کد خبر : 19492

کدو حلوایی | طرز پخت فرنی کلو حلوایی

فرنی از سری دسر های محبوب اکثر مردم است که با ترکیب کدو حلوایی می تواند یک فرنی اصیل برای ایرانی های اصیل باشد؛ چرا که کدو حلوایی در بین ایرانی ها بسیار محبوب است.

به گزارش ورنداز :

طرز پخت فرنی کدو حلوایی

فرنی از سری دسر های محبوب اکثر مردم است که با ترکیب کدو حلوایی می تواند یک فرنی اصیل برای ایرانی های اصیل باشد؛ چرا که کدو حلوایی در بین ایرانی ها بسیار محبوب است.

فرنی کدو حلوایی یکی از انواع غذاهای سبک و سالم بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود. فرنی ها معمولا به عنوان دسر یا یک غذای ساده برای کسانی که دارای معده ضعیف هستند مثل کودکان یا افرادی که دچار بیماری های گوارشی هستند، تهیه می شوند. فرنی کدو حلوایی علاوه بر اینکه طعم بسیار خوبی دارد، داری ظاهری شیک و مجلسی می باشد و به همین دلیل می توانیم از این فرنی خوشرنگ برای پذیرایی هم استفاده کنیم. فرنی کدو حلوایی یک گزینه بسیار مناسب برای شب یلدا می باشد که می تواند جایگزین خوراکی ها تکراری شب یلدا باشد، برای مشاهده آموزش طرز تهیه فرنی کدو حلوایی در ادامه باماهمراه باشید.

 
مواد لازم برای ۶ نفر
کدو حلوایی ½ کدو حلوایی متوسط
کره ۵۰ گرم
آب ۱ لیوان
شیر ۳ لیوان
شکر ۴ قاشق غذاخوری
آرد برنج ۴ قاشق غذاخوری
چوب دارچین ۱ تکه
هل ۲ عدد

دستور پخت فرنی کدو حلوایی

برای تهیه فرنی کدو حلوایی مجلسی ابتدا کدو را پوست می گیریم و داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، در ادامه یک یا دو پیمانه آب اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا کدو حلوایی به طور کامل بپزد.

مرحله دوم

توجه داشته باشید که باید اجازه دهیم آب موجود در قابلمه تقریبا به طور کامل کشیده شود، سپس قابلمه را از روی حرارت کنار بگذاریم. برای راحتی کار در صورت تمایل می توانیم کدو را به روش بخارپز بپزیم تا آب اضافی وجود نداشته باشد.

مرحله سوم

در این مرحله کره را به کدو حلوایی اضافه می کنیم و آنرا با گوشکوب برقی به صورت پوره در می آوریم تا کاملا یکدست شود، سپس آنرا کنار می گذاریم. در ادامه شیر را به همراه شکر و آرد برنج داخل یک قابلمه مناسب با هم ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و پس از اینکه شکر به طور کامل حل شد، هل و چوب دارچین را به قابلمه اضافه می کنیم و مواد را چند لحظه یک بار هم می زنیم تا به غلظت مناسب برسند و ته نگیرد.

مرحله پنجم

پس از اینکه مواد داخل قابلمه به غلظت مناسب رسیدند، چوب دارچین و دانه های هل را از قابلمه خارج می کنیم و دور می ریزیم. در ادامه پوره کدو حلوایی را به قابلمه اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد کاملا یکدست و ترکیب شوند.

مرحله ششم

در مرحله پایانی برای اینکه مواد فرنی کاملا یکدست شوند، می توانیم با گوشتکوب برقی مواد را به خوبی له کنیم. در ادامه فرنی را داخل ظرف مورد نظرمان می کشیم و با پودر دارچین به سلیقه خود آن را تزیین کرده و سرو می کنیم.

منبع 55 آنلاین
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی