضوعی که در حال صحبت کردن هستید، دروغ می گوید.  یک دروغگو به احتمال زیاد از برقراری تماس چشمی با شما اجتناب می کند. اما گاهی نیز سعی می کند با برقراری تماس چشمی بیش از حد، دروغگویی خود را پنهان کند.  شما می توانید این نشانه دروغگویی را در کنار نشانه های دیگر بررسی کنید. تا متوجه شوید آیا همسرتان یک فرد دروغگو است یا خیر.

تغییر در نحوه غذا خوردن

اگر همسرتان در حال غذا خوردن است و شما از او سوالی پرسیدید که می خواهد دروغ بگوید. می توانید تغییراتی را در نحوه قورت دادن غذا و یا حتی سرعت جویدن او مشاهده کنید. او ممکن است بیش از حد غذا بخورد. یا آب بنوشد و از این رفتارهای خود برای فرار از پاسخ دادن به شما استفاده کند. مثلا ممکن است از او در مورد حقوق دریافتی اش سوال کنید و ناگهان متوجه شوید که همسرتان بیش از اندازه با غذایش بازی می کند. یا پرخوری می کند و یا مکرر آب می نوشد. مسلما تغییر ناگهانی اصلا طبیعی نیست و حتما دلیلی دارد.

بی قراری بیش از اندازه همسر

مراقب بی قراری همسرتان باشید. این یک شاخص رایج دروغگویی است . با شروع صحبت در مورد یک موضوع، همسر شما ممکن است در جای خود بی قرار شود. پاهایش را جابجا کند، با اشیا کنار خود درگیر شود و یا به هر طریقی بخواهد بی قراری خود را از بین ببرد. البته ممکن است ناگهان بسیار ساکت شود و از جمع کناره گیری کند. دلیل سکوت و آرام شدن او این که، وقتی او برروی دروغ هایش تمرکز می کند، انرژی بیشتری نسبت به گفتن حقیقت از دست می دهد. این تلف شدن انرژی می تواند او را فردی ساکت و گوشه گیر کند.

 پلک زدن بیش از اندازه همسر

به دنبال پلک زدن بیش از حد همسرتان باشید. اگر همسرتان در مورد موضوعی به شما دروغ بگوید به دلیل وحشت از دروغ گفتن خود، ممکن است ناخودآگاه سرعت پلک زدنش افزایش یابد. پلک زدن مکرر می تواند انعکاس دهنده دروغ او باشد.

  بازی با موها یا خاراندن سر

اگر در حین گفت و گو با شما، وقتی موضوعی را مطرح کردید یا سوالی از همسرتان پرسیدید و ناگهان او شروع به خاراندن سرش یا بازی با موهایش کرد بهتر است کمی به صداقت او شک کنید. افزایش ناگهانی خاراندن سر یا بدن می تواند نشانه ای از افزایش شدت عصبانیت فرد به دلیل سوال شما و پنهان کاری خودش باشد.

شوهر دروغگو و پنهان کار

ارائه جزئیات کم یا بیش از حد

اگر همسرتان سوال شما را سربسته و کوتاه پاسخ داد و از توضیحات بیشتر درباره آن اجتناب کرد احتمالا دروغ می گوید. گاهی نیز برعکس است و همسرتان جزئیات بیش از حدی را برای موضوع بیان می کند و یا الکی سر و صدا می کند. البته همیشه نمی توان کم صحبتی همسر را به عنوان یک نشانه دروغ گویی دانست. برخی از افراد کلا ساکت و کم صحبت هستند و یا ممکن است مشغله ذهنی داشته باشد و ذهنشان درگیر موضوع دیگری باشد. گاهی هم سوال شما پاسخ کوتاهی دارد و توضیح بیشتری را نمی توان در مورد آن داد. پس باید خودتان بسنجید و تشخیص بدهید آیا این رفتار طبیعی است یا خیر.

ناسازگاری در صحبت ها

ناسازگاری در کلام ابتدایی ترین نشانه برای تشخیص دروغ گویی همسر است. ممکن است از همسرتان در رابطه با موضوعی سوال کنید و او به راحتی به سوال شما پاسخ بدهند. سپس بعد از چند ساعت از لابه لای صحبت هایش متوجه شوید که پاسخ به سوال شما یک دروغ بوده است و او حواسش نبوده و خودش حرفش را نقض کرده باشد. یا چند روز بعد همان سوال را بپرسید و جواب متناقصی دریافت کنید. اگر همسرتان جواب های مختلفی برای سوال شما بدهد که هیچ سازگاری با هم ندارند پس مسلما دروغ می گوید. او ممکن است خودش نیز متوجه تناقص حرف ها و پاسخ هایش شود. در این صورت شما با یک همسر عصبانی و بداخلاق مواجه خواهید شد. اگر همسر شما نیز به سرعت عصبانی می شود و نسبت به مشکلات حتی کوچک واکنش تندی نشان می دهد. 

پاسخ مناسب ندادن به سوال غیر منتظره شما

اگر مشکوک هستید که همسرتان در رابطه با موضوعی چندین بار به شما دروغ گفته است. یک سوال غیر منتظره بپرسید. شما می توانید با یک سوال غیر منتظره و خارج از بحث او را غافل گیر کنید. به عنوان مثال اگر فکر می کنید او در رابطه با هزینه ها و در آمد و پس انداز زندگی مشترکتان چندین بار به شما دروغ گفته است پس می توانید به صورت ناگهانی به او بگویید: به بانک برویم و صورتحساب های بانکی خود را بررسی کنیم. شما با رفتارهای ناگهانی و پیش بینی نشده، می توانید آنها را در بن بست قرار دهید. در این صورت اگر به شما دروغی گفته باشند آشکار می شود.

 مکث های زیاد در گفتار و یا ناتوانی در پاسخ دادن سریع

به طرز صحبت و گفتار همسرتان توجه کنید. اگر در الگوهای گفتاری او مکث های زیادی را مشاهده کردید و یا متوجه شدید هنگام پاسخ دادن به شما درمانده است احتمالا می خواهد به شما دروغ بگوید. تردید در صدا و صحبت های همسرتان می تواند نشانه هایی از اضطراب او به دلیل دروغ گفتن یا پنهان کاری باشد. مکث های زیاد در گفتار، ناتوانی در پاسخ دادن سریع یا تلوتلو خوردن هنگام صحبت کردن می تواند نشانه هایی از دروغ گویی همسرتان باشد.

داشتن زبان بدن متناقص با گفتار

هنگامی که همسرتان به شما دروغ می گوید شاید بتوانید تناقص را در صحبت و زبان بدن او مشاهده کنید. مثلا از او سوالی می پرسید و او به شما می گوید که نه چنین نبوده اما همزمان با پاسخ خود سرش را به نشانه تایید بالا و پایین می کند. البته تشخیص این موضوع و پیدا کردن اینکه آیا همسرتان دروغ گفته یا نه کمی سخت خواهد بود و بهتر است شما فقط صرفا به وجود این نشانه اکتفا نکنید.

منبع اویژه
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی