کد خبر : 19132

صبحانه | صبحانه عجیب دنیا

 در این مقاله با 10مورد از عجیب‌ترین صبحانه‌های دنیا آشنا می‌شویم.

به گزارش ورنداز :

 در این مقاله با 10مورد از عجیب‌ترین صبحانه‌های دنیا آشنا می‌شویم.

تصور کنید امروز، اولین صبح‌تان در کشوری دیگر است و حالا گرسنه هستید. درحالی که همیشه می‌توانستید نان و پنیر و چای شیرین‌تان را بخورید یا نان تست و قهوه‌تان را داشته باشید، در کشوری هستید که شاید روش‌های صبحانه خوردن‌شان شما را متعجّب کند یا حتّی با دیدن آن‌ها، اشتهایتان را از دست بدهید.

  1. اندونزی: بوبور آیام

بوبور آیام، صبحانه‌ سنتی اندونزی است. در این خوراک محلی، برنج را با گوشت یا مرغ خرد شده (که با ادویه و چاشنی‌های مختلف طعم‌دار می‌شود)، سرو می‌کنند. در کنار آن، از پیاز خرد شده، موسیر سرخ‌شده و ترد، کرفس، تونگ، سویای سرخ شده، کلوچه‌های تخم‌مرغی چینی، سس سویای شور و شیرین هم استفاده می‌کنند و گاهی اوقات آب مرغ و کروپوک کنار آن سرو می‌شود. هرچند بوربور آیام، تند نیست اما در اول صبح، برای معده، خوراک بسیار سنگینی است.

اندونزی

  1. مکزیک: مِنودو

    منودو از دهه 1930 صبحانه سنتی مکزیکی‌ها بوده است. آنها این غذا را برای سرحال شدن اول صبح و پریدن خماری خواب، درست کردند. منودو یک سوپ سنگین است که با معده گاو، سر گاو، پاچه، به‌همراه ادویه‌ها و فلفل قرمز درست می‌شود. این صبحانه پس از آماده شدن، حالت ژلاتینی به‌خود می‌گیرد. دقیقاً همان چیزی که اول صبح به آن نیاز دارید.

    ایرانیان عزیز، یاد کله پاچه خودمان افتادید؟ خب، درست حدس زدید.

    مکزیک

    1. جامائیکا: آکی و سالتفیش

    آکی میوه بومی جامائیکاست. ظاهر این میوه عجیب است اما درصورتی که به‌صورت نارس خورده شود یا به‌شیوه نادرستی تهیه شده باشد، ممکن است شما را بیمار کند. آکی، حاوی مقادیر بالای هیپوگلیسین است؛ سمی که می‌تواند باعث استفراغ شدید، درد و گرفتگی عضلات، تعریق و اسهال شود. حتّی آبی که برای جوشاندن آکی استفاده می‌شود باید دور ریخته شود؛ چون به‌طور بالقوه سمی است. اما درکل این صبحانه خوشمزه به‌نظر می‌آید.

    جامائیکا

    1. فنلاند: پای کارلیان

      پوسته این شیرینی سنتی فنلاند، از چاودار و داخل آن فرنی برنج غلیظ است. می‌توانید آن را به همین صورت بخورید یا با چیزی همراه کنید. رایج‌ترین چیزهایی که با پای کارلیان همراه می‌کنند، شکلات، خامه، کره و تخم مرغ است. برخی افراد، ماهی قزل آلای دودی و رِیندیر (گیاه گلسنگ شمالی) را هم با این شیرینی همراه می‌کنند.

      فنلاند

      1. پرو: لِچه دِ تیگره

      در پرو، ماهی خام را در ماریناد (آهک و آبلیمو) می‌خوابانند و با آن سِویچه (سوپ سرد سبزیجات) درست می‌کنند. به مایع باقی‌مانده‌ای که ماهی در آن خوابانده شده بود «لچه د تیگره» می‌گویند. بیشتر مردم پرو مقدار زیادی فلفل تند یا حتی کمی از تکه‌های ماهی به این مایع اضافه می‌کنند. به‌خصوص افرادی که کسلی دارند، این مایع را برای صبحانه می‌نوشند. آنها اعتقاد دارند که این نوشیدنی، ویژگی جوان‌سازی دارد و حتی آن را «لِوانتا موئرتوس» نامیده‌اند یعنی «مردگان را زنده کنید».

      پرو

      1. ژاپن: ماهی سوپ میسو و توفو

        این غذا قرار است چنان انرژی‌ای فراهم کند که شما را در باقی روز، سرحال و پرتکاپو نگاه دارد. برای آماده کردن این صبحانه، معمولاً از ماهی آزاد استفاده می‌شود. سوپ میسو را با پایه‌ی اصلیِ سویای لوبیایی همراه با سبزیجات، مالت برنج یا مالت جو و آب میوه درست می‌کنند و معمولاً غذاهای جانبی مانند ترشی‌های مخلوط ژاپنی و مقدار کمی املت هم کنار آن می‌گذارند. خوردن این صبحانه، روش خوبی برای شروع روز است.

        ژاپن

        1. غنا: راکی رادار (وا چای)

        این صبحانه، غذای محلی بخش‌های شمالی غناست و حتی آن را کنار خیابان هم می‌فروشند. واکی به‌سادگی با برنج، لوبیا (معمولاً قرمز) یا لوبیای چشم بلبلی، چند برگ سورگوم، نمک و آب درست می‌شود؛ یا با ماهی، مرغ، گوشت گاو یا خورش سبزیجات همراه می‌شود. صبحانه‌ای ساده و خوشمزه.

        غنا

        1. کلمبیا: شکلات سانتافرنو و چانگوا

          این صبحانه، سوپی است که با شیر جوشانده شده و همراه با آب و پیازچه درست می‌شود، سپس تخم مرغ را درسته داخل سوپ می‌اندازند. قسمت عجیب این صبحانه، شکلات داغ است که البته پنیر هم می‌توانند همراه آن بگذارند. حدس می‌زنیم که شما شکلات داغ را بیشتر دوست داشته باشید!

          کلمبیا

          1. هلند: اسمارتیز و نان تست

          در بیشتر کشورها، اسمارتیز و صدها و هزاران مواد افزودنی مختلف وجود دارد که ممکن است روی بستنی یا کیک بریزند و طعم و ظاهر خوراکی‌ها را بهتر کنند. در هلند پاشیدن اسمارتیز و انواع ترافل روی نان تست و کره، صبحانه‌ای کاملاً طبیعی است؛ درست مانند خوردن نوتلا و شکلات صبحانه در کشورهای دیگر.

          هلند

          1. کنیا: خون گاو

            درحالی که در کشور ما پنیر و گردو، یا خامه و عسل یا نیمرو و تخم مرغ عسلی صبحانه‌های معمول و محبوبی هستند؛ صبحانه معمول مردم ماسایای کنیا به این شکل آماده می‌شود که یکی از شریان‌های گاو را می‌برند و مقداری از خون آن را در کاسه‌ی شیر مخلوط می‌کنند. البته نه تا حدی که گاو را به کشتن بدهند. مخلوط خون و شیر در کنیا، صبحانه‌ای ویژه و لاکچری محسوب می‌شود.

            کنیا

             

منبع لست سکند
ارسال نظر

آنچه دیگران میخوانند :
تبلیغات متنی